Re: gry dla 5 latka

Data: 2006-10-12 15:50:37
Temat: Re: gry dla 5 latka
Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl>

Użytkownik "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> napisał
| Jeśli gry edukacyjne to na jakich zasadach dobieramy te gry, na co musimy
| zwracać uwagę i czym się kierować przy doborze gry, co kryje sie pod
hasłem
| umiejętne podejście?

według wzoru :
- na ile dziecko umie się posługiwać komputerem :
jeśli w sposób bardzo dobry wręcz rewelacyjny ( znam takich gagatków -
zwłaszcza chłopców ) to wybierasz grę która zawiera najmniej przemocy, i
tutaj mogłabym polecić niesmiertalną : koszykówkę, NHL, piłkę nożną i
wszelkiego rodzaju przygodówki
jeśli zaś dziecko jest początkujące to trzeba zwrócić uwagę na opis gry.
Wbrew pozorom to nie krwawe sceny wpływają na histerię dzieci tylko
nieumiejętność przebycia kolejnego etapu. I chodzi mi tu głównie o gry w
których poruszasz się naciskając odpowieni kursor, wykonujesz ruch
naciskając spację lub shift+(dowolna litera ). Dziecko też się zniechęca jak
po raz kolejny np. nie może przeskoczyć przez dół, bądź przejść między czymś
tam. Dlatego zdecydowanie odradzam platformówki i gry w których trzeba robić
coś na czas.

| Jeśli zaistnieje problem dziecko jest agresywne, można zaobserwować pewne
| objawy uzależnienia jak sobie radzić z taka sytuacją, bo to dość częsty
| problem .

Uzależnienie będzie dopiero wtedy jak zaobserwujesz że pierwsze co robi
Twoje dziecię wchodząc do domu to włączenie komputera :)
A tak na serio, nie wiem czy w wieku 5 lat przy normalnych rodzicach można
się uzależnić. Co do agresji zaś - jeśli obserwujesz że dziecko grając w
jakąś grę zachowuje się skandalicznie - po prostu zabroń mu w nia grać. Ja
tak zrobiłam :) Są gry w które Weronika gra ( bardzo lubi m.in.
www.myscene.com ) a są gry niewskazane właśnie poprzez swój stopień
trudności.
Kiedyś przytachałam do domu "Dino Island" - oczywiscie Weronika nie zagrała
bo nie umiała operować klawiszami, ja zamordowałam chyba z 5 razy biednego
dinozaura w końcu moja córka się popłakała że zabiłam zwierzaka i że ona już
tej gry nie chce i całe szczescie bo mnie też zaczęło to działać na nerwy. I
Dino island już się u nas nie pojawiło.

Jeśli masz czas i ochotę pograć z dzieciakami to polecam serię Różowa
Pantera z doskonałym podkładem Czarka Pazury. Naprawdę fantastyczna gra
logiczna ( uff całe szczęście że są podpowiedzi ) z błyskotliwym dowcipem. I
dla dzieci i dla dorosłych :)

--
Kasia + Weronika ( 5 lat )
http://www.weronika.ckj.edu.pl