czy na szkarlatynę chorują dorośli

1. Data: 2007-02-11 12:39:47

Temat: czy na szkarlatynę chorują dorośli
Od: "mamma" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak w temacie, mam pytanie czy na szkarlatynę chorują dorośli?

z góry dziękuję za odpowiedź czy znacie takie przypadki, czy też jest to
tylko choroba wieku dziecięcego

2. Data: 2007-02-11 22:11:46

Temat: Re: czy na szkarlatynę chorują dorośli
Od: "Gocha" <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Użytkownik "mamma" <d...@v...pl> napisał w wiadomości
> jak w temacie, mam pytanie czy na szkarlatynę chorują dorośli?
>
> z góry dziękuję za odpowiedź czy znacie takie przypadki, czy też jest to
> tylko choroba wieku dziecięcego

Tak, moga sie zarazic.
Jesli oczywiscie nie przechodzili w dziecinstwie.
Znam taki przypadek, ale dorosly przechodzil to lekko.

Pozdrawiam
Goska

3. Data: 2007-02-12 06:25:39

Od: kffiatek <k...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gocha napisał(a):
> [...]
>
> Tak, moga sie zarazic.
> Jesli oczywiscie nie przechodzili w dziecinstwie.
> Znam taki przypadek, ale dorosly przechodzil to lekko.

Na szkarlatynę można chorować nawet 3 razy.

pozdrooffka
--
kffiatek

4. Data: 2007-02-12 23:34:04

Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kffiatek" <k...@n...op.pl> napisał w wiadomości

> Na szkarlatynę można chorować nawet 3 razy.

Moje dzieci przechorowaly po dwa razy. Szanowna pani doktor/pediatra,
stwierdzila ze to niemozliwe, bo przeciez juz mialy szkarlatyne. Ja i tak
bylam pewna swego, tym bardziej, ze objawy przy pierwszym jak i przy drugim
zachorowaniu byly takie same. Dwukrotnie mialy paskudnie ciezkie objawy
skorne (m.in. na palcach dloni zeszla skora do niemal zywego miesa) -
bardzo cierpialy.

Iwona
//Kazda rzecz ma dwie strony. Fanatycy widza tylko jedna.//
- Schutzbach
www.kociszce.ao.pl

5. Data: 2007-02-14 11:29:41

Od: "mamma" <d...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Iwona_s" <i...@T...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> drugim zachorowaniu byly takie same. Dwukrotnie mialy paskudnie ciezkie
> objawy skorne (m.in. na palcach dloni zeszla skora do niemal zywego

wszędzie w opisach o tej chorobie piszą że nie wytwrzamy antyciał na
szkarlatynę tylko na jakiś jeden szczep wirusa. Więc w każdej publikacji
jasno jest napisane że można chorować kilkakrotnie.
Moja lekarka też jak przyszłam ze stwierdzeniem że chyba to szkarlatyna
spojarzała na mnie jak na wariatkę, lekarzom i ludziom wydaje się że ta
choroba już nie występuje. A w moim mieście jest prawie epidemia, czy oni sa
przytomni więc?
U mnie na szczęście córka łagodnie przechodzi, pytałam o dorosłą osobę, bo
moja mama chwyciła też i nie byłam pewna czy to to.

bynajmniej nie życzę nikomu i współczuję Iwonka Twoim dzieciom że aż tak
paskudnie zareagowały na chorobę :(

--
Serwis dla kobiet eKobieta.com
Forum dla kobiet http://ekobieta.com/forum

praca dla fizjoterapeutów ?
Ciepło i delikatne łzawienie oczu
Stereo 3D photography capture stereoscopic still and motion images
Do diagnostów laboratoryjnych
Piwo a nerki