jedzenie przed snem

1. Data: 2005-09-13 19:41:26

Temat: jedzenie przed snem
Od: "Marcin" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesto jadam kolacje prawie przed samym snem. Wszedzie czytam ze to
niezdrowe. Jakie moga byc tego negatywe skutki?

2. Data: 2005-09-13 20:00:45

Temat: Re: jedzenie przed snem
Od: Kaja <k...@n...ma.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 13 Sep 2005 21:41:26 +0200, *Marcin*
<news:dg7a07$94q$1@julia.coi.pw.edu.pl> napisał(a):

> Czesto jadam kolacje prawie przed samym snem. Wszedzie czytam ze to
> niezdrowe. Jakie moga byc tego negatywe skutki?

Jak kiedyś przeczytałam artykuł jakiegoś lekarza, to teraz się nie męczę i
jak jestem głodna, to jem nawet i o 2-giej w nocy. Fakt, że nie jestem
gruba, raczej jestem szczupła.
Jak pójdziesz głodny spać, to możesz się obudzić z takim strasznym bólem
głowy, że nic tylko "walić tą głową o ścianę".

--
Kaja

3. Data: 2005-09-13 22:15:24

Od: Konrad <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Marcin napisał:

> Czesto jadam kolacje prawie przed samym snem. Wszedzie czytam ze to
> niezdrowe. Jakie moga byc tego negatywe skutki?

normalny człowiek powinien przed snem zjeść pół chleba, 200 dekagram
mięsa, 2 jabłka, marchewkę i wypić herbatę oraz pół butelki wody, na
koniec coś słodkiego, inaczej przecież nie da się zasnąć. nie słuchaj
głupot że to jest nie zdrowe bo to jest bardzo zdrowe. ja taką dietę
stosuję od lat i wcale mi to nie szkodzi a wręcz przeciwnie.

4. Data: 2005-09-14 05:30:33

Od: Mateusz Szczyrzyca <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

wto, 13 wrz 2005 o 21:41 GMT: Marcin wrote:

> Czesto jadam kolacje prawie przed samym snem. Wszedzie czytam ze to
> niezdrowe. Jakie moga byc tego negatywe skutki?

Niezdrowe to chyba nie, ale jak pojesz nieco, to Twój żołądek może Ci nie
pozwolić usnąć, bo będzie radośnie trawił, podczas gdy Ty będziesz
próbował zasnąć.

Polecam jeść 1 h przed snem, jak dla mnie to optymalny czas.

--
{ E-mail: a...@p...onet.pl }
{ IRC: Annihilator, Network: PolNet }

5. Data: 2005-09-14 05:35:46

Od: "wojtek" <w...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

heh
kazdy mowi co innego
moj kumpel ktory stosowal jakas diete [odluchal sie] ( jadł bialy ser chudy
i piersi z kurczaka ) mowi ze nie powinno sie jeść na 3h przed snem bo
zoladek "nie pracuje" podczas snu ?

6. Data: 2005-09-14 06:16:47

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 14 Sep 2005 00:15:24 +0200, na pl.sci.medycyna, Konrad napisał(a):

> [...]
> głupot że to jest nie zdrowe bo to jest bardzo zdrowe. ja taką dietę
> stosuję od lat i wcale mi to nie szkodzi a wręcz przeciwnie.

Takie pomieszane pożywienie gnije i fermentuje w żołądku, dzięki temu
łatwiej Ci zasnąć. Już lepiej pociągnąć jakieś wino.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

7. Data: 2005-09-14 06:19:55

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Wed, 14 Sep 2005 07:35:46 +0200, na pl.sci.medycyna, wojtek napisał(a):

> [...]
> i piersi z kurczaka ) mowi ze nie powinno sie jeść na 3h przed snem bo

Wieczorem praca żołądka jest już praktycznie wyłączona, a trawią dalsze
części układu pokarmowego. Jak się zje wieczorem, zmusza się żołądek do
nienaturalnego wysiłku, ale i tak nie jest on w stanie wykonać dobrze
pracy, jedzenie zamiast poprawnie się trawić, częściowo gnije i potem łażą
tacy co im z gęby śmierdzi jak z klozetu.

8. Data: 2005-09-14 06:55:13

Od: Alicja Włodarz <a...@U...alicja_w.autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

W artykule <dg8cr9$ouv$1@atlantis.news.tpi.pl>
wojtek napisal(a):

> [...]
> i piersi z kurczaka ) mowi ze nie powinno sie jeść na 3h przed snem bo

Chyba raczej "organizm nie _śpi_ kiedy żołądek pracuje". Też jestem
włąśnie pod diecie odchudzającej i wiem o tym już chyba wszystko :-/
Efektywny odpoczynek, taki naprawdę, zaczyna się kiedy skończy trawić. Dla
jednych wystarczy kilka godzin snu i nie przeszkadza im, że zaczynają
odpoczywać o 2-3 w nocy. Generalnie, na początku (jak się zmuszałam,
żeby nie jeść po 18) był horror, burczenie, itp. Teraz już ok 16
przestaję po prostu być głodna i lepiej sypiam. :-)

Pozdrawiam,
Alicja
--
Alicja
alicja_w.maupa.ałtograf.pl

9. Data: 2005-09-14 09:45:40

Od: Hektor <m...@N...alternatywa.net> szukaj wiadomości tego autora

Trapez <t...@p...wp.pl> napisał(a)
wnews:h08bv9vcyanw$.f9jz9ykr2jbl.dlg@40tude.net:

> Takie pomieszane pożywienie gnije i fermentuje w żołądku, dzięki temu
> łatwiej Ci zasnąć. Już lepiej pociągnąć jakieś wino.

Lepiej piwo ;) Chmiel uspokaja, no i mniej alkoholu sie spozywa.

--
Pozdr. Hektor

10. Data: 2005-09-14 10:35:00

Od: Trapez <t...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tue, 13 Sep 2005 22:00:45 +0200, na pl.sci.medycyna, Kaja napisał(a):

> Jak kiedyś przeczytałam artykuł jakiegoś lekarza, to teraz się nie męczę i
> jak jestem głodna, to jem nawet i o 2-giej w nocy.

A dzisiaj w Metrze jest artykuł o zdrowiu i Aneta Kręglicka mówi, że w
formie utrzymuje ją bardzo wczesne chodzenie spać. Patrząc z innej mańki,
taki Pudzianowski też gdzies mówił że się kładzie spać wcześnie aby mięśnie
dobrze rosły, a ostatni posiłek to najpóźniej 3h przed snem, , co zgadza
się z informacjami z różnych źródeł (np. Małachow) na ten temat.

> Fakt, że nie jestem
> gruba, raczej jestem szczupła.

Ha, tak pewnie większośc o sobie powie, a słowo "raczej" ma dużą tolerancję
:) A to czy ktoś jest chudy czy gruby nie przekłada się jeszcze w 100% na
zdrowie. Chudość nie jest gwarancją zdrowia tak jak lekka nadwaga nie jest
drogą do choroby.

> Jak pójdziesz głodny spać, to możesz się obudzić z takim strasznym bólem
> głowy, że nic tylko "walić tą głową o ścianę".

To tylko złe nawyki, które są zwykle wynikłe z posiadania dużej ilości
patologicznej flory bakteryjnej, która wytwarza takie substancje, które
powodują wzmożenie apetytu w okresie gdy pożywienie zamiast być trawione
będzie gniło tworząc dla niej odpowiednie środowisko bytowania.

Trapez
www.trapezonet.republika.pl

Ginekolog
OLIWA +GREJFRUT