kiszenie ogóra

1. Data: 2009-07-16 16:16:47

Temat: kiszenie ogóra
Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Oczywiście w słoiku. Sezon tuż tuż. Ma ktoś dobre sprawdzone przepisy do
kiszone ogórki? Tylko bez musztardy, miodu i innych wynalazków, takie
polskie.

MS

2. Data: 2009-07-17 07:30:38

Temat: Re: kiszenie ogóra
Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Maciej S. napisał:
> Oczywiście w słoiku. Sezon tuż tuż. Ma ktoś dobre sprawdzone przepisy do
> kiszone ogórki? Tylko bez musztardy, miodu i innych wynalazków, takie
> polskie.

Łyżka soli na litr wody (daję zwykłą, nie gotowaną, ale woda jest
"wiejska"), dno słoika wyłożyć liśćmi chrzanu, upchnąć jak najwięcej
ogórków, duży ząbek czosnku albo dwa małe, kawałek chrzanu, na
wierzch koper i liście wiśni. Zeszłoroczne ogórki są nadal twarde
i dobre. W mieście dałabym wodę mineralną, ale taką słabo mineralną
(arctkic?) Jeszcze lepsze jest podobno zawijanie każdego ogórka w liść
chrzanu, ale cierpliwości mi zabrakło do sprawdzenia.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

3. Data: 2009-07-17 09:43:59

Od: "Maciej S." <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (arctkic?) Jeszcze lepsze jest podobno zawijanie każdego ogórka w liść
> chrzanu, ale cierpliwości mi zabrakło do sprawdzenia.

Przepis na pewno dobry, ale skąd ja wezmę liście chrzanu??

MS

4. Data: 2009-07-17 10:07:49

Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej S. pisze:

> Przepis na pewno dobry, ale skąd ja wezmę liście chrzanu??

Przejdz sie na rynek, u nas nie zawsze choc czesto sprzedaja chrzan wraz z lisciami

--
Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

5. Data: 2009-07-17 10:28:56

Od: "gdaMa" <g...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

*Maciej S.*! Zawsze tak wrzeszczysz żeby cię za granicą było słychać (C
Pippi):

> Przepis na pewno dobry, ale skąd ja wezmę liście chrzanu??

Zza płota ;)

Wybierz się na spacer poza miasto to sobie liści chrzanowych nazbierasz i
nawet korzeń wykopiesz.

Magda *gdaMa*

4253 (20090717) __________

6. Data: 2009-07-17 11:16:34

Od: Krystyna Chiger <k...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik gdaMa napisał:

> Zza płota ;)
> Wybierz się na spacer poza miasto to sobie liści chrzanowych nazbierasz i
> nawet korzeń wykopiesz.

No właśnie. Szczaw i chrzan na łąkach rosną i nawet są uważane za chwasty.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

7. Data: 2009-07-17 11:22:18

Od: Theli <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Maciej S. pisze:

> Przepis na pewno dobry, ale skąd ja wezmę liście chrzanu??

W warzywniakach mozna kupic gotowe ,,zestawy do kiszenia'' - koper,
chrzan - korzen i liscie.

th

--
http://nitkowo.bloog.pl

8. Data: 2009-07-17 13:03:11

Od: Ula <u...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przepis na pewno dobry, ale skąd ja wezmę liście chrzanu??
>
> MS
Ja robię dokładnie tak samo, ale bez liści chrzanu i są bardzo dobre.

9. Data: 2009-07-17 19:31:17

Od: jadrys <C...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Maciej S. pisze:
> Oczywiście w słoiku. Sezon tuż tuż. Ma ktoś dobre sprawdzone przepisy
> do kiszone ogórki? Tylko bez musztardy, miodu i innych wynalazków,
> takie polskie.
>
> MS

Ważną rzeczą jest również kupienie właściwych ogórków - kwaszeniaków..
W zeszłym roku kupiłem niewłaściwe i dwa razy po 3 kilo musiałem
wyrzucić ponieważ się nie ukwasiły a zgniły..

10. Data: 2009-07-17 21:29:38

Od: "lemonka" <...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "jadrys" <C...@y...com> napisał w wiadomości

> Ważną rzeczą jest również kupienie właściwych ogórków -
kwaszeniaków..

Tia, tylko po czym poznać, że nie były nawożone związkami azotu?

bób suszony - jak suszyć?
Jak zawekować mięso?
co z wędzonej piersi kurczaka?
DO POLAKOW