irga płożąca

1. Data: 2006-04-23 10:39:06

Temat: irga płożąca
Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

Po tej ostatniej zimie zauważyłam, że moja irga płożąca dziwnie wygląda.
Jest dużo gałązek z zupełnie rudymi i brązowymi listeczkami.Te gałązki
"bliżej ziemi" są normalne z zielonymi listkami. Ponieważ zajmuje ona
znaczny obszar - wyglada to nieciekawie. Czy to normalny objaw po zimie, czy
też jest wynikiem przemarznięcia ? Poobcinać te brzydkie ?

Pozdrawiam - Zosia
Ps. Ktoś chciał ode mnie gałązki wierzby sachalińskiej.
Poporoszę o adresy na priv - lada dzień będę ciąć.

2. Data: 2006-04-23 11:04:11

Temat: Re: irga płożąca
Od: "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
czy
> też jest wynikiem przemarznięcia ? Poobcinać te brzydkie ?

Przemarzly listki. Powinna puscic, ale przyciecie gałązek tez jest mozliwe.

Elfir

3. Data: 2006-04-23 12:01:27

Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elfir Dar'n'Ytta" <e...@p...fm.invalid>
napisał w wiadomości news:e2fno9$60n$1@news.onet.pl...

> Przemarzly listki. Powinna puscic, ale przyciecie gałązek tez jest
> mozliwe.
>
> Elfir

Oj, przytnę z przyjemnością. To bedzie radykalne cięcie (ku mojej wygodzie),
bo mam juz taką puszczę, że plewienie tego to koszmar. Tylko czy takie
"ostre cięcie" jej nie zaszkodzi ?
Zosia

4. Data: 2006-04-23 18:29:07

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wygodzie),
> bo mam juz taką puszczę, że plewienie tego to koszmar. Tylko czy takie

Zaszkodzi. Pomyśl, gdyby Tobie tak ktoś przyciął
palce u nóg i rąk. Miałabyś mniej mycia,
ale czy czułabyś się lepiej ?

5. Data: 2006-04-23 18:42:15

Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości

> Zaszkodzi. Pomyśl, gdyby Tobie tak ktoś przyciął
> palce u nóg i rąk. Miałabyś mniej mycia,
> ale czy czułabyś się lepiej ?

A jak niedawno przycinałam radykalnie !!!! grusze i jabłonie to to były
palce od nóg czy rąk ?
Pozdrawiam - Zosia

6. Data: 2006-04-23 18:46:08

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jak niedawno przycinałam radykalnie !!!! grusze i jabłonie to to były
> palce od nóg czy rąk ?
> Pozdrawiam - Zosia

Drzewa owocowe to zupełnie inna bajka.
Moja irga wygląda podobnie, jednak
przez myśl mi nie przeszło, aby ją dotykać,
tym bardziej sekatorem.
Już w kątach tych brązowych liści widać
drobne żywe pączki.

7. Data: 2006-04-23 19:03:32

Od: "Zosia" <z...@m...gorzowwlkp.com> szukaj wiadomości tego autora

> Drzewa owocowe to zupełnie inna bajka.
> Moja irga wygląda podobnie, jednak
> przez myśl mi nie przeszło, aby ją dotykać,
> [...]
Oj wiem, że to inna bajka :)
Ale te gałązki widać na oko, że są martwe. Trzaskają jak wióry jak je zegnę.
Poniżej, gdzie są zielone listki mają żywy przekrój i "nie trzaskają" czyli
nie dają się złamać.
O rany ale zakręciłam. Ale chyba wiesz o co chodzi.
Zosia

8. Data: 2006-04-23 19:09:25

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zegnę.
> Poniżej, gdzie są zielone listki mają żywy przekrój i "nie trzaskają"

Logiczne to.

> O rany ale zakręciłam. Ale chyba wiesz o co chodzi.
> Zosia

Wiem. Znam grupę na wylot, wzdłuż i wszerz.

9. Data: 2006-04-24 19:24:46

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

To chyba niezbyt dobre porównanie ? :-(

> Drzewa owocowe to zupełnie inna bajka.

Wcale nie inna, krzewy ozdobne, zwłaszcza te co mają ładnie kwitnąć
muszą być cięte :-)

> Moja irga wygląda podobnie, jednak
> przez myśl mi nie przeszło, aby ją dotykać,
> tym bardziej sekatorem.

Ja swojej nie cięłam przez kilka lat, bo nie było takiej potrzeby,
po tej zimie, została przycięta i to bardzo, jeśli nie przeżyje w co
wątpię, przyznam Ci rację :-)

> Już w kątach tych brązowych liści widać
> drobne żywe pączki.

Przemarznięcie to nie jedyny powód do cięcia, liczą się jeszcze rozmiary :-)
pozdrawiam, Bogda

10. Data: 2006-04-24 19:35:12

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Bogda wrote:

> Wcale nie inna, krzewy ozdobne, zwłaszcza te co mają ładnie kwitnąć
> muszą być cięte :-)

Mam wiele krzewów ozdobnych nigdy nie ciętych, a ładnie kwitną.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz