jak zrobic pieczarki smazone (duszone)?

1. Data: 2002-10-21 18:16:06

Temat: jak zrobic pieczarki smazone (duszone)?
Od: "rena" <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

jak zrobic takie smaczne pieczarki, smazone na patelni? wydawalo mi sie to
proste, usmazyc je z dodatkiem soli i niewielkiej ilosci oleju. no ale wcale
z tego nie wychodzi rewelacja. co powinnam jeszcze dodac? jakies przyprawy?
na mysl mi jeszcze przychodzi smietana...pomozcie!

1. Data: 2002-10-21 19:02:21

Temat: Re: jak zrobic pieczarki smazone (P)
Od: "Jola L-L" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "rena" <r...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
przyprawy?
> na mysl mi jeszcze przychodzi smietana...pomozcie!

Pokroj, a jak malutkie to nie trzeba albo na pol, usmaz na masle i pod
zadnym pozorem nie dodawaj soli w trakcie smazenia -bo beda czarne.Solimy i
pieprzymy jak juz usmazone.Maja byc dalej bialawe i lekko zrumienione ale
poljedrne, nie kapciowate:)) Jezeli smazysz wieksza ilosc to lepiej na
odrobinie oleju i na mocniejszym ogniu, aby szybko wyeliminowac sok, a jak
prawie gotowe, to dodaj troche masla aby sie roztopilo i zamieszaj calosc w
nim .Wylacz gaz i teraz posol i popieprz:))

Jola L-L

1. Data: 2002-10-21 21:13:48

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jola L-L" <j...@i...pl> napisał w wiadomości

> [...]
> prawie gotowe, to dodaj troche masla aby sie roztopilo i zamieszaj calosc
> nim .Wylacz gaz i teraz posol i popieprz:))

Wyjęłaś mi to z ust - spod paluszków. Osobiście jak już pieczarki są prawie
usmażone dodaję cebulkę i dalej smażę, a ż pieczarki i cebulka będą
zrumienione. Cebulkę później, bo jeśli pieczarki puszczę złośliwie sok to
można je jeszcze odparować zrumienić, a jak się doda cebulkę to już się nie
da.
Dodam tylko, że jeśli koniecznie potrzebujesz jakieś dodatki, to polecam do
pieczarek natkę pietruszki drobno pokrojoną.
Jeśli chodzi o dodatek śmietany - to można zrobić sos ze śmietaną.
Pieczarki smażysz, dodajesz cebulkę smażysz jeszcze chwilę i zabielasz
śmietaną z odrobina mąki - doskonały do polania makaronu. Do smaku
pieczarki zawsze się doprawia po zdjęciu z ognia - szczególnie solą, bo
pieprz można wcześniej. Ewentualnie papryką można posypać; inne zioła mi nie
pasują.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2002-10-22 00:49:25

Od: l...@a...com (Lilibell555) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>pieprz można wcześniej. Ewentualnie papryką można posypać; inne zioła mi nie

Ja do tego wszystkiego dodaje jeszcze wina (ostatnio to nawet czerwonego
dodalam bo biale wyszlo) pod koniec gotowania ma bardziej zdecydowany smak
taki sos z kapka wina.No i sporo natki.
Pozdr.Dot

1. Data: 2002-10-22 08:20:00

Temat: RE: jak zrobic pieczarki smazone (duszone)?
Od: j...@s...pl (Joanna Michalska) szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> z tego nie wychodzi rewelacja. co powinnam jeszcze dodac?
> jakies przyprawy?
> na mysl mi jeszcze przychodzi smietana...pomozcie!

Witam!
Ja robię to tak pieczarki w plasterki na olej rozgrzany coby wodę puściły do
tego cebulka w kosteczkę a na koniec śmietaną zagęścić plus trochę soli
pycha.
Pozdrawiam Asia M.

1. Data: 2002-10-22 08:22:30

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

A ja lubie zlote pieczarki - kupuje w tym celu male pieczarki i kroje na
cwiartki. Wrzucam na rozgrzany olej i smaze na dosc duzym ogniu. Po kilku
minutkach robia sie zlociutki, sole i pieprze i zjadam :)))

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-22 08:47:48

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

walkie:
> A ja lubie zlote pieczarki - kupuje w tym celu male pieczarki i kroje na
> cwiartki. Wrzucam na rozgrzany olej i smaze na dosc duzym ogniu. Po kilku
> minutkach robia sie zlociutki, sole i pieprze i zjadam :)))

to jest właśnie najważniejsze, solić dopiero wtedy, jak się usmażą,
inaczej się zsiusiają.

Waldek

1. Data: 2002-10-22 08:49:50

Temat: Odp: jak zrobic pieczarki smazone (duszone)?
Od: "Anna" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Podsmażyć dobrze. Potem dusić z niewielkim dodatkiem wody, doprawić
pieprzem. Dolać sos sojowy do smaku.
Łyżkę mąki rozpuścić w zimnej wodzie, rozmieszać żeby nie było krup, dodać
śmietankę - rozmieszać, wlać na patelnie i jeszcze chwilkę pogotować bez
przykrycia na wolnym ogniu, często mieszając.
Pycha

1. Data: 2002-10-22 08:53:22

Od: "walkie" <w...@w...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

hihihihihihihi
moze puszcza sok albo uprzedzaj ze piszesz cos takiego dla pijacych herbate
;)

walkie -> Justyna Oracz
GG:411958
e-mail: w...@w...net.pl
j...@w...net.pl
IRC: #wroclaw

1. Data: 2002-10-22 09:11:53

Od: "halszczak" <h...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

a może by tak na masełku spróbować? Troszkę dłużej się czeka, ale za to jaki
aromat!!!
--
Smacznego
Artur