gry dla 5 latka

11. Data: 2006-10-10 21:45:00

Temat: Re: gry dla 5 latka
Od: "aga" <owaga@wytnijtoodrazu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> napisał w wiadomości
news:egg3qo$in0$1@news.wp.pl...

> A ja nie polecam gier komputerowych
>
> Tradycyjne gry są najlepsiejsze :-)
>
> Moje dziewczyny uwielbiają "Farmera" (można to znaleźć np. na stronie
> http://www.rebel.pl/product.php/1,35/336/Super-Farme
r.html/)
> Bardzo fajnie przy tym idzie nauka liczenia :-)
>
> Pozdrawiam
>
> Monika

Ale ja nie pytałam czy ktoś mi poleca czy odradza granie na komputerze.
Z Julka chetnie gramy w planszówki czy karciane - potrafi grac w warcaby,
świetnie liczy w grzybobraniu i wielu innych grach, nawet w eurobiznes
(oczywiscie w wersji light) grywamy.
Ale nasz świat to tez komputery...

A.

12. Data: 2006-10-11 09:51:29

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Z Julka chetnie gramy w planszówki czy karciane - potrafi grac w warcaby,
> świetnie liczy w grzybobraniu i wielu innych grach, nawet w eurobiznes

Rozumiem, proponuje Paint'a. Słabo uzależnia a pozwala na łatwe
zaznajomienie się z możliwościami programu/komputerem/myszką.

Ja również kiedyś próbowałam serwować moim gry edukacyjne bo tak jak piszesz
nasz świat to też komputery, i odstąpiłam od tego, bo niestety gry
komputerowe jakie by nie były fatalny maja wpływ na takie małe dzieci. Dla
mnie najbardziej niepokojący był wzrost agresji. Można zapytać :Co może
wywoływać agresje podczas gdy Reksio uczy literek, a jednak - Natalka jak
nigdy prała Ewe za wszelkie niepowodzenia, zachowywała sie agresywnie,
krzyki/wrzaski to zaczęło stawać sie normą jak tylko siadała przed
komputerem. Teraz co najwyżej bawią się Paint'em albo Notatnikiem i takich
agresywnych zachowań nie ma.
Hitem stała sie ostatnio stara maszyna do pisania, polecam :-)

Wszelkie ćwiczenia edukacyjne robimy w wydawanych zeszytach ćwiczeń, a gry
tylko tradycyjne.

Ale tak naprawdę samemu trzeba spróbować i ocenić co jest właściwe.

Każde dziecko przecież jest inne i to co zainteresuje dziecko koleżanki nie
koniecznie będzie ciekawe dla Twojej córeczki/ inny też może być sposób
reagowania.

Pozdrawiam gorąco

Monika

13. Data: 2006-10-11 10:22:52

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

aga napisa dnia 2006-10-06 23:04:

> W sprzedazy wiele gier, kazda jakos zachwalana ale ja chcialabym
> uslyszec opinie od rodzicow.

Polecam Gcompris i podobnie jak Moni|<a - painta albo podobny
program, np. TuxPainta.

Pozdr,
--
ŁK

14. Data: 2006-10-11 11:13:13

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| nigdy prała Ewe za wszelkie niepowodzenia, zachowywała sie agresywnie,
| krzyki/wrzaski to zaczęło stawać sie normą jak tylko siadała przed

Bo Reksio ( zwłaszcza Reksio i Skarb piratów ) to dla nerwusów porażka ! :)

A jeśli idzie o takie zachowanie - dziecko które szybko się niecierpliwi
czy to będzie grało na komputerze czy też rysowało kredką po kartce - będzie
miało taką samą reakcję ( wypróbowane :) ).
IMHO błędem jest ograniczenie dziecku gier ze względu na jego krzyki i
wrzaski w razie niepowodzeń. Lepiej stopniować trudności ( a przy tym i
eliminować nieporządane zachowania ) niż je usuwać.

--
Kasia + Weronika ( 5 lat )
http://www.weronika.ckj.edu.pl

15. Data: 2006-10-11 11:48:20

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wrzaski w razie niepowodzeń. Lepiej stopniować trudności ( a przy tym i
> eliminować nieporządane zachowania ) niż je usuwać.

Masz racje tyle że to nie jest ten przypadek, bo w przypadku rysowania na
kartce, wycinanek, lepienia gliny/modeliny, zabawy Paint'em problemu braku
cierpliwości nie ma.

Bardzo mi przykro ale katowanie młodszej siostry/agresywne zachowanie w
stosunku do wszystkich w domu nie jest dla Ciebie wystarczającym powodem aby
dać szlaban na gry komputerowe? Dlaczego takich sytuacji nie ma przy
tradycyjnych grach, zabawach plastycznych, nauce literek/cyferek.

Poziom trudności jaki sie pojawia przy nauce cyferek/literek metodą
tradycyjna jest podobny a reakcje skrajnie różne.

Dlaczego przy zabawie Paint'em nie ma zachowań agresywnych, wyznaczony czas
zabawy dziewczyny respektują i sie zgodnie wymieniają?

Może ktoś mi na to odpowie bo ja jakoś nie potrafię logicznie sprecyzować
przyczyn takiego a nie innego oddziaływania tych programów na dziecko

Monika

16. Data: 2006-10-11 13:33:11

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| kartce, wycinanek, lepienia gliny/modeliny, zabawy Paint'em problemu braku

zamienimy się ? ;)

| Bardzo mi przykro ale katowanie młodszej siostry/agresywne zachowanie w
| stosunku do wszystkich w domu nie jest dla Ciebie wystarczającym powodem
aby
| dać szlaban na gry komputerowe?

nie odniosłam się celowo do tego fragmentu wcześniej ponieważ ja staram się
do minimum ograniczać wszelką frustrację mojego dziecka właśnie poprzez
mądrze wybierane gry, i tak np. wiem że w obecnym czasie moje dziecko nie
przejdzie żadnej platformówki ponieważ stopień trudności jest sukcesywnie
podnoszony i o ile pierwszy poziom przejdzie o tyle przy dalszych się
denerwuje ( bo potrzebują większych umiejętności manulanych, więcej sprytu i
więcej doświadczenia niż moja 5-latka posiada ).

Dlaczego takich sytuacji nie ma przy
| tradycyjnych grach, zabawach plastycznych, nauce literek/cyferek.

może poziom trudności gry jest frustrujacy ?

| Poziom trudności jaki sie pojawia przy nauce cyferek/literek metodą
| tradycyjna jest podobny a reakcje skrajnie różne.

nieprawda, w grze nie dość że się skupiasz na konkretnie wykonywanym zadaniu
to jeszcze starasz się umiejętnie manewrować klawiszami lub myszką. Dla
dziecka skupionego tylko na jednej czynności ( tu odrysowywanie literek
umiejąc już sprawnie posługiwać się długopisem ) wykonywanie dwóch na raz
może nastręczać trudności.
Pozatym w grze masz konkretną akcję i reakcję, jak nie zrobisz czegoś w
określonym czasie albo tak jak program zapisał jesteś "karany", dziecku
które do tej pory miało do czynienia li jedynie z płachtą papieru i
ćwiczeniem do woli, takie ograniczenia mogą się nie spodobać.

| Dlaczego przy zabawie Paint'em nie ma zachowań agresywnych, wyznaczony
czas
| zabawy dziewczyny respektują i sie zgodnie wymieniają?

bo przy zabawie paintem nie ma emocji :)

| Może ktoś mi na to odpowie bo ja jakoś nie potrafię logicznie sprecyzować
| przyczyn takiego a nie innego oddziaływania tych programów na dziecko

Spróbuj z bajkami multimedialnymi. Myślę że efekt Cię zadowoli - Twoje
dzieci też.

--
Kasia + Weronika ( 5 lat )
http://www.weronika.ckj.edu.pl

17. Data: 2006-10-11 14:15:54

Od: "aga" <owaga@wytnijtoodrazu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lukasz Kozicki" <R...@v...cy.invalid> napisał w
wiadomości news:452cc550$1@news.home.net.pl...
> aga napisa dnia 2006-10-06 23:04:

> Polecam Gcompris i podobnie jak Moni|<a - painta albo podobny
> [...]

Dzięki serdeczne za odzew. Ale ja nie prosiłam o rade co w zamian:) Moja
córka juz świetnie posługuje się myszką - rysując w m.in w Paintcie. Pytam o
gry
Nie pytam też o wpływ komputera na dzieci - ten doskonale znam (z racji
zawodu). Chcialam tylko zasięgnąć opiii innych rodziców o grach rzekomo
przeznaczonych dl adzieci w tym wieku - i tak przy ewentualnej decyzji o
kupnie jakiejkolwiek gry istnieje ryzyko ze nie trafie w odpowiednia - ale
juz z gory moge wykluczyc gry które tylko autorowi wydawaly sie ze sa
odpowiednie w tym wieku. Wlasnie wczoraj wpadla mi w rece gra - reklamowka
chyba- przygody smoka danonka- niby prosta, na okładce napisane od lat 3,
jednak zdecydowanie moim zdaniem si enie nadaje - trzylatek nie napisze z
klawiatury jak mowi krowa czy kura - tu potrzebna duza pomoc rodzicow. A
mnie chodzi o to zeby dziecko sie nie denerwowalo i nie wolalao co chwile,
bo nie wie co napisac.... zeby ialo satysfakcje ze samo cos zrobilo i moglo
grac dalej.
Tyle n aszybko.
pozdrawiam
aga

18. Data: 2006-10-11 15:01:54

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

Kasia na pewno jest wiele racji w tym co piszesz ale dla mnie proponowanie
małym dzieciom gier komputerowych to jest wygodnictwo rodziców, mają
wreszcie chwile spokoju a to że sa takie gry jak edukacyjne to
usprawiedliwia ewentualne wyrzuty sumienia.
Pamiętacie reklame Cukierków Nimm2:
cyt: "Jeśli twoje dziecko najbardziej na świecie kocha cukierki

A ty, najbardziej na świecie kochasz swoje dziecko,

to kup mu nimm 2 - cukierki z witaminą."

Jak dla mnie w jednym i drugim chodzi o spokój sumienia rodzica choć każdy
wie że landryny jak i gry komputerowe moga bardziej zaszkodzić dzieciom niz
im pomóc.

Programy typu Paint pozwalaja dziecku zapoznać sie z
komputerem/możliwościami programu/ myszką. Uczy obsługi powszechnego
narzędzia jakim jest komputer.

Dziecko nie patrzy się tempo w ekran na przelatujące obiekty, chaotycznie
klikając myszką tylko twórczo pracuje.
Piszesz o emocjach jakie towarzyszą grą komputerowym, czy pięciolatek
potrzebuje takich emocji? Te emocje to jakiś sztuczny twór, czy z takimi
emocjami o takim natężeniu będzie sie dziecko spotykało na co dzień?

Kasia ani gry komputerowe ani bajki multimedialne nie są tematem obcym moim
dzieciom.
Zapoznac dziecko z istnieniem takich rzeczy Tak ,jak najbardziej sie zgadzam
ale zachwalanie tego jako super metodę edukacyjną/recepte na spędzanie
wolnego czasu - stanowcze NIE.

Pozdrawiam

Monika

.

19. Data: 2006-10-11 15:29:08

Od: Elżbieta <w...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Fri, 6 Oct 2006 23:04:13 +0200, aga napisał(a):

> jakie
> gry poleccie dla takich dzieci

http://glinki.com/?l=smf2s5

Kiedyś jeszcze było Pingu, ale nie widzę
--
Elżbieta

20. Data: 2006-10-11 15:43:18

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> o gry
> Nie pytam też o wpływ komputera na dzieci - ten doskonale znam (z racji

Aga jesli problem wpływu komputera na dzieci znasz z racji wykonywanego
zawodu to może polecisz cos do poczytania na ten temat, może jakaś wskazówka
gdzie mozna coś sensownego znaleźć na ten temat?
Nie zamierzam dalej na ten temat dyskutować, jesli masz coś godnego
polecenia to ja będę wdzięczna za informacje.

Pozdrawiam

Monika

Konkurs matematyczny w kl 4 SP
[chwalę się] Stołówkowe obiady