znowu mam zagadke

1. Data: 2002-09-24 15:08:05

Temat: Re: znowu mam zagadke
Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" wrote:

> ;-)
> think about it

ano

ps. odpowiesz mi na moje pytanie z bb?

--

Lia

1. Data: 2002-09-24 15:13:10

Od: "tren R" <t...@2...achtung.pl> szukaj wiadomości tego autora

Korzystajac z mojej nieobecnosci osobnik <Lia> osmielil sie napisac:

> ps. odpowiesz mi na moje pytanie z bb?

nie

--
tren R
gg #1290613

1. Data: 2002-09-24 15:17:47

Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" wrote:

> Korzystajac z mojej nieobecnosci osobnik <Lia> osmielil sie napisac:

> nie

:P
jak mowisz A , to powiedz tez B
--

Lia

1. Data: 2002-09-24 15:20:17

Od: "tren R" <t...@2...achtung.pl> szukaj wiadomości tego autora

Korzystajac z mojej nieobecnosci osobnik <Lia> osmielil sie napisac:

> jak mowisz A , to powiedz tez B

potem bede musial powiedziec c a nastepnie d
a kiedy wezmiemy slub i urodzi nam sie dzidzius
to powiem
eee....
;-)

--
tren R
gg #1290613

1. Data: 2002-09-24 15:50:34

Od: "m.dz" <m...@a...de> szukaj wiadomości tego autora

"tren R" <t...@2...achtung.pl> schrieb im Newsbeitrag
> wyszperana i nie ukrywam ze sam jej jeszcze nie rozwiazalem
> wiec lisze na wasza pomoc ;-))
>
> 1. W hotelu 3 panow wynajmuje wspolnie trzyosobowy
> pokoj za 30 usd (robia zrzutke po 10 usd).
>
> 2. Kiedy juz w nim sa, desk-man orientuje sie,
> ze pokoj kosztuje 25 usd.
>
> 3. Wysyla doich pokoju boya z 5 usd zwrotu.
>
> 4. Boy rozmienia pieniadze i 2 usd zatrzymuje,
> a po 1 usd daje kazdemuz gosci.
>
> 5. Podliczmy: panowie wydali po 9 usd (10 - 1),
> boy zatrzymal 2 usd.
>
> 6. Razem mamy 29 usd.

Nie.
Pomylka jest w "panowie wydali po 9 usd, boy zatrzymal 2 usd"
poniewaz w tych "panowie
wydali po 9 usd (27 usd) jest juz zaplacony boy (2 usd).
Powinno byc: panowie wydali po 10 usd (30 usd) a trzy dostali
spowrotem tzn. wydali 27 usd.
Wydali :
25 usd za pokoj na trzech +
2 dolary dla boya na trzech =
25+2= 27 usd na trzech.
Zaplacili 30 usd przez pomylke a 3 usd dostali spowrotem
(5-2) a wiec 27 usd na trzech.

> 7 Pytanie: bylo 30 usd, gdzie jest brakujacy 1 dolar?

Odpowiedz: Nie ma dolara bo sa trzy dolary ?
30- 27= 3 ?

A jak nie to temu boyowi uszy naciagnac i sie przyzna gdzie
ten dolar :)
m.dz

1. Data: 2002-09-24 15:58:02

Od: "m.dz" <m...@a...de> szukaj wiadomości tego autora

> Korzystajac z mojej nieobecnosci osobnik <m.dz> osmielil sie
napisac:

> czy mnie sie zdaje ale nie slysze co piszesz?

sorry
Mysz mi wysyla sama postingi i to juz nie pierwszy raz.
Czy jest tu jakis weterynarz albo psycholog zwierzecy ?
Moze cos przezyla w dziecinstwie i teraz sie buntuje przeciwko
normom myszowym ?
m.dz

1. Data: 2002-09-24 16:03:10

Temat: Re: OdpowiedĽ: kto nie chce, nie patrzy
Od: "Lia" <L...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Amnesiac" wrote:

> BTW Tren, skąd Ty te zagadki wyciągasz???

z innej grupy, hihi
--

Lia

1. Data: 2002-09-24 16:03:13

Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Sep 2002 17:03:02 +0200, "Vesemir" <m...@s...pl>
wrote:

> [...]
>No i kohol ma rację. Źle liczymy. najpierw powinniśmy dodać pierwotny wkład
>panów do kasy czyli 3*10. Potem od tego odjąc 2 dolary boya. 30 - 2.
>Zostaje 28. Potem to co panowie odzyskali czyli 3 dolary. Zostaje 25. I
>dopiero ta sume dzielimy na trzy osoby. 25/3=8 1/3 dolara. Ot i proste.
>kazdy z panow wydal po 8 i jedna trzecia dolara.
>Ciekawy sposob na to jak matematyka moze byc zakrecona :) Dlatego jej nie
>lubie :P
>Teraz sie zastanawial czemud aje sie umysl wciagnac w taki blad, bo to tez

Hehe, pudło. Po pierwsze, zagadka jest bombowa, bardzo mi się
spodobała. Po drugie, dwie powyższe odpowiedzi tylko potwierdzają to,
co powyżej - "dowcip" zawarty w zagadce udał się. Sam się dałem
złapać. Oto moja interpretacja:

Wprowadzenie do historyjki "trzech" facetów miało skierować naszą
uwagę w całkowicie "jałowym" kierunku. Pozwolę sobie tę zagadkę nieco
uprościć - aby łatwiej dostrzec błąd, jaki popełniamy.

1/Załóżmy, że zamiast trzech facetów jest tylko jeden.
2/Płaci 30 $ za pokój.
3/Okazuje się, że cena za pokój wynosi tylko 25 $, więc boy hotelowy
dostaje 5 $, w celu zwrotu temu facetowi.
4/Boy zabiera 2 $, a facetowi przekazuje 3 $.
5/ Efekt końcowy: facet "zapłacił" ostatecznie 27 $ (30-3).
6/ Skoro facet zapłacił 27, a boy wziął 2, 1 $ również nam gdzieś
przepada! Przyczyna tego stanu rzeczy nie_jest zatem związana z
kwestią podziału na 3!!!

Facet zapłacił 27 $,a do kasy hotelu trafiło 25 $. Różnica 2 $ to
"napiwek" boya. I to te dwie liczby należy zestawiać, a nie 27 i 30!
Owe 2 $ "napiwku" powinniśmy ODJĄĆ od 27, a nie dodawać! Wówczas mamy
z 27 $ zapłaconych: 25 $ za hotel + 2 $ napiwku. I wszystko się
zgadza.

BTW Tren, skąd Ty te zagadki wyciągasz???

Pozdro,
--
Amnesiac

1. Data: 2002-09-24 16:09:31

Od: Amnesiac <amnesiac_wawa@_zero_spamu_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 24 Sep 2002 17:50:34 +0200, "m.dz" <m...@a...de> wrote:

>Nie.
>Pomylka jest w "panowie wydali po 9 usd, boy zatrzymal 2 usd"
>poniewaz w tych "panowie
>wydali po 9 usd (27 usd) jest juz zaplacony boy (2 usd).

Można by powiedzieć, że "panowie wydali po 9 dolarów, W TYM napiwek".
Wówczas jasno zobaczymy, że nie ma sensu dodawać tego napiwku do 9
dol.

--
Amnesiac

1. Data: 2002-09-24 17:10:40

Od: Papik <p...@g...w.astercity.net> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 24 Sep 2002 17:58:02 +0200, m.dz napisał/napisała:
> Mysz mi wysyla sama postingi i to juz nie pierwszy raz.

Oddaj ja kotu albo do schroniska :>

> Moze cos przezyla w dziecinstwie i teraz sie buntuje przeciwko
> normom myszowym ?

Moze byla glaskana brudnymi lapami ? :P

--
Motto: * Byle do 21 października ! * Pawel -PAPIK- Pomorski
GG: 70701

Wobec Cierpienia
dziwny sen
koniec refleksji