jezyk polski

1. Data: 2004-11-01 15:22:32

Temat: Re: jezyk polski
Od: " Pyzol" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> jedyna rzecz jakiej mi tu brakuje to polskie jedzenie
> tu jestem wielka patritka, ucze sie gotowac tradycyjne polskie potrawy ;)
> (majac z natury 2 lewe rece do garow, ale sie nie zniechecam, hehe)

T y l k o dlatego, niekiedy zabieram sie za gotowanie. To bedzie juz 17 lat,
a ja ciagle nie moge, chocby, przyzwyczaic sie, do tutejszego zarla. Nawet to
w najwykwintniejszych restauracjach nie pasuje mi.

Ale na mojej wsi jest kilka sklepow polskich, poza tym polskie produkty
sprzedaja nie tylko w innych, pokrewnych etnicznych, ale i niektore w
supermarketach. Niedawno odkrylam sklep niemiecki, lepiej zaopatrzony w
polskie produkty niz sklepy polskie, a i taniej tam. Jest tez polska
piekarnia, ale dosc daleko, ni o jednak chleb jest "nie taki" - poniewaz, jak
sie dowiedzialam, tutaj maja inna technologie obrabiania ziaren na make.
Zreszta, Piotrek mowi, ze i w Polsce juz sie chleb popsul.

Ale makowiec, jaki przywiozl ostatnio - ooooch, slow brakuje aby to niebo w
gebie opisac!

Z ciekawostek dodam,ze nawet polskie zolte sery smakuja mi duzo lepiej niz
rozne fiubzdziu, nawet te z Francji.

Jak ja sie w koncu do tej Polski dotaszcze, to pewnie przez trzy tygodnie
taki pasztet z siebie zrobie, ze Misiek mnie po powrocie nie pozna.

Ale Europa to polskie zarcie docenila, czytalam gdzies, ze od maja ( wejscie
do Unii) export polskiej zywnosci wzrosl o przeszlo 70%!

Ludzie...coz, Natalio, przede wszystkim, mniej narzekaja. Dziala to jak
balsam na nasze skatowane jekami serca;) Ja nie mam watpliwosci, ze do tego
klasycznego polskiego narzekania,to ja juz nigdy bym sie nie przyzwyczaila.

Kaska

1. Data: 2004-11-01 15:25:30

Od: "Amnesiak" <a...@T...interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Paweł Niezbecki" <s...@p...acn.wawa> napisał
w wiadomości news:cm541l$p38$1@mamut.aster.pl...

> (Swoją drogą ciekawe, że akurat taki przykład podaje champion braku
> umysłowych różnic między płciami, istnienia tylko różnic osobniczych :))

Z kotami może być inaczej. ;)

Amnesiak

1. Data: 2004-11-01 15:37:57

Od: Paweł Niezbecki <s...@p...acn.wawa> szukaj wiadomości tego autora

Amnesiak<a...@T...interia.pl>

> Z kotami może być inaczej. ;)
>
> Amnesiak

Arek, jak to jest z kotami?

P.
--
Life doesn't imitate art; it imitates bad television.
- Woody Allen

1. Data: 2004-11-01 21:58:10

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nim myśli (i zwrotnego korzystnego wpływu na jakość myślenia)); żywotność
> (ciągłe powstawanie nowych rodzimych słów, które łatwo tworzyć, dzięki
> niewielkim rozmiarom 'cegiełek' i brakowi odmiany), rytmiczność i
> zadzierzystość, bardzo służące pięknu poezji i kto wie, być może korelujące
> z ekspansywnością Anglosasów :)
>
> Na minus oczywiście należy zaliczyć im brak rodzajów (chociaż z drugiej
> strony, hamuje to stereotypowe skojarzenia), a także np. brak możliwości
> regularnego tworzenia rozbudowanych zdrobnień. No dobrze, nie rozdrabniają

w niemieckim z kolei, ktorego sie pilnie ucze w anglii :)
mozna zdrobnic kazde slowo pryez dodanie koncowki - chen
nawet imiona, wszystko
i zawsze jest to rodyaj nijaki
wiec jesli nie wiesz, co ma jaki rodzajnik, zdrabniaj :))

natalia

1. Data: 2004-11-01 22:03:36

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Paweł Niezbecki:
>
> Plusem jest rowniez ~wieloznacznosc sporej czesci zwrotow
> /slow (w tym bogate znaczeniowo zwroty slangowe).

> Proponuje: "a couple of cats: black famele and white male". :))
> Albo krotko: "two cats: black and white" - w koncu kogo do
> przesady obchodzi ktory kot jest ktory. ;)

haha, a ja wlasnie czytam po niemiecku ksiazke o kotach
teraz rozdyial pt:
warum schnurren die katze
und warum in england glaubt man das die schwartze katze gluck bringen

BTW, dowiedyialam sie od moich niemieckich wspol- olatorow

Kot znacyy odchody po niem.

1. Data: 2004-11-01 22:22:46

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Natalia:
>
> Zdarza sie, ze odczuwasz cos w rodzaju wstydu
> slyszac ten jezyk np na ulicy?

oczywiscie ze nie
ale w zasadzie nie slyszalam polskiego na ulicy ani razu tu
nie, przepraszam, w edynburgu stalam przy przejsciu dla pieszych czekajac na
swiatlo
i uslyszalam polski przede mna stali polacy
ale zadnego wstydu_
ty bys pewnie czul wstyd, co?
:))

natalia

1. Data: 2004-11-01 22:36:32

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Jak ja sie w koncu do tej Polski dotaszcze, to pewnie przez trzy tygodnie
> taki pasztet z siebie zrobie, ze Misiek mnie po powrocie nie pozna.

:))))

a ja tu chudne w anglii
po prostu nie wchodzi mi to jedzenie
balam sie, ze sie utucze jak te angielskie laski
ale chudne, z tym ze faktycynie jem malo
mam awersje do ich jedzenia
moj zoladek nienajlepiej to znosi
to zaczyna byc problem
nie chce sie zaglodzic heh

> Ale Europa to polskie zarcie docenila, czytalam gdzies, ze od maja ( wejscie
> do Unii) export polskiej zywnosci wzrosl o przeszlo 70%!

oby tylko polskie zarcie nie stalo sie tak chemiczne, plastikowe instant
tak jak w anglii
czy usa

> [...]
> klasycznego polskiego narzekania,to ja juz nigdy bym sie nie przyzwyczaila.

wiem, zauwazylam, mniej narzekaja
ogolnie jakos latwiej tu sie zyje
jakos tak nie czuje takiego pospiechu jak w polsce
tu sie tak nie goni, nie biegnie itd
moze gdybym miesykala w jakims wieksyzym miescie byloby inacyej
i jakos czuje tu sie bardziej wartosciowa osoba
nie wiem, z cyego to wynika
ale podoba to mi sie
wczoraj bylam na halloween party
pierwszym od 1997 roku
ubralam sie i umalowalam jak gejsza, wygladalam niexle .))
kostium wymyslilam na godzine pryed party
uzylam tylko tego co mialam w domu
(szlafrok w orientalne wzory
kwiaty wycielam z papieru wplotlam we wlosy, kok zrobilam, kocie oczy
usta na srodku tylko czerwona szminka
no i
nie moglam sie opedzic od facetow, haha

natalia

natalia

1. Data: 2004-11-01 22:38:27

Od: "Natalia" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> A zapuszczasz Natalio w Anglii korzenie czy tylko jesteś tak w przelocie?:)

mam w planach powrot
lecz wiadomo - plany sie zmieniaja

natalia

1. Data: 2004-11-01 23:05:10

Od: "cbnet" <c...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia:
> ty bys pewnie czul wstyd, co?
> :))

Z reguly nie oceniam po opakowaniu, ale...
chyba mialbym mieszane uczucia co najwyzej.

Za typowo polskim jedzeniem bym nie testknil, bo nie lubie.
Moze za niektorymi osobami, ale nie wiem.

A w ogole to _odrobine_ (ale nie wiecej) Ci zazdroszcze. ;)

--
Czarek

1. Data: 2004-11-02 05:01:21

Od: " Pyzol" <p...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Natalia <k...@p...onet.pl> napisał(a):

> w niemieckim z kolei, ktorego sie pilnie ucze w anglii :)
> mozna zdrobnic kazde slowo pryez dodanie koncowki - chen

..i -lein

- chen und lain
- machen die Sachen klein:)

Kaska