Re: gry dla 5 latka

From: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl>
Newsgroups: pl.soc.dzieci.starsze
Subject: Re: gry dla 5 latka
Date: Wed, 11 Oct 2006 11:51:29 +0200
Sender: k...@i...eranet.pl

> Ale ja nie pytałam czy ktoś mi poleca czy odradza granie na komputerze.
> Z Julka chetnie gramy w planszówki czy karciane - potrafi grac w warcaby,
> świetnie liczy w grzybobraniu i wielu innych grach, nawet w eurobiznes
> (oczywiscie w wersji light) grywamy.
> Ale nasz świat to tez komputery...
>
> A.

Rozumiem, proponuje Paint'a. Słabo uzależnia a pozwala na łatwe
zaznajomienie się z możliwościami programu/komputerem/myszką.

Ja również kiedyś próbowałam serwować moim gry edukacyjne bo tak jak piszesz
nasz świat to też komputery, i odstąpiłam od tego, bo niestety gry
komputerowe jakie by nie były fatalny maja wpływ na takie małe dzieci. Dla
mnie najbardziej niepokojący był wzrost agresji. Można zapytać :Co może
wywoływać agresje podczas gdy Reksio uczy literek, a jednak - Natalka jak
nigdy prała Ewe za wszelkie niepowodzenia, zachowywała sie agresywnie,
krzyki/wrzaski to zaczęło stawać sie normą jak tylko siadała przed
komputerem. Teraz co najwyżej bawią się Paint'em albo Notatnikiem i takich
agresywnych zachowań nie ma.
Hitem stała sie ostatnio stara maszyna do pisania, polecam :-)

Wszelkie ćwiczenia edukacyjne robimy w wydawanych zeszytach ćwiczeń, a gry
tylko tradycyjne.

Ale tak naprawdę samemu trzeba spróbować i ocenić co jest właściwe.

Każde dziecko przecież jest inne i to co zainteresuje dziecko koleżanki nie
koniecznie będzie ciekawe dla Twojej córeczki/ inny też może być sposób
reagowania.

Pozdrawiam gorąco

Monika