emulgatory

1. Data: 2000-10-09 21:28:28

Temat: emulgatory
Od: "Magda" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Witam wszystkich
Troche temu, pytalam o przepis na lody. Otrzymalam odpowiedz, za co
serdecznie dziekuje.
W przepisie wystepowal emulgator.Chcialam sie dowiedziec, co to jest i czy
mozna taka substancje kupic w sklepie (badz jej substytut)
z gory serdecznie dziekuje za odpowiedz
pozdrowionka
Magda Filipowicz

1. Data: 2000-10-10 11:05:37

Temat: Re: emulgatory
Od: "Barbara" <b...@w...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja mam pyszny przepis na lody, postaram się go dziś poszukać w domu i jutro
wrzucę na grupę.
Pozdrawiam
Barbara

1. Data: 2000-10-10 11:49:44

Od: "Ela" <e...@b...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Po co ten emulgator???
Wystarczy, ze jest w prawie kazdym kupnym produkcie!!
Ela

1. Data: 2000-10-10 17:38:29

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Magda <m...@p...com> wrote:

> Witam wszystkich
> Troche temu, pytalam o przepis na lody. Otrzymalam odpowiedz, za co
> serdecznie dziekuje.
> W przepisie wystepowal emulgator.Chcialam sie dowiedziec, co to jest

Substancja pozwalajaca na utworzenie sie emulsji, czyli mieszaniny dwoch
plynow, normalnie nie mieszajacych sie, np. wody i tluszczu. W kuchni
jako emulgatory sluza m.in. zoltko jaja, czosnek, musztarda.

> i czy
> mozna taka substancje kupic w sklepie (badz jej substytut)

zob. wyzej

Wladyslaw

1. Data: 2000-10-11 07:57:25

Od: "Jader" <j...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Wladyslaw Los <w...@t...com.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:1eiawpa.62oab61gbw77kN%w...@t...com.pl...

> Substancja pozwalajaca na utworzenie sie emulsji, czyli mieszaniny dwoch
> plynow, normalnie nie mieszajacych sie, np. wody i tluszczu. W kuchni
> jako emulgatory sluza m.in. zoltko jaja, czosnek, musztarda.

Mysle, ze do lodow najlepszy bylby czosnek :D Juz sobie to wyobrazam. Mniam.

Jader

1. Data: 2000-10-11 19:39:59

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Wed, 11 Oct 2000 09:57:25 +0200, "Jader" <j...@p...com.pl>
wrote:

>Mysle, ze do lodow najlepszy bylby czosnek :D Juz sobie to wyobrazam. Mniam.

No... Kilku moich kolegow w Abchazji poszlo sobie na lody. Mnie akurat
ten pomysl wowczas do lba nie wpadl - historyjke znam wiec jedynie z
ich wynurzen (a przezywali doznany szok dlugo...) Otoz nacieli sie na
lokalny rodzaj lodow ukreconych z czegos bialego, zimnego, z dodatkiem
soli, pieprzu, ostrej papryki i co tam jeszcze poludnowe narody lubia
uzywac jako przyprawy...

--
Darek

1. Data: 2000-10-12 12:32:21

Od: Theli <t...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda napisał(a):

> [...]
> W przepisie wystepowal emulgator.Chcialam sie dowiedziec, co to jest i czy
> mozna taka substancje kupic w sklepie (badz jej substytut)

Nie bede wyjasniac co to jest, bo przed chwila ktos juz zrobil. Niestety
nie pamietam dokladnie skladu tego dodawanego do lodow (kilka lat juz
minelo), w kazdym razie byla to mieszanka naturalnych substancji, m.in.
lecytyny (chyba nic nie pomieszalam). Dzieki niemu lody wloskie sa
wlasnie takie kremowe. Robiac lody domowym sposobem (ale nie z proszku)
dodaje sie m.in. jajka i chyba one pelnia te funkcje.

pozdrawiam
Theli

1. Data: 2000-10-13 17:26:42

Temat: Odp: emulgatory
Od: "Yossar" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wlasnie takie kremowe. Robiac lody domowym sposobem (ale nie z proszku)
> dodaje sie m.in. jajka i chyba one pelnia te funkcje.

lecytyny nie pomieszałeś to emulgator emulsji O/W(olej w wodzie) oraz
stabilizator emulsji typu W/O ale o tym żeby dawał kremową fakturę to nie
słyszałem (ale wcale nie musiałem). Co do żółtek owszem zawierają dobry
naturalny emulgator - cholesterynę (tu ja mam nadzieję że nie pomyliłem się)
zresztą jest to emulgator typu W/O

teraz ja mam pytanie - czy loody to emulsja W/O czy O/W? i jak się do tego
mają ww emulgatory?

pumpkin pie
Paprykarz
Miesko gotowane