znowu mam zagadke

1. Data: 2002-09-24 13:54:33

Temat: znowu mam zagadke
Od: "tren R" <t...@2...achtung.pl> szukaj wiadomości tego autora

wyszperana i nie ukrywam ze sam jej jeszcze nie rozwiazalem
wiec lisze na wasza pomoc ;-))

1. W hotelu 3 panow wynajmuje wspolnie trzyosobowy
pokoj za 30 usd (robia zrzutke po 10 usd).

2. Kiedy juz w nim sa, desk-man orientuje sie,
ze pokoj kosztuje 25 usd.

3. Wysyla doich pokoju boya z 5 usd zwrotu.

4. Boy rozmienia pieniadze i 2 usd zatrzymuje,
a po 1 usd daje kazdemuz gosci.

5. Podliczmy: panowie wydali po 9 usd (10 - 1),
boy zatrzymal 2 usd.

6. Razem mamy 29 usd.

7 Pytanie: bylo 30 usd, gdzie jest brakujacy 1 dolar?

--
tren R
gg #1290613

1. Data: 2002-09-24 14:08:50

Temat: Odpowiedź: kto nie chce, nie patrzy
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> 4. Boy rozmienia pieniadze i 2 usd zatrzymuje,
> a po 1 usd daje kazdemuz  gosci.
> 5. Podliczmy: panowie wydali po 9 usd (10 - 1),

Dlaczego to dodajemy? Nie powinniśmy!
Panowie wydali po 9 USD, ale w to wliczony jest "napiwek" dla boya. Każdy dał
10 USD. Dostali z powrotem po 1. Czyli zapłacili po 9, z czego 8 1/3 to cena za
pokój, a 2/3 to dla boya. 9x3=27, a 27 to cena za pokój + "napiwek".

Pozdrawiam
kohol

1. Data: 2002-09-24 14:23:00

Temat: Re: Odpowiedź: kto nie chce, nie patrzy
Od: "tren R" <t...@2...achtung.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
cena za
> pokój, a 2/3 to dla boya. 9x3=27, a 27 to cena za pokój + "napiwek".

eeeee....

--
tren R
gg #1290613

1. Data: 2002-09-24 14:35:09

Temat: Re: znowu mam zagadke
Od: "m.dz" <m...@a...de> szukaj wiadomości tego autora

1. Data: 2002-09-24 14:46:40

Od: "tren R" <t...@2...achtung.pl> szukaj wiadomości tego autora

Korzystajac z mojej nieobecnosci osobnik <m.dz> osmielil sie napisac:

czy mnie sie zdaje ale nie slysze co piszesz?

--
tren R
gg #1290613

1. Data: 2002-09-24 14:51:17

Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" wrote:

> wyszperana i nie ukrywam ze sam jej jeszcze nie rozwiazalem
> wiec lisze na wasza pomoc ;-))

hehe, bystrzacha
moge ci dac odpowiedz, ju zwymysliłam :)

--

Lia

1. Data: 2002-09-24 14:53:12

Od: "tren R" <t...@2...achtung.pl> szukaj wiadomości tego autora

Korzystajac z mojej nieobecnosci osobnik <Lia> osmielil sie napisac:

> hehe, bystrzacha
> moge ci dac odpowiedz, ju zwymysliłam :)

jak widzisz marna tu pomoc ;-))

--
tren R
gg #1290613

1. Data: 2002-09-24 14:59:44

Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" wrote:

> Korzystajac z mojej nieobecnosci osobnik <Lia> osmielil sie napisac:

> jak widzisz marna tu pomoc ;-))

5. Podliczmy: panowie wydali po 9 usd (10 - 1),
boy zatrzymal 2 usd.

Tu jest błąd.
w kasie zostało 25
oni dostali 3 $
25 + 3 = 28 ( a nie 27 jak się sugeruje)
i 2 dolce wziął boy.

--

Lia

1. Data: 2002-09-24 15:03:02

Od: "Vesemir" <m...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <k...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:4...@n...onet.pl...

> [...]
cena za
> pokój, a 2/3 to dla boya. 9x3=27, a 27 to cena za pokój + "napiwek".

Kohol czemu wszedzie musi być matematyka?:)
Wytłumaczmy jaśniej :D
Przeanalizujmy

check

check

check

check

Skoro wszedzie indziej się zgadza to w obliczeniach musi być błąd.
No i kohol ma rację. Źle liczymy. najpierw powinniśmy dodać pierwotny wkład
panów do kasy czyli 3*10. Potem od tego odjąc 2 dolary boya. 30 - 2.
Zostaje 28. Potem to co panowie odzyskali czyli 3 dolary. Zostaje 25. I
dopiero ta sume dzielimy na trzy osoby. 25/3=8 1/3 dolara. Ot i proste.
kazdy z panow wydal po 8 i jedna trzecia dolara.
Ciekawy sposob na to jak matematyka moze byc zakrecona :) Dlatego jej nie
lubie :P
Teraz sie zastanawial czemud aje sie umysl wciagnac w taki blad, bo to tez
ciekawe :)
Pociag do "pelnych" liczb?

Kohol mial/miala racje ale byl w tym za duzy natlok liczb :)))))
A moze sie myle w kazydm razie ja jej/jego nie zrozumialem i postanowilem
wtracic swoje trzy grosze i to jak myslalem.
Sorry jesli to wyglada na przemadrzanie sie (ktos by mi mogl tak powiedziec)

1. Data: 2002-09-24 15:06:31

Od: "tren R" <t...@2...achtung.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> w kasie zostało 25
> oni dostali 3 $
> 25 + 3 = 28 ( a nie 27 jak się sugeruje)
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
> i 2 dolce wziął boy.

no przeca napisalem to w bigbraderze
kwestia bilansu
ale ty mylisz 27 dolcow ktore oni zaplacili
ze stanem kasy i 3 dolcami
sugeruje sie ze mamy zwracac uwage na te 27 dolcow
ktore oni faktycznie zaplacili

;-)
think about it

--