gry dla 5 latka

1. Data: 2006-10-06 21:04:13

Temat: gry dla 5 latka
Od: "aga" <owaga@wytnijtoodrazu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
chcialabym zrobic corce radoche i od czasu do czasu pozwolic usiasc do
komputera i pograc.(Garnie sie i to bardzo, niestety ma wrednych rodzicow
co nie pozwalaja)
Ale nie chcialabym by ten czas byl zmarnowany, dlatego chce zapytac jakie
gry poleccie dla takich dzieci- zeby przyjemne polaczyc z pozytecznym.
W sprzedazy wiele gier, kazda jakos zachwalana ale ja chcialabym uslyszec
opinie od rodzicow.

a.

2. Data: 2006-10-07 07:26:13

Temat: Re: gry dla 5 latka
Od: pamana <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gry poleccie dla takich dzieci- zeby przyjemne polaczyc z pozytecznym.
> W sprzedazy wiele gier, kazda jakos zachwalana ale ja chcialabym uslyszec

moje lubi Zoo,oprocz tego wyscigi samochodowe -to z Tż.
Oprocz tego ma kilka plyt z gazet ,gry :Kubus ,alfabet itp.
p.

3. Data: 2006-10-07 09:02:26

Od: <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

ABC z Reksiem , poznaje tu literki , no i jeszcze z serii Koziołek Matołek
idzie do szkoły i Koziołek Matołek wynalazca też się nada

Kasia i Damian (17.03.1999.)

4. Data: 2006-10-07 09:59:49

Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "aga" <owaga@wytnijtoodrazu_poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> gry poleccie dla takich dzieci- zeby przyjemne polaczyc z pozytecznym.
> W sprzedazy wiele gier, kazda jakos zachwalana ale ja chcialabym uslyszec

Ja polecam serię gier z królikiem Bystrzakiem, mojej córce (5,5) też się
podobają.
Dorota

5. Data: 2006-10-10 08:37:17

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
| gry poleccie dla takich dzieci- zeby przyjemne polaczyc z pozytecznym.
| W sprzedazy wiele gier, kazda jakos zachwalana ale ja chcialabym uslyszec

Polecam na pierwszy ogień "Prosiaczek i przyjaciele" ( 3+ ), również
polecany "Królik Bystrzak dla przedszkolaka" ew. "Królik Bystrzak dla
zerówki", pozatym moja córka uwielbia "Barbie, przygody syrenki" i "Barbie z
Jeziora Łabędziego".
Fajne też są "Muminki - Zima muminków" oraz "Pszczółka Maja Wielka Burza".

Ogólnie to polecam raczej gry przygodowe niż zręcznościowe, przynajmniej po
reakcjach mojej 5-latki to mogę powiedzieć. Oczywiście, lubi sobie pograć w
jakieś zręcznościówki ale ile przy tym nerwów i wrzasku ileż to bezsilnego
kopania biurka - więc wolę jednak żeby jak już gra to w coś co nie stresuje
:)

--
Kasia + Weronika ( 5 lat )
http://www.weronika.ckj.edu.pl

6. Data: 2006-10-10 09:29:59

Od: "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> napisał w wiadomości

również
> polecany "Królik Bystrzak dla przedszkolaka" ew. "Królik Bystrzak dla
> zerówki

Akurat tego dla przedszkolaka nie polecałam (trochę infantylny mi się
wydawał dla prawie pięciolatki wtedy) - zaczęliśmy od następnej części i
mogę polecać tylko od zerówki w góre.
Dorota

7. Data: 2006-10-10 11:06:04

Od: "złośliwa" <n...@u...to.interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Dorota" <dorota@_PULAPKA_message.pl> napisał

| Akurat tego dla przedszkolaka nie polecałam (trochę infantylny mi się
| wydawał dla prawie pięciolatki wtedy) - zaczęliśmy od następnej części i
| mogę polecać tylko od zerówki w góre.

poziom infantylności zależy od umiejętności dziecka, jeśli maluch umie
dodawać do 20 zna przynajmniej 3/4 alfabetu ( pisanie i czytanie ) to
faktycznie układanie w pary świecidełek albo szukanie odpowiednich kształtów
może być za dziecinne dla takiego dziecka. Nie wiem na jakim etapie
poznawczym jest córka Agi - może jest geniuszem i spokojnie czyta i pisze
więc Bystrzak dla zerówkowicza jak i dla pierwszaka będzie dla niej pestką a
może też i jest przeciętnym 5-latkiem który nie całkiem orientuję się w
niuansach nauki i poziom zerówki będzie dla niej za wysoki.

I jeszcze do Agi - gry które Ci podałam praktycznie nie wymagają interwencji
z Twojej strony, są to gry bezpieczne, bez przemocy a jednocześnie ciekawe -
takie które spokojnie możesz dziecku włączyć a sama zyskasz godzinę na np.
poczytanie i nie będzie to godzina w stylu "maaaaamaaaaa a co ja mam teraz
zrobić, maaaaaama a jak to zrobić, maaaaaama a jaka to ma być literka" - ja
jestem wygodnicka i jak ma mi tak dziecko reagować to wolę jej wogóle nie
włączać czegoś co ja przerasta. Mechanizm jest taki - włączam grę, pierwszy
raz robimy razem a następne już ona sama.

--
Kasia + Weronika ( 5 lat )
http://www.weronika.ckj.edu.pl

8. Data: 2006-10-10 11:27:57

Od: "Anna G." <a...@N...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

aga napisał(a):
> [...]
> gry poleccie dla takich dzieci- zeby przyjemne polaczyc z pozytecznym.
> W sprzedazy wiele gier, kazda jakos zachwalana ale ja chcialabym uslyszec

Może coś z Komputerowej Gratki?
pozdrawiam
Ania

--
strona Konrada: www.konrad.fotokam.net

9. Data: 2006-10-10 12:30:08

Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> gry poleccie dla takich dzieci- zeby przyjemne polaczyc z pozytecznym.
> W sprzedazy wiele gier, kazda jakos zachwalana ale ja chcialabym uslyszec

A ja nie polecam gier komputerowych

Tradycyjne gry są najlepsiejsze :-)

Moje dziewczyny uwielbiają "Farmera" (można to znaleźć np. na stronie
http://www.rebel.pl/product.php/1,35/336/Super-Farme
r.html/)
Bardzo fajnie przy tym idzie nauka liczenia :-)

Pozdrawiam

Monika

10. Data: 2006-10-10 21:35:18

Od: "aga" <owaga@wytnijtoodrazu_poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> włączać czegoś co ja przerasta. Mechanizm jest taki - włączam grę,
> pierwszy
> raz robimy razem a następne już ona sama.

Dziekuję za informację, dziś już nie, ale jutro zacznę sie rozglądać co to
za gry i przede wszystkim za ile:)
(miałam ochotę dzis juz teraz, ale zmiana strony Merlina mnie nieco
ostudziła - nie mam ochoty po nocy patrzec co i gdzie umieścili ..:))
Julka jest rozgarnięta dziewczynką, umie policzyć przedmioty do 20 sztuk:),
ale nie na abstrakcyjnych cyfrach jak to czasem w grach każą,
Nie czyta też, chociaz pojedyncze litery zna i potrafi odwzorować. 5 lat
konczy dopiero zimą, ale chcę by gry przyniósł mikołaj, więc będzie juz
prawie pełnoprawna pięciolatką:)

Ja też jestem wygodnicka, spędzam dużo czasu z dzieckiem, ale czasem
potrzebuje odrobiny odsapki albo czasu i spokoju by znowu nie spalić
kotletów na obiad np bo przyleciałam z kuchni w drugi koniec mieszkania
pomóc małej zagrać...:) i zapomniałam:)

Chciałabym też żeby mała sama zaczęła grać a ja np będę mogła czasem poleżeć
na lóżku obok z książką, leniwie od czasu do czasu zerkając na monitor albo
na dziecko:)

dzęki z góry

pozdrawiam
aga
(kiedyś tu częściej zaglądałam, teraz jakoś czasu brak)

Konkurs matematyczny w kl 4 SP
[chwalę się] Stołówkowe obiady
Składki na "Komitet" 2
Twister