k górna; objawy rozciągowe

1. Data: 2006-09-27 20:41:52

Temat: k górna; objawy rozciągowe
Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam serdecznie,

tłumaczę dokumentację medyczną pacjenta po urazie wielonarządowym w wypadku
komunikacyjnym. Dolegliwości obecne to utrzymujące się dolegliwości bólowe w
obrębie odcinka szyjnego kręgosłupa oraz bóle głowy, zawroty, mdłości, utraty
przytomności. W jednym z dokumentów mam takie zdanie:

"Obecnie bóle głowy oraz bóle w odc szyjnym kręgosłupa z promieniowaniem do
lewej k górnej."

autorowi chodziło o kończynę górną, prawda? :-) Czyli:

Der Patient beschwert sich zur Zeit über Kopfschmerzen sowie Schmerzen im
Bereich der Halswirbelsäule, die bis in die obere Extremität links ausstrahlen
(fortgeleitet werden?).

No i jeszcze "objawy rozciągowe":

"Objawy rozciągowe (++), wyraźne ograniczenie ruchomości kręgosłupa w jego
odcinku szyjnym."

Po niem. znam tylko "Laseque-Zeichen", ale to tylko jeden z objawów
rozciągowych - jest jakieś określenie ogólne na nie??

z góry dziękuję za pomoc
Anna Tupaj

2. Data: 2006-09-28 08:15:18

Temat: Re: k górna; objawy rozciągowe
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On 27 Sep 2006 22:41:52 +0200, atupaj wrote:

> [...]
>
> Po niem. znam tylko "Laseque-Zeichen", ale to tylko jeden z objawów
> rozciągowych - jest jakieś określenie ogólne na nie??

Objawy rozciągowe to objawy rozciągowe:)

Szczerze pisząc nie spotkałem się z żadnym eponimem na objawy rozciągowe
z kończyny górnej. Objaw Laseque'a oczywiście jest z dolnej. Podobnie
jak objaw Mackiewicza (tylko z innego odcinka).

m.
--
Pozdrawiam,
Marek Bieniek (mbieniek na epic pl)

3. Data: 2006-09-28 10:22:42

Od: "atupaj" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Objawy rozciągowe to objawy rozciągowe:)
Chodziło mi o ogólne określenie w j. niemieckim.

> Szczerze pisząc nie spotkałem się z żadnym eponimem na objawy rozciągowe
> z kończyny górnej.
Nie jest napisane, z której kończyny miały być objawy - prosiłam o pomoc w
odnalezieniu ogólnego określenia po niem.

dziękuję za odzew
Anna Tupaj

Zwrot do apteki cisnieniomierza. Mozliwy po 2h?
co to znaczy - Endometrium hyperechogeniczne?
Wysypka, plamka na pachwinie
Ból uszu od gośnej muzyki, pomocy!!!!
Jaka dawka na bóle w stawie biodrowym