czy mozna cos poradzic ? (ginekolog)

następny post »
From: "Olka" <m...@w...pl>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: czy mozna cos poradzic ? (ginekolog)
Date: Sun, 31 Aug 2003 11:10:47 +0200

Witam!

Wiem, ze temat przewijal się już setki razy.. ale ja juz nie mam na to
siły.. Problem dotyczy nawracającej od paru lat grzybicy pochwy. Jeśli ktoś
potrafi udzielić sensownej rady to proszę o pomoc.

Pyt.1. Czy poza unikaniem "zagrzybionych" miejsc typu baseny, brudne
ręczniki itp., unikaniem zakażonego partnera, noszeniem odp. bielizny
przepuszczajacej powietrze, odpowiednim myciem, nawet odstawieniem tabletek
antykoncepcyjnych i nie robieniem wszystkich tych rzeczy sprzyjających
rozwojowi grzybicy, mozna zrobić coś jeszcze żeby temu zapobiegać??? Proszę
mi nie pisać o szczepionce, bo to podobno na pierwotniaki jest, a nie na
grzyby (chyba, że się mylę). CZY MOŻNA W JAKIŚ SPOSÓB WZMOCNIĆ ODPORNOŚĆ
ORGANIZMU AKURAT NA TEGO TYPU SCHORZENIE ? Od około dwoch lat grzybica
nawraca przy każdym kontakcie z basenem, nawet przy lekkim przeziębieniu i
chyba nawet bez powodu..:(

Pyt. 2. Czy stosowanie przed 0,5 roku, co tydzień 100 mg Fluconazolu nie
jest szkodliwe ? W czasie tego pół roku grzybica raczej się nie pojawia. Czy
organizm nie przywyczaja się do tego typu "wspomagania" ? Bo jak mija te pół
roku , to po niecałym miesiacu znowu się pojawia. Czy taką "kurację" można
stosować bez przerwy?

Pyt. 3. (może głupie pytanie, ale ja już uwierzę we wszystko) Czy ciagły
stan zapalno - ropny migdałków (podobno klasyfikują się do usunięcia), może
w jakiś sposób rozsiewać jakieś bakterie i przyczyniać się do stanów
grzybiczych pochwy, czy absolutnie nie?

Pyt. 4. Czy zawsze konieczne jest leczenie doustne w powiązaniu róznymi
globulkami dopochwowymi, czy wystarczą same globulki? Czy może sie zdarzyć
tak, że gdy przeczeka się chorobę to ona sama minie, bez leczenia i czy to
mogłoby sparwić, że organizm się tochę uodporni, czy absolutnie nie?

Pyt. 5. Jakie są dalsze konsekwencje ciągłego leczenia tego typu
schorzenia. Czy może się to przerodzić w coś gorszego?

Pyt. 6. Czy jeśli lekarz po badaniu i wymazie mówi, że czeste plamienia
miedzyokresowe mogą się zdarzać bez powodu, to należy go zmienić czy tak
rzeczywiście może być?

Serdecznie dziękuję jeśli komuś będzie się chciało odpowiedzieć na ten
przydługi problem.

Pozdrawiam

Ola