empanadas - warto sprobowac!

1. Data: 2002-01-15 12:28:44

Temat: empanadas - warto sprobowac!
Od: "Agnes" <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chce Was zachecic do sprobowania pierogow argentynskich empanadas - kiedys przepis
podawala Agnieszka Kreglicka na lamach GW "Wysokie Obcasy" (znalazlam go na:
http://www.gazeta.pl/alfa/artykul.jsp?xx=75331&dzial
=0203020193). Robilam toto wczoraj i
wyszlo bardzo dobre, chcialam przy okazji wspomoc sie archiwum naszych newsow, ale
niestety nic nie znalazlam... postanowilam wiec podzielic sie z Wami i tym samym
zostawic jakis slad w archiwum :-)

1. CIASTO NA EMPANADAS
6-8 osób, 30 minut
* 1 kg mąki * 300 g smalcu (lepiej) lub miękkiego masła * sól, ciepła woda

Połączyć składniki i wyrobić gładkie ciasto. Rozwałkować, wycinać kółka, układać
farsz
na środku i lepić pierogi. Można je smażyć w głębokim oleju (są wtedy bardziej
soczyste)
lub piec w średnio nagrzanym piekarniku, ułożone na posmarowanej masłem blasze.
--
Ja robilam z 1/3 skladnikow na 2 osoby i wyszlo calkiem sporo (kilka pierogow
nadzialam

Znalazlam rozmaite kombinacje na stronach anglojezycznych, w koncu zrobilam wlasna
wersje:
- 2 plastry poledwicy pokrojonej w kostki
- 1 cebula
- 3 zabki czosnku
- 1 marchewka w kostke
- pol puszki kukurydzy
- 1 pomidor w kostke
- sol, pieprz, mieszanka "przyprawa meksykanska"

Podsmazylam pokrojone w kostki: miesko, cebule, czosnek, marchewke, pomidor (obrany
wczesniej ze skorki), dodalam kukurydze i duzo przypraw. Bylo ostre. Nadzialam
pierogi i
na goracy olej.

A tu jeszcze dwa farsze podane przez pania Kreglicka:

FARSZ Z CEBULI I KUKURYDZY
6-8 osób, 5 minut

* 1 puszka kukurydzy
* tyle samo pokrojonej w kostkę cebuli
* sól
* świeżo zmielony pieprz

Wymieszać powyższe składniki i nadziewać pierogi. Pierogi z tym prostym farszem są
zaskakująco pyszne po usmażeniu!

FARSZ Z WOLOWINY
6-8 osób, 30 minut

* 250 g upieczonej wołowiny, najlepiej polędwicy, pokrojonej w kostkę
* 6 dymek ze szczypiorem
* 1 czerwona papryka
* 1 zielona papryka
* garść sparzonych rodzynek
* garść czarnych oliwek bez pestek
* 2 jajka ugotowane na twardo
* 2-3 łyżki oliwy

Na oliwie usmażyć pokrojone w kostkę cebule ze szczypiorem i papryką. Jeżeli wołowina
nie była wcześniej zgrillowana, podsmażyć ją razem z warzywami. Dodać posiekane
oliwki,
rodzynki i pokrojone w kostkę jajka. Doprawić solą i pieprzem. Farszem nadziewać
pierogi.

Jesli ktos ma jakies smaczne przepisy na farsz to chetnie bym poznala.
--
Agnes

1. Data: 2002-01-15 12:44:57

Temat: Re: empanadas - warto sprobowac!
Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> * sól
> * świeżo zmielony pieprz
>
> Wymieszać powyższe składniki i nadziewać pierogi. Pierogi z tym prostym

Czy te pierogi smazy sie surowe, czy najpierw gotuje a potem smaży?
Z początku postu(gdzie jest przepis na ciasto) wynika, ze chyba od razu sie
smazy...

Co do farszów, to ja bardzo lubie pierogi z farszem z gotowanej soczewicy
połączonej z drobno posiekaną i usmazona cebula, oczywiście do tego
przyprawy do smaku, czasem dodaję też drobno pokrojone i usmazone razem z
cebula pieczarki.

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-01-15 13:13:53

Od: "Agnes" <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy te pierogi smazy sie surowe, czy najpierw gotuje a potem smaży?
> Z początku postu(gdzie jest przepis na ciasto) wynika, ze chyba od razu sie
> smazy...

Tak, od razu sie smazy bez zadnego gotowania. Dla mnie takie chrupiace i zlociste
pierozki sa znacznie lepsze niz nasze polskie gotowane. A z soczewica musze
wyprobowac.
--
Agnes

1. Data: 2002-01-15 13:55:52

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, od razu sie smazy bez zadnego gotowania. Dla mnie takie chrupiace i
zlociste
> pierozki sa znacznie lepsze niz nasze polskie gotowane.

Mam jeszcze jedno pytanie o pierogi z kukurydzianym farszem - czy cebue daje
sie surowa? Nic nie pisze o wczesniejszym podsmazeniu, ale takie pierogi
pewnie dośc szybko sie smaza i czy w zwiazku z tym cebula nie bedzie nadal
surowa po wyjeciu pieroga z oleju?

pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-01-15 13:55:52

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-01-15 14:20:44

Od: "Agnes" <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja podsmazylam cebule, ale z tego przepisu wynika ze wcale nie trzeba. W takim razie
wg.
uznania - zlotym srodkiem bedzie lekko zblanszowac :-)
--
Agnes

1. Data: 2002-01-16 07:21:38

Od: "Basia" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zrobilam wczoraj te pierozki, pierwszy raz w zyciu robilam pierogi ktore sie
smazylo a nie gotowalo.
Wyszly bardzo smaczne, szczegolnie ciasto, bo nad farszem musze popracowac.
Postanowilam zrobic farsz zkukurydzy i cebuli i zgodnie z przepisem
ladowalam surowa cebule. Nie byl to dobry pomysl, chyba lepiej byloby dac
cebule usmazona, tak zrobie nastepnym razem.

dziekuje za przepis
pozdrawiam
Basia

1. Data: 2002-01-16 11:04:47

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Agnes" <v...@t...pl> wrote in message

> Jesli ktos ma jakies smaczne przepisy na farsz to chetnie bym poznala.
> --

Mam swietny przepis na farsz z fasolki mung. Poszukam i wklepie.

Asia

1. Data: 2002-01-16 12:12:04

Od: "asia" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"asia" <a...@p...onet.pl> wrote in message

> Mam swietny przepis na farsz z fasolki mung. Poszukam i wklepie.

Juz:
25 dag ziemniakow
25 dag namoczonej przez noc fasolki mung
1 cebula drobno posiekana
ząbek czosnku
sok z 1/2 cytryny
1/4 łyżeczki kurkumy
1/4 łyżeczki ziaren gorczycy
1/4 łyżeczki ziaren kolendry
1/2 łyżeczki mielonego kminku
szczypta chilli
olej do smażenia
sól, pieprz
Ciasto:
25 dag mąki
4 łyżki oleju
woda
sól
Przepis:
Z mąki, oleju, wody i soli zagnieść ciasto. Wode dodawać powoli, po łyżce. W
sumie potrzeba ok. 5 łyżek, ale trzeba działać na wyczucie. Ciasto musi być
gładkie i dość twarde. Włożyć do folii (szybko wysycha!)odstawić na 30 min.
Fasolke i ziemniaki ugotować do miękkości. Ziemniaki pokroić w niedużą
kostkę, dodać do fasolki. Przeprawy, cebulę i czosnek podsmażyć na oleju.
Dodać masę ziemniaczano-fasolową i smażyć 4-5 minut często mieszając, bo
lubi się przypalić. Zdjąć z ognia, trochę przestudzić i dodać sok z cytryny.

Jest to tez w PuszCCCe - okazalo sie, jako Rozki Samosas - sa pyszne i tez
mozna je smazyc lub gotowac.

Asia

1. Data: 2002-01-21 11:52:07

Od: "brimpke" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Agnes <v...@t...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:a2176v$1m0$...@s...silesia.pik-net.pl...
> Chce Was zachecic do sprobowania pierogow argentynskich empanadas - kiedys
przepis

Zachecilam sie i wczoraj zrobilam. Farsz zrobilam z tego co znalazlam czyli
z pora, marchewki, papryki zielonej, boczku wedzonego, odrobiny watrobki i
jaka + duuuzo pieprzu i ciut soli. Na pare pierozkow zabraklo farszu to
zrobilam je z drobno pokrojonym jabluszkem posypanym cukrem ( cynamon jak
sie okazalo "wyszedl"). Wszystki smazylam w glebokim tluszczu. Byly pyszne.
A te z jabluszkeim to przeboj. Juz mam zamowienie na jak najszybciejsze
empanadas z jablkami. Polecam sprobowac ze slodkim farszem.
Smacznego
Dagmara

--
www.kubicajakub.republika.pl

ziemniaczki takie na słodko
miękkie ciasto do pizzy
paranoja
garnki ze stali nierdzewnej kontra emaliowane
Off topic: na temat "Off topic"