czym leczyc astme jezeli mam chore serce?

1. Data: 2003-08-19 13:42:41

Temat: czym leczyc astme jezeli mam chore serce?
Od: "ja" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kochani Internauci,
Mam chore serce, objawy podobne do nadczynnosci tarczycy. Objawy lecze gdy
wystepuja, to znaczy gdy wali mi serce jak szalone biore Propranolol (beta -
bloker). Pomaga, doradzil mi to endokrynolog.
Niestety, przy takich problemach z sercem mam rowniez astme. Jakie leki
poszerzajace oskrzela moge wziac aby nie ryzykowac atakiem serca?
Uprzedzam, ze mam bardzo wrazliwe serce: nie moge pic kawy, herbaty, jesc
czekolady, brac zwyklego znieczulenia u dentysty (bodajze chodzi o to ze nie
moge dostawac adrenaliny w znieczuleniu).
Co mam zrobic aby w koncu przespac choc jedna noc? Astme mam nieregularnie,
zwykle tylko we wrzesniu, w tym roku zaczela sie w sierpniu. Jako lek
rozszerzajacy oskrzela przepisano mi beta- stymulanty, ale boję się je zazyc
poniewaz w przeciwskazaniach wyraznie jest napisane, ze w mojej sytuacji nie
nalezy tego leku stosowac.
Prosze, pomozcie.

2. Data: 2003-08-19 14:13:18

Temat: Re: czym leczyc astme jezeli mam chore serce?
Od: Arek <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 19 Aug 2003 15:42:41 +0200, "ja" <p...@W...pl> wrote:

> [...]
>wystepuja, to znaczy gdy wali mi serce jak szalone biore Propranolol (beta -
>bloker). Pomaga, doradzil mi to endokrynolog.
beta blokery to sa p/wskazane w astmie....
> [...]
>czekolady, brac zwyklego znieczulenia u dentysty (bodajze chodzi o to ze nie
>moge dostawac adrenaliny w znieczuleniu).
nie wiedzialem ze stomatolodzy stosuja adrenaline...przy znieczuleniu.
> [...]
>poniewaz w przeciwskazaniach wyraznie jest napisane, ze w mojej sytuacji nie
beta stymulanty??? pokreciles chyba cos...bo nie ma takiej grupy
lekow..
>Prosze, pomozcie.
cos to wszystko kupy sie nie trzyma...
pozdr i moze do jakies pulmonologa by pojść? i internisty???

3. Data: 2003-08-19 14:23:10

Od: "arek" <a...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "ja" <p...@W...pl> napisał
> Prosze, pomozcie.
Kilka dni temu czytałem ksiazke J. Kwasniewskiego - "Tłuste zycie" i pisze
tam on że astme leczy prawie w kazdym przypadku przy pomocy Żywienia
Optymalnego.
Zainteresuj sie tym, może Ci to pomoże.

4. Data: 2003-08-19 14:35:57

Od: "pipi" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pulmonolog pozniej na razie szukam leku na bezpieczne w moim przypadku
poszerzenie oskrzeli.
Dokladnie przepisano mi lek Foradil - stymulator receptorow B2 -
adrenergicznych. Ja na serce biore Propranolol.
Czy teraz wyrazam sie dokladnie?

5. Data: 2003-08-19 14:38:01

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arek" <p...@g...pl> napisał w wiadomości

> nie wiedzialem ze stomatolodzy stosuja adrenaline...przy znieczuleniu.

Owszem, stosują! Adrenalina dodana do xylocainy bardzo ładnie obkurcza
naczynia krwionośne zapobiegając krwawieniu...

> beta stymulanty??? pokreciles chyba cos...bo nie ma takiej grupy
> lekow..

Przyko mi ale jest....
Określenie może nie dokońca fachowe, ale nikt tego nie wymaga od pacjentów
;).
Chodzi o beta-mimetyki...

> cos to wszystko kupy sie nie trzyma...
Nie dziwie się, że Ci się nie trzyma :PPPPPP

> pozdr i moze do jakies pulmonologa by pojść? i internisty???
Jedyna właściwa opinia z Twojej odpowiedzi....

Leczenie astmy przy współistniejących chorobach serca jest dość
problematyczne.
Ciężko jest dobrać lekki skutacznie leczące astmę, a jednocześnie nie
"bijące" zbytnio po sercu.
Dla "sercowców" polecane są praparaty bromku ipratropium - Atrovent - nie
służą one jednak do przerywania napadu, ale są niezłą profilaktyką.
Od kilku lat wiele mówi się o zastosowaniu inhibitorów receptowów
leukotrienowych (Accolate, Singular), ale są bardzo drogie. Ich skuteczność
oceniana jest też bardzo różnie... Alergolodzy w nie wierzą w ich
skuteczność (poza dobrymi wynikami w leczeniu astmy aspirynowej), zaś
padiatrzy stosują je chętnie (w astmie i alergiach pokarmowych).
Jola
--
Nakarm głodne dziecko
www.pajacyk.pl

6. Data: 2003-08-19 14:39:51

Od: "pipi" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nie jadam tluszczow, dziennie zjadam lyzke do dwoch majonezu. Jem slodycze to
fakt, ale tylko pierniki i wafelki bez polewy. Poza tym jem dziennie kazdego
dnia okolo 1 kg jarzyn i owocow, czarne pieczywo, chleb pelnoziarnisty. Nie jem
wieprzowiny, wolowiny, tluszczy, jajek, smietany, nie slodze, nie jem
ziemniakow.

Dziekuje za pomysl z dieta, ale mowiac szczerze bardziej potrzebny mi jest
doraznie srodek na rozszerzenie oskrzeli bo zbliza sie juz wieczor i jest
wielce prawdopodobne ze znowu przez cala noc bede piac i zipac.

7. Data: 2003-08-19 14:52:41

Od: "pipi" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Jolu, bardzo dziekuje za pomoc. Pojde z nazwami lekow ktore Pani wskazala
do lekarza i poprosze o recepte. W koncu nie chce dostac ataku serca leczac
astme..
Zreszta moje chore serce to efekt dawania mi Eltroksyzyny przepisywanej przez
endokrynologa... Niestety, dawki byly za duze a ja majac bardzo duzo pracy nie
zorientowalam sie ze cos jest nie tak...
Teraz juz niestety jest za pozno.

8. Data: 2003-08-19 14:57:17

Od: Arek <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 19 Aug 2003 16:38:01 +0200, "Jola"
<j...@p...onet.pl> wrote:

>U?ytkownik "Arek" <p...@g...pl> napisa? w wiadomo?ci

>Owszem, stosuj?! Adrenalina dodana do xylocainy bardzo ?adnie obkurcza
>naczynia krwiono?ne zapobiegaj?c krwawieniu...

>Przyko mi ale jest....
>Okre?lenie mo?e nie doko?ca fachowe, ale nikt tego nie wymaga od pacjentów
>;).
>Chodzi o beta-mimetyki...
teraz to wpadlem na to wlasciewie to wpadlem jak juz napislaem ze to
mozna tak nazwac...
>Nie dziwie si?, ?e Ci si? nie trzyma :PPPPPP

>Jedyna w?a?ciwa opinia z Twojej odpowiedzi....
nie szafuj tak latwo opiniami...kazdy ma swoja dzialke...
a jezeli zalecasz b-blokery w astmie... to moze dodaj jeszcze cos z
niesterydowych????:))))

9. Data: 2003-08-19 15:04:30

Temat: troche o kulturze osobistej
Od: "pipi" <p...@W...pl> szukaj wiadomości tego autora

Arku,
jestes bardzo niemily. Obraziles mnie a potem swoja kolezanke po fachu ktora
jest od Ciebie duzo madrzejsza. Jestes wstretny.
Szkoda, ze zamiast sie popisywac nie pomogles mi. Jezeli jestes lekarzem, to
takie zachowanie bardzo zle o Tobie swiadczy. Masz pomagac innym a nie im
ublizac.

10. Data: 2003-08-19 15:13:13

Od: "Jola" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pipi" <p...@W...pl> napisał w wiadomości
> [...]
nie
> zorientowalam sie ze cos jest nie tak...

Myślę, że powinnaś trafić do dobrego internisty, który pozbiera do kupy
wszystkie dolegliwość, dokładnie Cię zdiagnozuje (z pewnością trzeba
sprawdzić funkcję tarczycy, wydolność układu oddechowego, krążenia...), i na
tej podstawie, uwzględniając wszystkie za i przeciw dobierze odpowiednie
leczenie... (choć nie będzie to łatwe).
Tak się zastanawiam, czy Ty rzeczywiście masz astmę, bo po pewnych
opisywanych objawach, można myśleć o lewokomorowej niewydolności każenia. No
ale ja mogą sobie tylko gdybać, leczyć przez internet się nie da :).
Radzę więc poszukać dobrego, doświadczonego internisty.
Życzę zdrowia.
Jola
--
Nakarm głodne dziecko