internet dla osób niepełnosprawnych ruchowo

1. Data: 2010-06-21 14:17:50

Temat: internet dla osób niepełnosprawnych ruchowo
Od: " " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

jestem studentką 5 roku socjologii. Piszę pracę magisterską "Internet jako
medium pomagające osobom niepełnosprawnym ruchowo." Mam ogromną prośbę. Jeżeli
jesteś osobą niepełnosprawną ruchowo proszę podziel się swoimi spostrzeżeniami.
Jakie strony internetowe najczęściej przeglądasz (o jakiej tematyce) i co Cię
w nich najbardziej interesuje?
Czy nawiązałeś/aś jakieś znajomości przez Internet?
Czy Internet pomógł Ci w wykształceniu, życiu zawodowym?
Czy strony internetowe poświęcone problemom osób niepełnosprawnych są
wystarczająco pomocne?
Czego brakuje Ci w informacjach znalezionych w Internecie?

Z góry dziękuję za pomoc.

Karolina

2. Data: 2010-06-21 14:53:24

Temat: Re: internet dla osób niepełnosprawnych ruchowo
Od: "LM" <l...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> wystarczająco pomocne?
> Czego brakuje Ci w informacjach znalezionych w Internecie?

Kurczę, kolejna osoba, która studiuje 5 lat socjologię i nie potrafi pewnych
tematów zrozumieć. W kontekście zainteresowań, pracy, wykształcenia,
poglądów politycznych, preferencji seksualnych, koloru włosów itp. itd - nie
ma czegoś takiego jak "osoby niepełosprawne ruchowo" - chyba że w ujęciu
statystycznym.

Równie dobrze można o to co powyżej spytać łysych, brunetów, kawalerów,
kibiców Legii, barmanów, księgowe albo... 100 losowo wybranych
respondentów...

No - może poza pytaniem przedostatnim, które też nie ma większego sensu, bo
raz są wystarczająco pomocne, a raz nie - zależy czego szukam...

LM

3. Data: 2010-06-21 15:01:32

Od: " " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety co do pytań, to był to pomysł mojego promotora. Ja chciałam się
skupić na opisie stron internetowych przeznaczonych dla osób
niepełnosprawnych. Promotor jednak uparł się żebym wysłała kilka pytań
dotyczących preferencji osób niepełnosprawnych. Tego do czego internet jest im
potrzebny.

4. Data: 2010-06-21 18:29:08

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010.06.21 17:01, użytkowniczka/użytkownik k...@g...pl
napisała/napisał (niepotrzebne skreślić):
> [...]
> dotyczących preferencji osób niepełnosprawnych. Tego do czego internet jest im

Mam Ci składać kondolencje za promotora??

A co do pytań:

Jakie strony internetowe najczęściej przeglądasz (o jakiej tematyce) i co Cię
w nich najbardziej interesuje?

media2.pl, onet.pl , sport.pl, f1ultra.pl, pogodynka.pl
Informacje to: sport, nowinki techniczne, media
Plus opisy techniczne z informatyki :)

Czy nawiązałeś/aś jakieś znajomości przez Internet?

No zdążyło się kilka razy :-)

Czy Internet pomógł Ci w wykształceniu, życiu zawodowym?

W wykształceniu nie - bo jak się kształciłem to internet raczkował (1989- 1994), a
przepustowość kilku kilobajtów na sekundę na uczelni było szczytem marzeń, choć
kumple potrafili przesiedzieć noc aby ściągną kilka fotek wielkości 640x480 :-)
Teraz - tak, jest po prostu źródłem informacji i wiedzy, a że jestem informatykiem, o

korzystam kilku for dyskusyjnych i szukam bibliotek.

Czy strony internetowe poświęcone problemom osób niepełnosprawnych są
wystarczająco pomocne?

W czym ?? To zależy czego się szuka :)

Czego brakuje Ci w informacjach znalezionych w Internecie?

Nie wiem, jak nie znalazłem w języku Polskim to w Angielskim, a już nawet
odczytywałem w Portugalskim i Hiszpańskim (a w tych językach to był hard-core - bo ni

w ząb nigdy nie miałem do czynienia z tymi językami)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

--
"Serce rozważne szuka mądrości, usta niemądrych sycą się głupotą."
(Prz 15:14)

5. Data: 2010-06-21 18:50:56

Od: " " <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziękuję za pomoc

6. Data: 2010-06-21 19:29:59

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...kropka.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia 2010.06.21 20:50, użytkowniczka/użytkownik k...@g...pl
napisała/napisał (niepotrzebne skreślić):
> Dziękuję za pomoc

Jak to pomogło - bo chyba zdrowi (też się czuję zdrowy- tylko z osobistą laską
kuśtykam) tak samo by ci odpisali. A na te wątki w portalach ON popatrz tak z boku,
bo inaczej ci wyjdzie większy błąd niż w sondażach SMG KRC :-)

Z pozdrowieniami

Jacek Kruszniewski

7. Data: 2010-06-24 04:26:37

Od: "Piotr \"Curious\" Slawinski" <c...@b...internetdsl.tpnet.lp> szukaj wiadomości tego autora

wrote:

> [...]
> medium pomagające osobom niepełnosprawnym ruchowo." Mam ogromną prośbę.
> Jeżeli jesteś osobą niepełnosprawną ruchowo proszę podziel się swoi

osobom niepelnosprawnym ruchowo potrzeba tego samego co wielu innym osobom,
np. z fobia spoleczna czy mieszkajacych na zad... - kontaktu z ludzmi i
dostepu do informacji bez wychodzenia domu ;)

czego brakuje (chyba wszystkim) - tego czego brakuje i jest zepsute - czyli
patrz strony urzedow , bibliotek, itd instytucji panstwowych ;) czyli
wszystkie miejsca ktore wymagaja albo fizycznej obecnosci, albo ktorych
serwisy internetowe sa 'dostepne' tylko w wirtualnej teorii - duzo o tym sa
w stanie powiedziec osoby niewidome (ktore potrzebuja aby serwisy byly
tworzone z glowa, a nie zaskakiwaly skanowanymi dokumentami w .pdf , menu
glownymi we flashu itd ;)

Szkoły specjalne - nieco filozoficznie
Nie bądźcie tacy... dajcie bezpłatne ogłoszenie na www.azela.pl (Towarzystwo Edukacji Niestacjonarnej)
chyba "możemy" się...