diprophos - jak dlugo dziala?

1. Data: 2006-06-01 16:05:59

Temat: diprophos - jak dlugo dziala?
Od: aknoT <a...@u...to.elb.vectranet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Szanownych Grupowiczów.

Ok. 3 tygodnie temu - ze względu silne bóle w sródstopiu - otrzymałem
okołostawowo zastrzyk z preparatu Diprophos.
Chciałbym dowiedzieć się, jak długo ten preparat działa od momentu
iniekcji - zauważyłem znaczącą poprawę (utrzymującą się już nieco ponad
3 tygodnie) i chciałbym dowiedzieć się czy jest to tylko skutek
działania ww. specyfiku, czy też doszło do trwałej poprawy (podczas, gdy
lek przestał już działać).

P.S. Zauważyłem, że po podaniu preparatu doszło też do krótkotrwałej
poprawy (trwała ok. 2 tygodnie) w moim łojotokowym zapaleniu skóry. Czy
nawrót tego schorzenia oznacza że preparat przestał już działać w ogóle,
czy też może przestał działać ogólnoustrojowo (jeżeli użyłem złego
słownictwa - przepraszam - w dziedzinie medycyny jestem absolutnym
dyletantem), a na stawy w okolicach iniekcji jeszcze działa?

Z góry dzięki za odpowiedź.

2. Data: 2006-06-02 10:24:09

Temat: Re: diprophos - jak dlugo dziala?
Od: "biggero" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aknoT napisał(a):
> [...]
> 3 tygodnie) i chciałbym dowiedzieć się czy jest to tylko skutek
> działania ww. specyfiku, czy też doszło do trwałej poprawy (podczas, gdy

Kiedyś miałem podawany, ale nie mam ulotki pod ręką.
Jest to lek o przedłużonym działaniu, ale któż to może
stwierdzić, czy już przestał działać?
Czy został podany rzeczywiście okołostawowo, czy dostawowo?
Jeśli został podany dostawowo, to może się jeszcze w stawie
utrzymywać.
Ale nie sposób stwierdzić "na odległość", co się naprawdę
dzieje.
Powiem inaczej.
Ta chwila "po 3 tygodniach", to jest okres, w którym trudno coś
powiedzieć.
Ja bym jeszcze z miesiąc poczekał (niestety) i zobaczył, co się
będzie działo.
Wtedy na pewno przestanie działać.
A najlepiej iść do lekarza (teraz). No i przy nasileniu dolegliwości
bólowych.
Ponadto jeszcze coś można stwierdzić po wykonaniu USG.

> [...]
> słownictwa - przepraszam - w dziedzinie medycyny jestem absolutnym
> dyletantem), a na stawy w okolicach iniekcji jeszcze działa?

Nawet jeśli doszło do zahamowania stanu zapalengo skóry
występującego
w łojotokowym zapaleniu skóry, to raczej nie tędy droga.
To zwalcza objawy (stan zapaleny skóry).
Należy iść do dermatologa, który zlikwiduje przyczyny (zakażenie,
nadmierny łojotok,
zapychanie się porów).
Czyli przepisze np. antybiotyk lub środek
złuszczający/peelingujący.
W każdym razie leczenie tego wymaga przede wszystkim wytrwałości i
konsekwencji,
bo inaczej nic z tego nie będzie.

pozdr
Biggero

badania genetyczne w Krakowie
Kofeina
morfologia- WBC, RBC, PLT - wykresy :-)
Naderwane ścięgno Achillesa - co radzicie?
Prosze o rozpoznanie objawow - co to moze byc ? ( moze jakis laryngolog sie wypowie ) ?