czosnek - jak rozpoznać

11. Data: 2011-02-19 10:20:44

Temat: Re: czosnek - jak rozpoznać
Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "malgorzata" <m...@p...onet.eu> napisał w wiadomości
news:ij9std$a6o$1@news.onet.pl...
> Jak w temacie - chiński od naszego, rodzimego?

Cała żywność która wychodzi z Chin w szczególności przyprawy, herbaty itp
jest napromieniowywana w celu wybicia różnych drobnoustrojów. Metoda może i
skuteczna, ale że każdy kij ma dwa końce - do najzdrowszych dla człowieka
nie należy. Nie wiem jak z czosnkiem bo sam jest naturalnym antybiotykiem,
ale potrafi zgnić więc jakieś zyjątka też go "biorą". Zakładam że też jest
naświetlany jak wszystko inne.
To może być jeden z powodów do zastanowienia się przed kupnem chińskiej
żywności.
--
Jackare

12. Data: 2011-02-19 10:23:24

Od: "Jackare" <1...@1...tralala.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości

> Kiedyś sprawdziłem licznikiem geigera i większe promieniowanie miał mój
> stary zegarek... (Świecąca radioaktywna farba wypełniająca wskazówki). A z
> kolei taka ilość promieniowania (Z zegarka) otrzymywana przez 40lat równa
> się jednemu prześwietleniu promieniami rentgena

ok, ale promieniowanie zmiena strukturę komórek (mutacje). To może mieć
wpływ na przyswajanie przez organizm i wywoływac pośrednie odległe skutki.

13. Data: 2011-02-19 10:31:15

Od: wScieklY ZdziCh <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-19 11:23, Jackare pisze:
> Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości

> ok, ale promieniowanie zmiena strukturę komórek (mutacje). To może mieć
> wpływ na przyswajanie przez organizm i wywoływac pośrednie odległe skutki.

Chlopie codziennie zresz genetycznie modyfikowane gowna w postaci soi
ktora sie dzisisj dodaje do wszystkiego a walczysz o jakis glupi czosnek ?

14. Data: 2011-02-19 10:32:16

Od: wScieklY ZdziCh <w...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-19 11:20, Jackare pisze:
> [...]
> Zakładam że też jest naświetlany jak wszystko inne.
> To może być jeden z powodów do zastanowienia się przed kupnem chińskiej

Twoj mozg tez jest codziennie promieniowany gownem wyborczym i TVN,
czego efekty widac.

15. Data: 2011-02-19 10:55:30

Od: Witek <j...@p...p.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jackare used his keyboard to write :
> Użytkownik "vcore" <mail*wytnij*@vcore.pl> napisał w wiadomości

> ok, ale promieniowanie zmiena strukturę komórek (mutacje). To może mieć wpływ
> na przyswajanie przez organizm i wywoływac pośrednie odległe skutki.

Jeżeli Twój organizm nie trawi pokarmów, tylko asymiluje wszystkie
składniki wbudowując je bezpośrednio do sktruktur komórkowych.
Jednak jesli tak jest, będziesz musiał opuścić naszą planetę i wacac na
swoją, bo przechwycą Cie korporacje i poddadzą przeróżnym testom.
Witek

16. Data: 2011-02-21 11:18:47

Od: "ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)" <a...@n...graf.torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> itp jest napromieniowywana w celu wybicia różnych drobnoustrojów. Metoda
> może i skuteczna, ale że każdy kij ma dwa końce - do najzdrowszych dla

Sterylizacja czosnku w cyklotronie???
To jakim cudem taki czosnek mi kiełkuje?

ALex

17. Data: 2011-02-21 22:40:49

Od: malgorzata <m...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-02-21 12:18, "ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)" pisze:

> Sterylizacja czosnku w cyklotronie???
> To jakim cudem taki czosnek mi kiełkuje?
>
> ALex

Jeśli tak dalej będzie się rozwijał ten wątek, to za chwilę wylądujemy w
Wielkim Zderzaczu Hadronów. A, ja pytałam tylko o czosnek ;)

pozdr

M.

18. Data: 2011-02-22 11:18:38

Od: Wojtek Borczyk <b...@m...astro.amu.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 21 Feb 2011, "ALex M.I.D. dept. (Jarosław Ignatowski)" wrote:

> Sterylizacja czosnku w cyklotronie???

W cyklotronie to raczej nie, bo taki czosnek musiałby wtedy "trochę"
więcej kosztować ;-) Sterylizację żywności przeprowadza sie albo twardymi
promieniami gamma, emitowanymi przez rozmaite izotopy promieniotwórcze
(np. 60 Co), albo promieniami X wytwarzanymi przez wysokonapięciowe lampy
rentgenowskie. I w jednym i w drugim przypadku żadne izotopy
promieniotwórcze ani nie przedostają się do żywności, ani nie powstają w
niej w wyniku napromieniowania, więc po zakończeniu tej czynnosci żywność
nie ma prawa wykazywać jakiejkolwiek radioaktywności.

> To jakim cudem taki czosnek mi kiełkuje?

Albo nie był w ogóle napromieniowany, albo za małą dawkę w jego przypadku
zastosowano? ;-)

Pozdrawiam :)

W.

19. Data: 2011-02-23 09:31:34

Od: "fatima" <f...@m...eu> szukaj wiadomości tego autora

"wScieklY ZdziCh" <w...@s...com> wrote in message
> Chlopie codziennie zresz genetycznie modyfikowane gowna w postaci soi
> ktora sie dzisisj dodaje do wszystkiego a walczysz o jakis glupi czosnek ?

Podlicz sobie sumę liczb po przecinku (te wszystkie 0,99 ) na rachunku z
marketu, w ramach warsztatów pt. 'detale sie nie liczą'.

"Okradają nas, więc nie patrzymy na nic niech nas okradną również inni" -
to tak mniej więcej z podanym przez Ciebie myśleniem. Zachowaj swoją
politykę sla siebie i ewnetualnie swojej najbliższej rodziny - niewiedza i
ignorancja to głupota, a głupota to choroby.

"Mateuszpiąty" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> nie jest to zdrowe. Połóźcie obok siebie czosnek chiński i polski. Polski
> zepsuje się po jakimś czasie a chiński będzie "wieczny" :)

no i to jest chyba jedyna metoda na ocenę żywności, jaka za razem jest
dostępna (łatwa i tania) i ma sens.

Ad czosnku dla mnie ten chiński to jest jakiś suchy.

szare jaja - kuchnia poznańska
Najprostszy przepis na przepiórkę z truflami
Co z kokosu?
Co z maku , ale bez cukru?
Co zrobić z 200g mielonych migdałów?