jak pomagać osobie chorej na SM (stwardnienie rozsiane) ?

1. Data: 2002-09-25 08:11:02

Temat: jak pomagać osobie chorej na SM (stwardnienie rozsiane) ?
Od: "Kasia" <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam !

mam pytanie - jak pomagać osobie chorej na SM (stwardnienie rozsiane) ?

osoba wie o chorobie dopiero od pol roku
sa juz pewne objawy choroby, ale osoba ta jeszcze pracuje

co mozna robić dla niej aby nie popadła w depresje itp

___________
Kaśka

1. Data: 2002-09-25 12:31:05

Od: "Daga" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kasia" <k...@s...com.pl> napisał w wiadomości

> co mozna robić dla niej aby nie popadła w depresje itp

Wiesz, myślę, że najlepiej na to pytanie odpowiedzą Ci ludzie, którzy przez
to przechodzą. Myślę, że info możesz uzyskać w Fundacji Pomocy Matematykom i
Informatykom Niepełnosprawnym Ruchowo. Nie mogę znaleźć adresu, ale mam
maila do Pawła Karmańskiego, viceprezesa fundacji, który na pewno powie Ci
więcej (bardzo cieply człowiek). Pewnie powie Ci też o liście dyskusyjnej
dla chorych na SM - a tam z kolei odpowiedzą Ci na wszystkie pytania..

Napisz na priva, podam Ci adres Pawła..

--
Pozdrowieństwa,
Daga

1. Data: 2002-09-25 14:48:16

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> sa juz pewne objawy choroby, ale osoba ta jeszcze pracuje
> co mozna robić dla niej aby nie popadła w depresje itp

Ponieważ ten temat do niedawna spędzał mi sen z powiek,
mam kilka adresów:

http://simplex.prv.pl/

http://www.info-med.pl/

http://pacjent.neuro.med.pl/main.php?odwied%BC+serwi
s.x=45&odwied%BC+serwis.y=1

http://www.resmedica.pl/sm.html

http://www.mp.pl/szukaj/index.php?kind=0&query=%22st
wardnienie+rozsiane%22

Serdecznie pozdrawiam
E.

1. Data: 2002-09-25 15:02:01

Od: "Kasia" <k...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ponieważ ten temat do niedawna spędzał mi sen z powiek,
> mam kilka adresów:

bardzo dziękuję za informacje !!!!!

1. Data: 2002-09-25 15:02:21

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Daga" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> więcej (bardzo cieply człowiek). Pewnie powie Ci też o liście dyskusyjnej
> dla chorych na SM - a tam z kolei odpowiedzą Ci na wszystkie pytania..

Okazało się, że mam i ten adres !

http://www.idn.org.pl/index.html

E.

1. Data: 2002-09-25 15:25:29

Od: "EvaTM" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> bardzo dziękuję za informacje !!!!!

Bardzo proszę !:),
wiem jak czuje się ten ktoś i rodzina, gdy padnie ta nazwa choroby..
ale - czy jest to już pewne i zdiagnozowane ?!
A może jednak to nie to, choć objawy zbliżone ?
Czy potwierdziły to wszystkie badania - rezonans,
tomografia, potencjały wywołane ?
Wiem jak traktują to niestety lekarze.. i ile można stracić nerwów,
zanim porządny ktoś i nie nastawiony jedynie na kasę i kasy !;)
się znajdzie - to był koszmar. Oczywiście pacjent widzi u siebie
w tym czasie wszystkie objawy, a może się okazać, że to właśnie
efeky pośpiesznie rzuconej "diagnozy" a przyczyny wcześniejszych
objawów są inne.. Przede wszystkim nie wolno się temu poddać
psychicznie i załamać, a poza tym nauka idzie do przodu gwałtownie:)
na szczęscie i może wkrótce będą jakieś leki, oby tańsze niż obecnie
- interferon, na przyklad, na który polskiego pacjenta zwyczajnie nie stać.
Głowa do góry ! Poza tym polecam poszukanie wspomagających ziół
u naturoterapeutów zajmujących się medycyną chińską, akupunkturę
i homeopatię. W Krakowie na takich pokazach leczniczych na pacjentach
przychodzą lekarze. Mogę, jeśli chcesz podać Ci za dzień-dwa adres
w Krakowie, gdzie się to odbywa.

E.

Milosc i THC -mam nadzieje, ze nie zdublowalem posta.
znowu mam zagadke
Wobec Cierpienia
dziwny sen
koniec refleksji