jak zrobić tubę/komin :)

11. Data: 2006-11-04 18:38:44

Temat: Re: jak zrobić tubę/komin :)
Od: "se mła" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Musi się dać.
> Swoją drogą, ja tylko serwetki robię ze schematów ;) Resztę na oko :)

znalazłam większe zdjęcie
http://wszystkozwloczki.webpark.pl/komplet_Alpina_de
tail.htm :) Ładne
to!

A gdyby tak zrobić taki a'la golfik, zapinany jak ten właśnie, a
dodatkowo z tyłu i po bokach dorobić kawałek na głowę,
zostawiając z przodu otwór na twarz?
byłoby dwa w jednym - szalik i czapka...

12. Data: 2006-11-04 18:44:38

Od: "se mła" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

kasia napisał(a):
> ja bym zroila tak;
> oczka prawe drugi rzad lewe
> proba sciegu okolo 20 oczek,zmierzyc i pomnozyc razy obwod glowy z
> zapasem,na t.z.oko ;)
> no i robilabym naokretke,czyli na minimum 3 drutach

acha, czyli taki długi, szeroki "worek" :)?
bez żadnych udziwnień?
jak dla mnie im prościej tym lepiej

> a wloczka sliczna

tenks

13. Data: 2006-11-04 21:31:17

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> acha, czyli taki d=B3ugi, szeroki "worek" :)?
> bez =BFadnych udziwnie=F1?
> jak dla mnie im pro=B6ciej tym lepiej=20

Ja zmierzyłabym obwód tego "worka" trochę inaczej - ułóż miarę
krawiecką /czyli tzw. metr, tylko czemu metr krawiecki ma półtora metra?/ w
pętlę i przytrzymaj ją sobie przy głowie nad czołem, niech zwisa sobie pod
brodą na tyle, na ile chcesz /zależnie od tego, czy komin ma być bliżej
twarzy, czy bardziej obszerny/. Idę w zakład, że wyjdzie dużo więcej, niż
obwód głowy. Chyba, że zamiast komina ma być kondonek. :-)

A długość - mniej więcej od czoła przez głowę do karku plus jeszcze z 15 cm.

Ania

14. Data: 2006-11-05 06:23:20

Od: t...@g...pl szukaj wiadomości tego autora

se mła wrote:

> A gdyby tak zrobić taki a'la golfik, zapinany jak ten właśnie, a
> dodatkowo z tyłu i po bokach dorobić kawałek na głowę,
> zostawiając z przodu otwór na twarz?
> byłoby dwa w jednym - szalik i czapka...

Wiesz, można by, ale ja coś takiego miałam i raz, że niefajnie się nosiło
(wiatr zwiewał z głowy), to jeszcze nie za dobrze wyglądało (a'la
Quasimodo :D)
--
Pozdrawiam, Truscaveczka
==

15. Data: 2006-11-05 08:54:50

Od: "maria" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

se mła napisał(a):
> Chcę sobie zrobić takie cuś na głowę - komin/tuba, wiecie taki
> jakby golf tylko który można zarzucić na głowę jak wiucha wiatr :)
> no a normalnie będzie mi robił za gol właśnie zamiast szalika

Komin-rura to kawałek prostokąta ,którego dwa krótsze boki sa
zszyte ze sobą.Rure wciągamy tak,aby w otworze znalazła sie twarz a
wokól twarzy wywijamy mankiet 2-3 cn.,robimy najlepiej z wełny,bo sie
nie odkształca,ściegiem ryz podwójny/dwa prawe dwa lewe a w drugim
rzędzie lewe nad prawymi prawe na lewymi i powtarzać te dwa
rzędy.Nabieramy oczka w ilości odpowiadającej obwodowi
twarzy/otaczamy głowe centymetrem od czubka pod brode i to jest
długosć jedenego boku prostokąta.,który przerabiamy wybranym
spolotem na około 50 cm. i zamykamy oczka w jwdnym rzędzie./
wdł.Dziewiarskie abc ElzbietyBanasiak i Wiesławy Piątek/
pozdrawiam maria

16. Data: 2006-11-07 19:35:03

Od: "se mła" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witajcie Dziewczyny!

o ile dobrze zrozumiałam ostatni opis - to ma byc zwykły prostokąt
"z dziurką" :)??
obmierzyłam się i mniej więcej wygląda to tak
http://img511.imageshack.us/my.php?image=ewebm3.jpg

czy dobrze to rozumiem?:)

coś mi się wydaje, że za dużo tych centymetrów wyszło a nie mam
wcale wielkiej głowy :)
ojjj, średnia taka ;-)

17. Data: 2006-11-07 19:56:06

Od: "se mła" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

bo na początku myślałam, żeby zrobić to w ten sposób
http://img487.imageshack.us/my.php?image=ewehm4.jpg ale wydaje mi się,
że strasznie niekształtna łeb wyjdzie?

dziewczyny? jest tu ktoś?:)))

18. Data: 2006-11-07 23:18:23

Od: "czeremcha" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

=?ISO-8859-2?B?c2UgbbNh?= <l...@b...pl> napisał(a):

> Witajcie Dziewczyny!
>
> o ile dobrze zrozumia=B3am ostatni opis - to ma byc zwyk=B3y prostok=B1t
> "z dziurk=B1" :)??
> obmierzy=B3am si=EA i mniej wi=EAcej wygl=B1da to tak
> http://img511.imageshack.us/my.php?image=3Dewebm3.jp
>
> czy dobrze to rozumiem?:)
>
> co=B6 mi si=EA wydaje, =BFe za du=BFo tych centymetr=F3w wysz=B3o a nie mam
> wcale wielkiej g=B3owy :)
> ojjj, =B6rednia taka ;-)

Przymierzyłam do swojej głowy - jeśli ma być fajny, luźny i miękki - to 80
cm w obwodzie może być. Tyle, że ja mam sporą głowę :-( Więc zrób 75. Może
na długośc wystarczyłoby z 55 cm. A szew będziesz miała tylko jeden - tam,
gdzie na pierwszym rysunku napisałaś "długość ok. 65 cm". Wypadnie albo
przez środek głowy i kark, albo pod brodą.

Czyli powinnaś zrobić prostokąt 75x55 cm i zszyć go po krótszym boku.

Ania

19. Data: 2006-11-08 06:44:44

Od: "Elżbieta T." <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "se mła" <
>o ile dobrze zrozumiałam ostatni opis - to ma byc >zwykły prostokąt
>"z dziurką" :)??

>coś mi się wydaje, że za dużo tych centymetrów wyszło >a nie mam
>wcale wielkiej głowy :)

Moja tuba ma 66 cm w obwodzie, dług. 60 cm, robiłam ściegiem pończoszniczym
na drucie z żyłką - nie ma szwów, brzeg lekko się zwija, ale tak właśnie
chciałam:)

Elżbieta

20. Data: 2006-11-08 09:33:55

Od: "se mła" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

dzięki!

a powiedz mi - bo mam wrażenie, że jeśli zrobie taką tubę - worek
to pod brodą będzie strasznie grubo i "dusząco"
w końcu bedę mieć pod brodą zwinięte 60cm..niby miękka włóczka
ale nie wiem jak się nosi bo nie miałam :)

dlatego się wahałam czy nie lepiej zrobić coś co pod brodą ma
mniej materiału

powiedz proszę - nie przeszkadza taka grubość pod brodą w noszeniu?

[xxx] owoce, szukam schematów
[szycie] pomóżcie laikowi
Skarbczyk
Poszukuję hiszpańskiej instrukcji do szydełka
Golf rozpinany