jak wykryc cukrzyce?

1. Data: 2005-06-11 20:43:13

Temat: jak wykryc cukrzyce?
Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

mam pytanie, czy do wykrycia cukrzycy sluza 2 badania z krwi?:
- cukier na czczo
- krzywa cukrowa (z piciem glukozy)

2. Data: 2005-06-11 21:02:08

Temat: Re: jak wykryc cukrzyce?
Od: "matysia" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> mam pytanie, czy do wykrycia cukrzycy sluza 2 badania z krwi?:
> - cukier na czczo
> - krzywa cukrowa (z piciem glukozy)
>
> Owszem, często może nie byc objawów jeszce a juz tzw . test obciązenia
glukozą czyli wypicie 75g glukozy rozpuszczonej i mierzenie poziomu cukru po 1
godz i po 2 godz da wynik.. a przynajmniej da jakies pojecie o tym co się
dzieje.
Przygodne oznaczenie poziimu cukru we krwi nie jest zadnym miernikiem.
Aha, przez testem trzeba ok 12 godz nie jesc słodyczy, nie pic slodkich soków,
nie jest owoców itd.

3. Data: 2005-06-11 21:11:03

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "matysia" <h...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
po 1
> godz i po 2 godz da wynik.. a przynajmniej da jakies pojecie o tym co się

a "z czym sie je" nietolerancje glukozy, bo rozumiem, ze to nie to samo, co
cukrzyca?...

> Przygodne oznaczenie poziimu cukru we krwi nie jest zadnym miernikiem.

czyli cukrzykowi moze byc w normie?

> Aha, przez testem trzeba ok 12 godz nie jesc słodyczy, nie pic slodkich
soków,
> nie jest owoców itd.

a to ciekawe - robilam juz ten obrzydliwy (w smaku) test i nikt mi o tym nie
wspomnial:(((

4. Data: 2005-06-11 21:23:21

Od: "matysia" <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Prawidłowy pozim cukru na czczo jest do 110. 110-126 to jest tzw nietolerancja
glukozy, czyli stan alarmowy!
A to co powyzej rozpoznaje sie jako cukrzycę.

5. Data: 2005-06-12 02:13:37

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Prawidłowy pozim cukru na czczo jest do 110. 110-126 to jest tzw
> nietolerancja
> glukozy, czyli stan alarmowy!

Prawidłowy poziom na czczo jest do 99mg/dL włącznie. Powyżej (czyli
100-125mg/dL) jest nieprawidłowa glikemia na czczo (IFG). Od 126mg/dL
zaczyna się cukrzyca. Nieprawidłowa tolerancja glukozy (IGT) dotyczy
glikemii po obciążeniu. Prawidłowy wtedy wynik to do 139 włącznie.
Nieprawidł. tolerancja 140-199. 200 lub więcej - cukrzyca. Powyższe nie
dotyczą ciężarnych.

Marek Li

6. Data: 2005-06-12 13:42:09

Od: "Michał" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

A co może być przyczyną niskiego poziomu glukozy u kobiety - 50 mg/dL ?

7. Data: 2005-06-12 21:26:40

Temat: Co może być przyczyną niskiego poziomu cukru (Było: Re: jak wykryc cukrzyce?)
Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Michał" <c...@w...pl> napisał w wiadomości
>A co może być przyczyn? niskiego poziomu glukozy u kobiety - 50 mg/dL
>?

Przyczyn jest wiele. Najpierw co to za kobieta, czy choruje na cukrzycę,
czy jest otyła, czy chuda, czy towarzyszyły temu pomiarowi jakieś
objawy, jakie dolegliwości skłoniły do wykonania tego badania itd. Warto
wiedzieć jak było wykonywane badanie: krew z palca czy z żyły?
glukometrem, czy w laboratorium, jeśli w laboratorium, to w ile godzin
od pobrania (co godzinę poziom cukru spada o ok. 7%). Wreszcie, czy jest
to jedyny wynik tej kobiety, czy jeden z wielu niskich.
Potrzeba więcej danych.
Marek Li

8. Data: 2005-06-16 21:03:20

Od: "Michał" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najpierw co to za kobieta, czy choruje na cukrzycę,
nie
> czy jest otyła, czy chuda,
chuda
>czy towarzyszyły temu pomiarowi jakieś objawy,
nie
>jakie dolegliwości skłoniły do wykonania tego badania
kontrolne badania
> wiedzieć jak było wykonywane badanie: krew z palca czy z żyły?
z palca
> glukometrem, czy w laboratorium, jeśli w laboratorium, to w ile godzin od
> pobrania (co godzinę poziom cukru spada o ok. 7%).
w laboratorium, nie wiem niestety ile godzin,
> to jedyny wynik tej kobiety, czy jeden z wielu niskich.
jeden z wielu
Dzieki za odpowiedź

9. Data: 2005-06-17 20:41:16

Od: "Marek Li" <M...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> z palca
> w laboratorium, nie wiem niestety ile godzin,
> jeden z wielu

Jeśli był to jedyny nieprawidłowy wynik poziomu glukozy we krwi (i
pytanie czy to było we krwi, czy w osoczu), na tle kilku prawidłowych,
to może się nie przejmować. Wystarczy, że pobranie miało miejsce ok
8.00. Krew z punktu pobrań była zabrana po godz. 10. Do laboratorium
trafiła przed 12, gdzie szybciutko (za godzinkę), koło 13, była poddana
analizie. Jeśli miała w chwili pobierania było np 70mg.dL, to w chwili
oznaczania mogło być już poniżej 50.

Marek Li

10. Data: 2005-06-18 11:32:20

Od: "Michał" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzieki za odp.pozdrawiam

Ksiazka z neurologi poszukiwana
Bulgocze mi pod mostkiem?!
FELCZER - czy ten zawod nadal funkcjonuje? Gdzie sie ksztalcic?
badanie FSH
badanie FSH