jakie nadzienie do rolady mięsnej?

1. Data: 2007-03-14 20:34:01

Temat: jakie nadzienie do rolady mięsnej?
Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Szukałam w google'u ale większośc to rolady "na słodko", a ja planuję
eksperyment z roladą mięsną, tylko nie bardzo wiem, co wepchnąc do środka.
Widziałam przepisy z boczkiem, ale mój mąz nie bardzo za nim przepada, więc
wolałabym coś innego.
Macie jakieś sprawdzone przepisy na nadzienia?
Dzięki i pozdrawiamy
Barbara i Marysia - obie planujące swoją pierwszą roladę :-)

2. Data: 2007-03-14 21:14:37

Temat: Re: jakie nadzienie do rolady mięsnej?
Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał(a):

> [...]
więc
> wolałabym coś innego.
> Macie jakieś sprawdzone przepisy na nadzienia?

A rolada wołowa? Bo jeśli tak - to bardzo smaczna jest rolada faszerowana
jajecznicą. Kiedyś znalazłam taki przepis w miesięczniku "Kuchnia",
zrobiłam - i była naprawdę dobra.

Ania

3. Data: 2007-03-14 21:38:24

Od: "Hania" <v...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:et9m9d$t7s$1@opal.icpnet.pl...
> [...]
> Macie jakieś sprawdzone przepisy na nadzienia?
> Dzięki i pozdrawiamy
> Barbara i Marysia - obie planujące swoją pierwszą roladę :-)

napisz, jakie mięsko. Do wolowej dalabym tradycyjnil e ogórek kiszony,
cebuke no i boczek, choc przyznaje racje Twemu malzonkowi: mam juz dosc
nadzien z boczku wedzonego, zbyt sa intensywne imo. Wiec moze zamiast boczku
dac po prostu wedzona sloninke ?

no i napisz, czy moze byc z owocami, niektorym to sie zdaje niewyobrazalne.

hania

4. Data: 2007-03-14 22:41:29

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał(a):

Jeszcze mi się przypomniało - farsz z utartej cebuli i bułki tartej. Też do
wołowiny. Pyszności.

Ania

5. Data: 2007-03-15 05:22:41

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> wrote in message
> [...]

Jeżeli to słonina ma być zrolowana z farszem w środku to mięso wieprzowe
przygotować jak na kiełbasę do niego mozna włożyć jajka na twardo, paprykę
marynowaną, a nawet surową (będzie mniej trwała) pokrojoną w paseczki.
Jeżeli to ma być mięso (trzeba spore płaty mięsa wykroić cieniutko)
srodek może być też mięsny - jak poprzednio lub pasztetowy.
Jeżeli to ma być drób (kaczka, gęś, indyk) trzeba je wytrybować z kości,
nadzienie np. z wątróbek...
Do tych wszystkich opcji nadzieniem mogą być kasze i ryż - a więc
jaglana, gryczana, jęczmienna - drobna np. krakowska, łamana, bądź gruba -
pęczak...
Kasze trzeba ugotować na 3/4, można dodać kawałki mięsa, boczku surowego,
słoniny, cebulę smażoną itp. warzywa, fasolę ugotowaną - najlepiej białą
drobną, a nawet odpowiednio przygotowaną bułkę tartą lub kawałki chleba
razowego...

6. Data: 2007-03-15 07:43:44

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A rolada wołowa? Bo jeśli tak - to bardzo smaczna jest rolada faszerowana
> jajecznicą. Kiedyś znalazłam taki przepis w miesięczniku "Kuchnia",
> zrobiłam - i była naprawdę dobra.

Ty to masz pomysł :-) Musze wypróbować, choć nie wiem, co moje dziecię powie
na dużą ilośc jajek :-(

Pozdrawiamy
Barbara i Marysia ssąca jeszcze

7. Data: 2007-03-15 07:46:01

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> cebuke no i boczek, choc przyznaje racje Twemu malzonkowi: mam juz dosc
> nadzien z boczku wedzonego, zbyt sa intensywne imo. Wiec moze zamiast

Jeszcze nie wiem jakie mięso. Na razie cciałam zebrać kilka pomysłów na
farsz i potem kombinować. Myślę, że popróbuję z trzema rodzajami po kolei:
wołowina, wieprzowina i indyk.

A co do boczku i słoniny, to mój mąz nawet patrzeć na to nie może, więc
odpada niestety :-(

> no i napisz, czy moze byc z owocami, niektorym to sie zdaje
> niewyobrazalne.

Oczywiście, że może być, choć wolałabym coś nieco konkretniejszego... ale
parę pomysłów owocowych również się przyda na przysżłość.

Pozdrawiamy
Barbara i Marysia (11.10.2006)

8. Data: 2007-03-15 07:47:24

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jeszcze mi się przypomniało - farsz z utartej cebuli i bułki tartej. Też
> do
> wołowiny. Pyszności.

TA cebulka zeszkolna? I do tego sucha bułka tarta, czy taka podsmażona na
maśle jak np. do pierogów?

Dzięki i pozdrawiamy
Barbara i Marysia niebyt lubiąca cebulę w mleku, ale nie mająca wpływu na
upodobania cebulowe mamy :-)

9. Data: 2007-03-15 07:48:38

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Do tych wszystkich opcji nadzieniem mogą być kasze i ryż - a więc
> jaglana, gryczana, jęczmienna - drobna np. krakowska, łamana, bądź gruba -
> pęczak...

Hmm, może faktycznie zrobię coś na bazie kaszy...

Dzięki i pozdrawiam
Barbara i Marysia (11.10.2006)

10. Data: 2007-03-15 08:11:03

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Barbara K. <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał(a):

> TA cebulka zeszkolna? I do tego sucha bułka tarta, czy taka podsmażona na
> maśle jak np. do pierogów?

Cebula utarta na drobnej tarce /właściwie taki mus z surowej cebuli/, do
tego troszkę masła, sucha bułka tarta - dla zagęszczenia cebuli na konkretną
papkę, sól i pieprz.

> Barbara i Marysia niebyt lubiąca cebulę w mleku, ale nie mająca wpływu na
> upodobania cebulowe mamy :-)

Niezbyt lubi, ale ssie? To dobrze, nie powinnaś mieć kłopotu z wprowadzaniem
z czasem nowych smaków /zupek, przecierów owocowych itp./

Pozdrawiam obie - Ania

HA...
BITWY NA TORTY CIĄG DALSZY W "REALU"...
Pleśń w lodówce