Re: gry dla 5 latka

Data: 2006-10-11 13:33:11
Temat: Re: gry dla 5 latka
Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl>

Użytkownik "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> napisał
| Masz racje tyle że to nie jest ten przypadek, bo w przypadku rysowania na
| kartce, wycinanek, lepienia gliny/modeliny, zabawy Paint'em problemu braku
| cierpliwości nie ma.

zamienimy się ? ;)

| Bardzo mi przykro ale katowanie młodszej siostry/agresywne zachowanie w
| stosunku do wszystkich w domu nie jest dla Ciebie wystarczającym powodem
aby
| dać szlaban na gry komputerowe?

nie odniosłam się celowo do tego fragmentu wcześniej ponieważ ja staram się
do minimum ograniczać wszelką frustrację mojego dziecka właśnie poprzez
mądrze wybierane gry, i tak np. wiem że w obecnym czasie moje dziecko nie
przejdzie żadnej platformówki ponieważ stopień trudności jest sukcesywnie
podnoszony i o ile pierwszy poziom przejdzie o tyle przy dalszych się
denerwuje ( bo potrzebują większych umiejętności manulanych, więcej sprytu i
więcej doświadczenia niż moja 5-latka posiada ).

Dlaczego takich sytuacji nie ma przy
| tradycyjnych grach, zabawach plastycznych, nauce literek/cyferek.

może poziom trudności gry jest frustrujacy ?

| Poziom trudności jaki sie pojawia przy nauce cyferek/literek metodą
| tradycyjna jest podobny a reakcje skrajnie różne.

nieprawda, w grze nie dość że się skupiasz na konkretnie wykonywanym zadaniu
to jeszcze starasz się umiejętnie manewrować klawiszami lub myszką. Dla
dziecka skupionego tylko na jednej czynności ( tu odrysowywanie literek
umiejąc już sprawnie posługiwać się długopisem ) wykonywanie dwóch na raz
może nastręczać trudności.
Pozatym w grze masz konkretną akcję i reakcję, jak nie zrobisz czegoś w
określonym czasie albo tak jak program zapisał jesteś "karany", dziecku
które do tej pory miało do czynienia li jedynie z płachtą papieru i
ćwiczeniem do woli, takie ograniczenia mogą się nie spodobać.

| Dlaczego przy zabawie Paint'em nie ma zachowań agresywnych, wyznaczony
czas
| zabawy dziewczyny respektują i sie zgodnie wymieniają?

bo przy zabawie paintem nie ma emocji :)

| Może ktoś mi na to odpowie bo ja jakoś nie potrafię logicznie sprecyzować
| przyczyn takiego a nie innego oddziaływania tych programów na dziecko

Spróbuj z bajkami multimedialnymi. Myślę że efekt Cię zadowoli - Twoje
dzieci też.

--
Kasia + Weronika ( 5 lat )
http://www.weronika.ckj.edu.pl