jak zostać nauczycielem bez kursu pedagogicznego?

1. Data: 2003-07-12 07:45:42

Temat: jak zostać nauczycielem bez kursu pedagogicznego?
Od: "Ejka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Bardzo proszę o radę, moja sytuacja wygląda w następujący sposób:
skończyłam AWF na kierunku Turystyki i Rekreacji, niestety nie posiadam
ukończonego kursu pedagogicznego i tu tkwi problem. Chciałabym pracować w
szkole na świetlicy lub prowadzić lekcje z wychowania fizycznego. Co
powinnam zrobić aby spełnić wszystkie kryteria niezbędne do pracy w
szkole???
Dodam, że podczas studiów odbyłam kilka praktyk w ośrodkach kulturalnych,
pracowałam 2 lata z dziećmi w domu kultury, mam ukończony kurs na
wychowawców kolonijnych. Czy to nie wystarczy??? Czy mimo doświadczenia
powinnam ukończyć kurs pedagogiczny???
Czekam na odpowiedź i z góry dziękuję, Ejka

2. Data: 2003-07-12 08:18:13

Od: "Andrzej" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witaj!

Użytkownik "Ejka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
03.jasien.net...
> [...]
> szkole na świetlicy lub prowadzić lekcje z wychowania fizycznego. Co
> powinnam zrobić aby spełnić wszystkie kryteria niezbędne do pracy w

Karta Nauczyciela określa to jednoznacznie - ukończone studia wyższe +
przygotowanie pedagogiczne. Twój kierunek nie pozwalał na zdobywanie
uprawnień trenerskich - gdybyś je miała mogłabyś próbować podjąć pracę
nauczyciela-trenera w klasach sportowych o określonej specjalności.

> [...]
> powinnam ukończyć kurs pedagogiczny???
> Czekam na odpowiedź i z góry dziękuję, Ejka

Kurs wychowawcy kolonijnego to tylko kilkanaście godzin zajęć teoretycznych.
Przygotowanie pedagogiczne to 270 godzin teorii i 150 godzin praktyki w
szkole - musisz przyznać, że to nie to samo. Mając praktykę pracy w domu
kultury możesz spróbować tam podjąć pracę jako instruktor sportowy (o ile
dom ma taką sekcję). W moim Ognisku Pracy Pozaszkolnej pracuje czterech
instruktorów - dwoje prowadzi zajęcia z korektywy (odpowiednie uprawnienia),
dwoje jeździ na zajęcia sportowe z młodzieżą (hala sportowa - siatkówka,
koszykówka i basen). Jednak wszyscy mają uprawnienia trenerskie. Spróbuj -
może będzie potrzebny instruktor ds. turystyki i rekreacji, jeśli nie będzie
lepszego kandydata masz szansę, ale pp musisz ukończyć przed zamknięciem
stażu na nauczyciela kontraktowego.

--
Powodzenia
Andrzej <a...@p...gazeta.pl>

3. Data: 2003-07-13 16:17:00

Od: "Ejka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> uprawnień trenerskich - gdybyś je miała mogłabyś próbować podjąć pracę
> nauczyciela-trenera w klasach sportowych o określonej specjalności.

Dzięki za odpowiedź. Pozwolę sobie zadać jeszcze jedno pytanie : gdybym
chciała pracować jako
nauczyciel na świetlicy czy wystarczy do mgr dorzucić kurs pedagogiczny
czy musiałabym ukończyć
studia podyplomowe z pedagogiki lub gdybym chciała nauczać wf czy
musiałabym ukończyć studia
podyplowowe z wychowania fizycznego???

Słyszałam sprzeczne informacje na ten temat dlatego pytam ;o)))

Pozdrawiam, Ejka

4. Data: 2003-07-13 19:35:11

Od: "Roman Stachowiak" <a...@n...org> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy musiałabym ukończyć
> studia podyplomowe z pedagogiki lub gdybym chciała nauczać wf czy

Wystarczy kurs pedagogiczny. Ale jak już ci Andrzej napisał, to minimum 270
godzin teorii i 150 godzin praktyki. Niektóre studia podyplomowe mają godzin
niewiele więcej (ok. 300), ale chyba lepiej brzmią 'studia' niż 'kurs' ;)

--
RomanS
http://www.pse.of.pl - faq grupy pl.soc.edukacja

5. Data: 2003-07-15 19:20:48

Od: "Marta Tylutko" <k...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ejka <e...@p...onet.pl> napisał(a):

> Chciałabym pracować w
> szkole na świetlicy
> Aby pracować na świetlicy szkolnej musisz mieć ukończone studia z zakresu
pedagogiki opiekuńczo - wychowawczej, lub takowe ale podyplomowe. Niestety,
tak sie porobiło. Pozdrawiam Marta

POMOCY !
Niezdany minowany
dyslektyk a matura