Re: gry dla 5 latka

Data: 2006-10-11 11:48:20
Temat: Re: gry dla 5 latka
Od: "Moni|<a" <m...@p...wpKROPKApl>

> A jeśli idzie o takie zachowanie - dziecko które szybko się niecierpliwi
> czy to będzie grało na komputerze czy też rysowało kredką po kartce -
> będzie
> miało taką samą reakcję ( wypróbowane :) ).
> IMHO błędem jest ograniczenie dziecku gier ze względu na jego krzyki i
> wrzaski w razie niepowodzeń. Lepiej stopniować trudności ( a przy tym i
> eliminować nieporządane zachowania ) niż je usuwać.

Masz racje tyle że to nie jest ten przypadek, bo w przypadku rysowania na
kartce, wycinanek, lepienia gliny/modeliny, zabawy Paint'em problemu braku
cierpliwości nie ma.

Bardzo mi przykro ale katowanie młodszej siostry/agresywne zachowanie w
stosunku do wszystkich w domu nie jest dla Ciebie wystarczającym powodem aby
dać szlaban na gry komputerowe? Dlaczego takich sytuacji nie ma przy
tradycyjnych grach, zabawach plastycznych, nauce literek/cyferek.

Poziom trudności jaki sie pojawia przy nauce cyferek/literek metodą
tradycyjna jest podobny a reakcje skrajnie różne.

Dlaczego przy zabawie Paint'em nie ma zachowań agresywnych, wyznaczony czas
zabawy dziewczyny respektują i sie zgodnie wymieniają?

Może ktoś mi na to odpowie bo ja jakoś nie potrafię logicznie sprecyzować
przyczyn takiego a nie innego oddziaływania tych programów na dziecko

Monika