jarzynka na ciepło

1. Data: 2004-10-20 15:39:41

Temat: jarzynka na ciepło
Od: "Małgorzatka+" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Dzisiaj zrobiłam takie "cuś" i wyszło całkiem pyszne:
na oliwie poddusiłam drobno pokrojone - marchwewkę, por (cały) oraz kilka
listków włoskiej kapusty + sól i pieprz; na końcu doprawiłam imbirem i
dodałam łyżkę masła.

Proszę o jakieś inne przepisy na jarzynki na ciepło. Jakoś mi tak jesiennie
się zachciało czegoś ciepłego do obiadu..

Małgorzatka

1. Data: 2004-10-20 15:49:25

Temat: Re: jarzynka na ciepło
Od: "Kri$" <u...@l...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Małgorzatka+" <m...@i...pl> napisał w
wiadomości news:cl60ss$mai$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
>
> Proszę o jakieś inne przepisy na jarzynki na ciepło. Jakoś mi tak
> jesiennie się zachciało czegoś ciepłego do obiadu..

Ja wczoraj też zrobiłem marchewkę, bardzo prostą i smaczną. Marchewkę kroi
się w niezbyt grube i nie za cienkie plasterki, potem podgotowuje (najlepiej
na parze) nie dłużej niż 5-7 min tak żeby była lekko twarda, potem bułka
tarta z masełkiem, polać po marchewce i palce lizać. Najlepiej smakuje z
niemniaczkami i kotletem mielonym.
Do gotowania marchewki, do wody wsypać odrobinę soli i cukru.

Pozdrawiam
Kri$P

--
**** Usuń co zbędne z adresu ****
pologk[MaUpa]wp(kropka)pl

1. Data: 2004-10-20 23:29:19

Od: "waldek" <A...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Małgorzatka+ wrote:
> [...]
>
> Proszę o jakieś inne przepisy na jarzynki na ciepło. Jakoś mi tak
> jesiennie się zachciało czegoś ciepłego do obiadu..

===
Dziękuję za pozdrowienia. :-)

Moja (i mojej rodziny) ulubiona gotowana marchewka, to marchewka z suszonym
tymiankiem (nie świeżym!!!). Na pół kilo marchewki daję pod sam koniec
gotowania jedną płaska łyżeczkę suszonego tymianku. Kiedy woda już niemal
odparuje, a marchew jest miękka, dodaję łyżkę dobrego masła i łyżkę 30%
śmietany. Mieszam. Gotowe!
Znakomite! Polecam!

waldek
===

Przepis na sos do hamburgerów i nie tylko
Gotowe sosy
lubie ser :-)
gnochci
Coś w mące