kamizelka asekuracyjna -- kapok

1. Data: 2009-08-01 06:46:38

Temat: kamizelka asekuracyjna -- kapok
Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

Gdzie kupić tani kapok do kajaka? Ważę 70 kg i nie mam ochoty na kapoki:

-- potrafiące spadać w czasie wywracania się kajaka
-- drogie (winylowy kajak dmuchany kosztował mnie 95 złotych)
-- dziecięce, na 30 kg.

--
.`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

2. Data: 2009-08-01 09:03:28

Temat: Re: kamizelka asekuracyjna -- kapok
Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
> [...]
>
> -- potrafiące spadać w czasie wywracania się kajaka
> -- drogie (winylowy kajak dmuchany kosztował mnie 95 złotych)

na stronach z wyposażeniem żeglarskim
jak do takich firm napiszesz, to doradzą tobie jaki najlepszy

jak nie ma spadac, to z pasem krokowym potrzebny
a to kamizelka a nie kapok
nie wiem czy zejdziesz ponizej 95 zeta
ale juz za 99 zeta mozesz kupich chocby tu
http://www.nakajaki.pl/index.php?site=produkty&kat=k
amizelki&podkat=ratunkowe&PHPSESSID=c5c8ad3ed0ed3aee
3b9000bdee93123d

ale nie gwarantuje w kamizelce ratunkowej wygodnego kajakowania

3. Data: 2009-08-02 07:45:33

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"doslaw" h510ck$nb0$...@i...gazeta.pl

> jak nie ma spadac, to z pasem krokowym potrzebny
> a to kamizelka a nie kapok
> nie wiem czy zejdziesz ponizej 95 zeta

Tyle kosztował mnie kajak dmuchany z pompką i wiosłem. :)

> [...]
3b9000bdee93123d

> ale nie gwarantuje w kamizelce ratunkowej wygodnego kajakowania

Widziałem kamizelki podobne do biustonoszy.
I takie mi podobają się. No i takie nie spadają w czasie wywracania się.

Wczoraj wskoczyłem do Augustowa, ale bez kamizelki nie chciałem pływać.
Z radością odkryłem że stąd do Augustowa można spokojnie, bez pośpiechu
dojechać w godzinę i piętnaście minut, o ile nie ma ruchu (wczoraj na
drogach prawie nie było samochodów) a i ten czas będzie krótszy po
skończeniu dróg w Jurowcach.

Nie rozumiem, dlaczego cały kajak może kosztować 95 złotych a kamizelka
nie może kosztować 10. :) W Augustowie widziałem inny kajak, dłuższy,
dwuosobowy za 148 czy jakoś tak.

-=-

Dobra byłaby taka kamizelka:

http://www.sklep-presto.pl/product-pol-4915-Kamizelk
a-asekuracyjna-84923.html

ale większa. Ponoć są produkowane rozmiary większe, ale jakoś kupić nie można.
Jeśli kupię sobie dobrą kamizelkę, opłynę Augustów i pewnie wybiorę się Kanałem
Augustowskim ,,w świat'' -- niestety już raczej ;) nie w tym roku. :)

--
.`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

4. Data: 2009-08-02 11:02:28

Od: doslaw <doslaw_usunto_@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> Widziałem kamizelki podobne do biustonoszy.
> I takie mi podobają się. No i takie nie spadają w czasie wywracania się.

wiec zostaje tylko zrobic sobie duuuze silikonowe cycki, ktore uniosły
by cię na wodzie wraz z owinietym w okół ciebie gumowym kajakiem

> Nie rozumiem, dlaczego cały kajak może kosztować 95 złotych a kamizelka
> nie może kosztować 10. :)

w sumie powinno, bo tyle samo jest to warte
kawałki zgrzanej foli ze sobą... może dlatego urządzenie które ma
ratować życie nie jest robione z reklamówek? (nie mowie o tych zabawkach
dla dzieci które są tak samo dobre jak rekawki czy dmuchane kola czy
delfiny) i musi swoje kosztować ?

5. Data: 2009-08-03 00:24:37

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"doslaw" h53rnp$5r5$...@i...gazeta.pl

> [...]
> zabawkach dla dzieci które są tak samo dobre jak rekawki czy dmuchane
> kola czy delfiny) i musi swoje kosztować ?

A w różnicy? Powiem Ci, dlaczego to ma kosztować tak dużo -- ponieważ
znaczną część tych pieniędzy trzeba odprowadzić do Kościoła, gdzie
duchowni wymodlą (w nocnych czuwaniach i nie tylko) błogosławieństwo
oraz opiekę Boską.

Kajak nie ratuje życia -- kajak ma tylko ;) pływać. :)
A kamizelka -- ma ratować!!

Miałem zerwane ścięgno prostownika środkowego palca ręki.
Aby ścięgno poprawnie przyrosło bez operacji, należy unieruchomić
ostatni staw palca w wyproście. Można taki wyprost uzyskać w dowolny
sposób -- najłatwiej unieruchomić palec patykiem od loda podpartym
ścinkami innego patyka w miejscu przylegania do opuszki palca.

Ale można ambitniej -- za pomocą ,,aparatu Stacka''.

Ponieważ taki ,,aparat'' ratuje zdrowie, musi :) być drogi.
NFZ refunduje (refundował wówczas -- koniec roku 2007) do wysokości 16 złotych.

A co to jest ten AS? Kawałek rury od kibla?
Niektórzy robią to z rury od kibla. :) (od kibelka -- cieniutka rureczka)
A inni z innych rur. Ważne, że kosztuje.

Przeprostowuje czy nie -- nie ma znaczenia. Ważne, że kosztuje.
(bo większość sprzedawanych przez poważnych sprzedawców -- nie przeprostowuje)

Gdzieś we Wrocławiu ludzie wyginają taki palec na jakiejś samoróbce,
którą dopasowują do palca -- i mają dobre efekty. Najłatwiej podeprzeć
(jak już pisałem) patykiem od loda podpartym w miejscu przylegania do
opuszki palca.

Zwiedziłem Białystok w poszukiwaniu ,,aparatów Stacka'' i wycierpiałem
w innej samoróbce, której lekarz nie dogiął w poprawny sposób, choć dostał
co najmniej sporo szmalu -- oficjalnie szmal wziął za co innego, ale tego
innego nie zrobił. W efekcie opuszka palca podparta była ścinkami patyków
od lodów i źle wygiętą szyną ,,profesjonalną''. Moje ścięgno przyrosło i od
czasu do czasu mam pełny wyprost, a zazwyczaj brakuje zaledwie paru stopni.
(uważa się, że jeśli brakuje mniej niż 10 stopni -- jest OK) Ale wiem o tym,
że nie każdemu :) przyrasta (czasu na przyrośnięcie jest dużo -- niektórym
przyrasta, choć leczenie zaczynają nawet po paru miesiącach; uważa się bodajże,
że do 2 tygodnie uraz jest nieprzeterminowany, ;) że tak to nazwę, ale dobre
efekty można uzyskać także wówczas, gdy zacznie się leczenie po kilku miesiącach;
oczywiście nikogo nie zachęcam do olewania leczenie) a winić tu należy właśnie
,,profesjonalizm'' twórców tych aparatów, pazernych na szmal. :) Koszt wykonania
aparatu jest **tysiące** razy mniejszy od tego, co zwraca NFZ, a na dodatek
zdesperowany klient... Znaczy -- pacjent ;) zapłaci każdą cenę... Każdą
i to na dodatek za każda ułudę. :) (także za kawałek rureczki do kibelka)

Podobnie sprawa ma się z kapokami -- po co mi kapok za 100 czy 200 złotych
(a są znacznie droższe) który potrafi spaść ze mnie w czasie wywrotki kajaka? :)

I co mi po kamizelce, która w wodzie uporczywie odwraca delikwenta twarzą do
dołu zamiast do góry? :)

-=-

Na razie jeszcze nie utopiłem się. :)

Kapok to kapok. Ma pozostać nad wodą po obciążeniu topielcem.
Nie ma tam zmyślnej elektroniki, nowoczesnej technologii,
zdumiewającej automatyki, cwanych rozwiązań, kosmicznej
aparatury itd...

Wewnątrz kamizelki jest kapok, styropian, powietrze czy cokolwiek...
Kamizelka ma trzymać się ciała człowieka i nie tonąć pomimo obciążenia.

-=-

Kajak kosztuje tylko 95 złotych, bo jest produkowany w Chinach, a tam raczej
nie rzymski katolicyzm Jana Pawła II jest na topie, lecz inna religia, Boga
mniej pazernego na szmal. :)

Chyba sam sobie uszyje taką kamizelkę. :)

-=-

I jeszcze jedno -- popracuj może nad swoją pisownią, bo piszesz jak analfabeta. :)

--
.`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

6. Data: 2009-08-03 09:57:23

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Eneuel Leszek Ciszewski" h55aoc$4es$...@i...gazeta.pl

> Miałem zerwane ścięgno prostownika środkowego palca ręki.
> Aby ścięgno poprawnie przyrosło bez operacji, należy unieruchomić
> ostatni staw palca w wyproście. Można taki wyprost uzyskać w dowolny

Oczywiście w przeproście.

+ ostatni staw palca w **przeproście**. Można taki **przeprost** uzyskać w dowolny

> sposób -- najłatwiej unieruchomić palec patykiem od loda podpartym
> ścinkami innego patyka w miejscu przylegania do opuszki palca.

Trudno zgadnąć, czy byłem zbyt zmęczony, czy z innej przyczyny ,,leczyłem''
w wyproście -- tak jak jeden z lekarzy na pogotowiu. Na szczęście ja tak
tylko ,,leczyłem'', i to na dodatek pół doby, a ów lekarz tak leczył naprawdę.

--
.`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

7. Data: 2009-08-05 21:31:56

Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Sat, 1 Aug 2009 08:46:38 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
>
> -- potrafiące spadać w czasie wywracania się kajaka
> -- drogie (winylowy kajak dmuchany kosztował mnie 95 złotych)

Kup na Allegro, jest mnóstwo ofert pod hasłami: kamizelka ratunkowa, kamizelka
asekuracyjna. Ja tak zrobiłem i nie narzekam, kamizelka była testowana przy
wywrotkach i nic nie spada.

Poza tym jest grupa pl.rec.kajaki.

--
Sławomir Szyszło

8. Data: 2009-08-06 00:23:10

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Sławomir Szyszło" h...@s...list.pl

> [...]
> asekuracyjna. Ja tak zrobiłem i nie narzekam, kamizelka była testowana przy

Dziękuję -- sprawdzę. IMO kamizelka powinna być zapinana pod
człowiekiem/tułowiem, nie nad, bo w wodzie raczej ;) ciągnie
q górze, nie q dołowi. :) Pływać nie umiem, kajak mam raczej ;)
wywrotny, a mam ochotę na popływanie. :)

--
.`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

9. Data: 2009-08-06 15:59:03

Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Thu, 6 Aug 2009 02:23:10 +0200, "Eneuel Leszek Ciszewski"

> [...]
>q górze, nie q dołowi. :) Pływać nie umiem, kajak mam raczej ;)
>wywrotny, a mam ochotę na popływanie. :)

Jak się wywracasz, to raczej masz głowę w dół czy też w bok, więc IMO nie ma to
takiego znaczenia. No chyba, że chcesz skakać z kajaku "na nogi" to wtedy może
są szanse, że spadnie... jak wyciągniesz ręce w górę. :)

--
Sławomir Szyszło

10. Data: 2009-08-06 20:10:31

Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

"Sławomir Szyszło" h...@s...list.pl

> Jak się wywracasz, to raczej masz głowę w dół czy też w bok, więc IMO
> nie ma to takiego znaczenia. No chyba, że chcesz skakać z kajaku "na
> nogi" to wtedy może są szanse, że spadnie... jak wyciągniesz ręce w górę. :)

Wywróć się i wówczas porozmawiaj ze mną o wywracaniu się. :)

--
.`'.-. ._. '665 363835'='moj eneuel' .-.
.'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

AGD - smar - piekarnik
dezynsekcja :(
Pel-Al-Pex - koszty