hiperprolaktynemia czynnościowa - przyczyna?

1. Data: 2007-01-12 19:38:34

Temat: hiperprolaktynemia czynnościowa - przyczyna?
Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam grupoowiczów,
Czy ktoś spotkał sie z teminem hiperprolaktynemia czynnościowa - szukałam w
necie ale niwstety nic nie ma na ten temat. Co może być przyczyną - rezonans
magnetyczny wyszedł ok - wykluczono gruczolaka.
Wyniki prolaktyny raz wychodzą w normie a innym razem norma przekroczona,
szczególnie po obciążeniu,
Proszę o opinie.

2. Data: 2007-01-12 19:43:01

Temat: Re: hiperprolaktynemia czynnościowa - przyczyna?
Od: "Iwona_s" <i...@T...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sarcia" <s...@w...pl> napisał w wiadomości

> Czy ktoś spotkał sie z teminem hiperprolaktynemia czynnościowa - szukałam
> w necie ale niwstety nic nie ma na ten temat.

W 19 sek. pokazalo mi sie tyle stron...
http://www.google.pl/search?hl=pl&q=hiperprolaktynem
ia+czynno%C5%9Bciowa&btnG=Szukaj+w+Google&lr=

Iwona
//Wlasciwoscia czlowieka jest bladzic, glupiego - w bledzie trwac.//
Cyceron
www.kociszce.ao.pl

3. Data: 2007-01-12 20:12:35

Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> W 19 sek. pokazalo mi sie tyle stron...
> http://www.google.pl/search?hl=pl&q=hiperprolaktynem
ia+czynno%C5%9Bciowa&btnG=Szukaj+w+Google&lr=

dzięki za podpowiedź, tez wyszukałam te stronki ale jak sie uważniej
wczytasz to w żadnym wątku nie ma wyjaśnienia co jest przyczyną H
czynnościowej

4. Data: 2007-01-13 21:26:42

Od: -Dorota- <d...@N...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Sarcia wrote:
ia+czynno%C5%9Bciowa&btnG=Szukaj+w+Google&lr=

> dzięki za podpowiedź, tez wyszukałam te stronki ale jak sie uważniej
> wczytasz to w żadnym wątku nie ma wyjaśnienia co jest przyczyną H
> czynnościowej

Przyczyny hiperprolaktynemii czynnościowej to głównie tryb życia, przede
wszystkim stres. Poziom prolaktyny zwiększa też drażnienie sutków (to
ten hormon powoduje laktację).

--
Dorota Kulas
dorotaq (at) polbox.com

5. Data: 2007-01-14 21:21:31

Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za odpoweidź. A czy oprócz niżej wymienionych mogą istniec inne
przyczyny np choroby tarczycy lub tym pododne
Pzdr.
Aga

6. Data: 2007-01-16 01:56:58

Od: -Dorota- <d...@N...polbox.com> szukaj wiadomości tego autora

Sarcia wrote:
> Dzięki za odpoweidź. A czy oprócz niżej wymienionych mogą istniec inne
> przyczyny np choroby tarczycy lub tym pododne

Z tego, co wiem, to nie (ale lekarzem nie jestem) - odnoszę się do
hiperprolaktynemii *czynnościowej*.
Hiperprolaktynemia może być spowodowana również gruczolakiem
lub np. przyjmowaniem niektórych leków, ale wtedy *nie* mówimy o
hiperprolaktynemii czynnościowej.

Najlepiej zapytaj endokrynologa.

O, tutaj jest więcej, tylko nie wiem, na ile to źródło jest wiarygodne:
http://klio.umcs.lublin.pl/~drumil/pio/prolakt.html

Dorota Kulas
dorotaq (at) polbox.com

7. Data: 2007-02-16 11:41:28

Od: "LuGaton" <a...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

Witam Was,

droga Sarciu. I hiperprolaktynemii mogę Ci trochę opowiedzieć, z racji
tego, że choroba ta towarzyszy mi już od 4 lat. Nie tylko mi, ale
także mojej siostrze, która jest ode mnie starsza i jej problemy z
prolaktyną i niepłodnością zaczęły się jak ja zaczęłam wkraczać w wiek
"interesowania się wszystkim".
Są różne przyczyny hiperprolaktynemii.
Po pierwsze: często choroba ta przenoszona jest genetycznie. Tak było
i w moim przypadku (ale nie tylko genetyka się do tego przyczyniła!).
Po drugie: najważniejszym tu jest chyba tryb życia osoby chorej.
Jeżeli żyjesz w ciągłym stresie, niezdrowo się odżywiasz, masz takie
czy inne problemy - wzrasta prawdopodobieństwo "zachorowania" na
prolaktynemię czynnościową. W takich sytuacjach najczęściej powstają
guzy prolaktynowe - np. torbiele jajników, piersi, bądź guz przysadki
mózgowej. W moim przypadku wykluczono guz przysadki, jednak przez
półtora roka próbowano pozbyć sie u mnie guzu jajnika. W tej chwili
jajnik pomimo, że jest uwolniony od guzu, nie pracuje.
Po trzecie: inną przyczyną prolaktynemii takiej czy takiej, jest
drażnienie sutków - jest to mocno związane z laktacją, za którą
właśnie odpowiedzialna jest prolaktyna.
Po czwarte: ... - jest wiele, wiele różnych powodów - powinnaś się
udać do lekarza. On sporządzi historię choroby, przejrzy wyniki i na
podstawie zgromadzonych informacji odpowie na Twoje pytania.
Przepisze on także odpowiednie leki (hormony, antykoncepcja) w celu
zbicia wysokiego poziomu prolaktyny (swoja drogą - jak wysoki próg
miałaś przed obciążeniem i po?) - jeżeli bedzie to oczywiście
potrzebne.

Jeszcze a propos wyników... Moje wyniki zawsze wychodziły ponad normę
- przed obciążeniem 5.000-7.000, po obciążeniu liczby sięgały
parunastu tysięcy... Ale raz miałam wynik w normie - czemu? Do tej
pory tego niewiadomo. Wszystko ma wpływ na prolaktynę i może w tamtym
momencie "coś" ją wyrównało, a może za dużo zjadłam wieczorem etc. (na
badanie trzeba iść na czczo!).

Żadna z nas nie jest lekarzem, więc nie możemy udzielić Ci fachowej
odpowiedzi na temat hiperprolaktynemii czynnościowej, czy też innego
rodzaju prolaktynemii.
Życzę powodzenia i jak najmniejszych powikłań związanych z hormonami!

PS: Odpisz tylko, jeśli już będziesz przyjmować hormony, bądź
antykoncepcję - podzielimy się opiniami ;-).

8. Data: 2007-02-16 11:44:58

Od: "LuGaton" <a...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

On 16 Sty, 02:56, -Dorota- <d...@N...polbox.com> wrote:
> [...]

To jest tak... Choroby tarczycy nie są związane z prolaktyną, jednak
endokrynolodzy zawsze robią testy na prolaktynę i THS razem - czemu?
Ponieważ te dwie choroby, mają właściwie takie same objawy - bóle
głowy, zniechęcenie, nudności, chudość, otyłość, etc., etc...

9. Data: 2007-02-16 11:47:04

Od: "LuGaton" <a...@p...onet.eu> szukaj wiadomości tego autora

Choroby tarczycy i prolaktyny nie są ze sobą związane. Jednak
endokrynolodzy zawsze robią testy na prolaktynę i THS w tym samym
czasie - czemu?
Poniewaz objawy tych dwu chorób, są właściwie takie same - bóle głowy,
nudności, zniechęcenie, otyłość, chudość etc., etc...

10. Data: 2007-02-16 21:22:52

Od: "Sarcia" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Dzięki serdeczne za szczególowe objaśnienie - cóż okazuje sie że na grupie
można dowiedzieć sie o wiele wiele więcej niż bezpośrednio od lekarza. No
cóż jestem już po wizycie w trakcei leczenia farmakologicznego. Chętnie
opiszę samo leczneie i efekty .. jesli to nie przeszkadza to wolałabym na
priva.
Pzdr. Aga

18000 WBC
zapalenie gardła/ problemy z zoladkiem - głupie pytanie....
Dziecko dwuletnie a chodzenie boso
cystoskopia - krakow- gdzie ?
Ginekolodzy w Szczecinie - zmowa?