gry dla 5 latka

21. Data: 2006-10-12 07:44:23

Temat: Re: gry dla 5 latka
Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> napisał
| Kasia na pewno jest wiele racji w tym co piszesz ale dla mnie proponowanie
| małym dzieciom gier komputerowych to jest wygodnictwo rodziców, mają
| wreszcie chwile spokoju a to że sa takie gry jak edukacyjne to
| usprawiedliwia ewentualne wyrzuty sumienia.

Ale tu właśnie o to chodzi :)
O tą chwilkę spokoju, o to że dziecko zajmuję się sobą i nie potrzebuje przy
tym wiszącego mu na ramieniu rodzica. I nie przeczę - jestem wygodnicka do
bólu :)

| Jak dla mnie w jednym i drugim chodzi o spokój sumienia rodzica choć każdy
| wie że landryny jak i gry komputerowe moga bardziej zaszkodzić dzieciom
niz
| im pomóc.

taki masz pogląd - ok rozumiem :)
Wiedz jednak że nie wszyscy go podzielają. Pracuję w jednostce która
prowadzi zajęcia komputerwe już od przedszkola, sama prowadziłam kółka
dodatkowe dla przedszkolaków i umiejętne podejście oraz odpowiednia gra (
bajka ) nie powodują rozdrażnienia tylko zaciekawienie.

| Programy typu Paint pozwalaja dziecku zapoznać sie z
| komputerem/możliwościami programu/ myszką. Uczy obsługi powszechnego
| narzędzia jakim jest komputer.

i dlatego też ja nic do painta nie mam :)

| Dziecko nie patrzy się tempo w ekran na przelatujące obiekty, chaotycznie
| klikając myszką tylko twórczo pracuje.

powinnyśmy zacząć od tego w jakie gry grały Twoje córki. Bo jak mówiłam
wszelkiego rodzaju platformówki czy gry wymagające operowanie kursorami oraz
dodatkowymi klawiszami dla przeciętnego 5-latka to porażka.
Ja mówię o grze gdzie narzędziem jest myszka i za jej pomocą przechodzisz
całą grę a jedynym stresem może być że za szybko się skończyła :)

| Piszesz o emocjach jakie towarzyszą grą komputerowym, czy pięciolatek
| potrzebuje takich emocji?
Te emocje to jakiś sztuczny twór, czy z takimi
| emocjami o takim natężeniu będzie sie dziecko spotykało na co dzień?

wiesz, ja cały czas mam wrażenie że ja mówię o "Prosiaczku i Przyjaciołach"
a Ty o "Need for Speed".
Gra przyjazna dziecku, gra którą ono rozumie, gdzie zna zasady nie wzbudza
takich emocji o jakich piszesz.

| Kasia ani gry komputerowe ani bajki multimedialne nie są tematem obcym
moim
| dzieciom.
| Zapoznac dziecko z istnieniem takich rzeczy Tak ,jak najbardziej sie
zgadzam
| ale zachwalanie tego jako super metodę edukacyjną/recepte na spędzanie
| wolnego czasu - stanowcze NIE.

Bo to nie jest recepta tylko jeden z wariantów spędzania wolnego czasu. A
jak już jest wariantem to udostępnijmy dziecku taką grę która nie będzie mu
sprawiała trudności i którą zajmie się samo. Będzie to pierwsza lekcja do
samodzielności. Do tego że dziecko samo potrafi coś zrobić, bez mamy
wiszącej nad głową i bez taty na podorędziu.

--
Kasia + Weronika ( 5 lat )
http://www.weronika.ckj.edu.pl

22. Data: 2006-10-12 13:06:38

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dodatkowe dla przedszkolaków i umiejętne podejście oraz odpowiednia gra (
> bajka ) nie powodują rozdrażnienia tylko zaciekawienie.

Ok, zakończmy ta dyskusję w konstruktywny sposób :-)
Proszę Cie Kasia jako fachowca o rade która zainteresuje pewnie wielu
rodziców:-)

Jeśli gry edukacyjne to na jakich zasadach dobieramy te gry, na co musimy
zwracać uwagę i czym się kierować przy doborze gry, co kryje sie pod hasłem
umiejętne podejście?

Jeśli zaistnieje problem dziecko jest agresywne, można zaobserwować pewne
objawy uzależnienia jak sobie radzić z taka sytuacją, bo to dość częsty
problem .

Z góry dziękuje z odpowiedź

Pozdrawiam gorąco

Monika

23. Data: 2006-10-12 15:03:49

Od: "IAN GROUP Działki" <n...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Polecam gre krasnale, bardzo faja muzyka, ładna grafika, mojej córce sie
bardzo podoba.
Pozdrawiam
Eliza

24. Data: 2006-10-12 15:50:37

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| Jeśli gry edukacyjne to na jakich zasadach dobieramy te gry, na co musimy
| zwracać uwagę i czym się kierować przy doborze gry, co kryje sie pod

według wzoru :
- na ile dziecko umie się posługiwać komputerem :
jeśli w sposób bardzo dobry wręcz rewelacyjny ( znam takich gagatków -
zwłaszcza chłopców ) to wybierasz grę która zawiera najmniej przemocy, i
tutaj mogłabym polecić niesmiertalną : koszykówkę, NHL, piłkę nożną i
wszelkiego rodzaju przygodówki
jeśli zaś dziecko jest początkujące to trzeba zwrócić uwagę na opis gry.
Wbrew pozorom to nie krwawe sceny wpływają na histerię dzieci tylko
nieumiejętność przebycia kolejnego etapu. I chodzi mi tu głównie o gry w
których poruszasz się naciskając odpowieni kursor, wykonujesz ruch
naciskając spację lub shift+(dowolna litera ). Dziecko też się zniechęca jak
po raz kolejny np. nie może przeskoczyć przez dół, bądź przejść między czymś
tam. Dlatego zdecydowanie odradzam platformówki i gry w których trzeba robić
coś na czas.

| Jeśli zaistnieje problem dziecko jest agresywne, można zaobserwować pewne
| objawy uzależnienia jak sobie radzić z taka sytuacją, bo to dość częsty
| problem .

Uzależnienie będzie dopiero wtedy jak zaobserwujesz że pierwsze co robi
Twoje dziecię wchodząc do domu to włączenie komputera :)
A tak na serio, nie wiem czy w wieku 5 lat przy normalnych rodzicach można
się uzależnić. Co do agresji zaś - jeśli obserwujesz że dziecko grając w
jakąś grę zachowuje się skandalicznie - po prostu zabroń mu w nia grać. Ja
tak zrobiłam :) Są gry w które Weronika gra ( bardzo lubi m.in.
www.myscene.com ) a są gry niewskazane właśnie poprzez swój stopień
trudności.
Kiedyś przytachałam do domu "Dino Island" - oczywiscie Weronika nie zagrała
bo nie umiała operować klawiszami, ja zamordowałam chyba z 5 razy biednego
dinozaura w końcu moja córka się popłakała że zabiłam zwierzaka i że ona już
tej gry nie chce i całe szczescie bo mnie też zaczęło to działać na nerwy. I
Dino island już się u nas nie pojawiło.

Jeśli masz czas i ochotę pograć z dzieciakami to polecam serię Różowa
Pantera z doskonałym podkładem Czarka Pazury. Naprawdę fantastyczna gra
logiczna ( uff całe szczęście że są podpowiedzi ) z błyskotliwym dowcipem. I
dla dzieci i dla dorosłych :)

--
Kasia + Weronika ( 5 lat )
http://www.weronika.ckj.edu.pl

25. Data: 2006-10-12 17:26:31

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 12 Oct 2006 09:44:23 +0200, z?o?liwa napisał(a):

> Gra przyjazna dziecku, gra któr? ono rozumie, gdzie zna zasady nie wzbudza
> takich emocji o jakich piszesz.

Zależy od dziecka, u niektórych wzbudza, nawet prosta. Taki typ dzieciaka i
już.
--
Elżbieta

Konkurs matematyczny w kl 4 SP