kluski z dzirka

1. Data: 2001-07-31 08:40:17

Temat: kluski z dzirka
Od: "Zuzka" <z...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

jadlam ostatnio w jakiejs restauracji kluski z dziurka , takie jak obwazanki
tylko dziurka nie jest na wylot.
Byly pyszne , czy moze ktos wie jak je zrobic .
Z gory dziekuje za przepis
Pozdrawiam
Agata

1. Data: 2001-07-31 09:36:16

Temat: Re: kluski z dzirka
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Zuzka wrote:

> jadlam ostatnio w jakiejs restauracji kluski z dziurka , takie jak obwazanki
> tylko dziurka nie jest na wylot.

Z dziurką to kluski śląskie.
Jak pokazywał onegdaj Makłowicz:
4 części ugotowanych i rozgniecionych ziemniaków
1 część mąki ziemniaczanej
Można dodać jajko ale nie trzeba (mogą być za twarde)
porządnie zagnieść.
lepić kulki i paluchem wyciskać dziurki.
Wrzucać na osolony wrzątek - 5-7 min od wypłynięcia.
Dziurka w klusce jest po to aby napełniać ją sosem.

sadyl

1. Data: 2001-07-31 10:46:28

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik sadyl <s...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@p...onet.pl...
> Z dziurką to kluski śląskie.
A pyzy? takie jakie były na bazarze Różyckiego? Też miały dziurkę
[wgłębienie].
pozdr. Jerzy

1. Data: 2001-07-31 14:45:16

Od: "Malgosia Sularczyk" <m...@p...bg.univ.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy <0...@m...pl> napisał(a) w wiadomości:
<9k622i$8jm$1@sunsite.icm.edu.pl>...
> [...]
>napisał:3...@p...onet.pl...
>A pyzy? takie jakie były na bazarze Różyckiego? Też miały dziurkę

lata temu klocilam sie z moim bylym, w cwierci Slazakiem, o pyzy i kluski
slaskie. Zgodnie z kilkoma ksiazkami kucharskimi, ktore wtedy przerzucilam,
osmielam sie twierdzic, ze pyza jest okragla i do tego czesto nadziewana, w
kolorze szarym, a kluski slaskie sa biale i z dziurka. O!

Margola

1. Data: 2001-07-31 15:38:57

Od: "AgataW" <a...@g...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Malgosia Sularczyk <m...@p...bg.univ.gda.pl>
w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9k6ggo$ec9$...@n...tpi.pl...

> [...]
czesto nadziewana, w
> kolorze szarym, a kluski slaskie sa biale i z dziurka. O!

Mnie też tak życie nauczyło. Pyza okrąglusia a śląska z
dziurką ( jak pisał poeta Sadyl " ...aby napełniać ją
sosem").
Gdyby Zuzka podała kolor kluski to może po tym da sie
kategorycznie rozpoznać. ( błyszczące - śląskie, szaro-
matowe - pyzy).

AgataW.

1. Data: 2001-08-01 07:35:52

Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

AgataW wrote:

> jak pisał poeta Sadyl ...
^^^^^^^^^^^

Fiu, fiu - jestem pod wrażeniem ...:)

sadyl

1. Data: 2001-08-01 11:17:26

Od: "Kianit / Dominika C." <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik AgataW <a...@g...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:9k6j9c$s4c$...@n...tpi.pl...
> czesto nadziewana, w
> Gdyby Zuzka podała kolor kluski to może po tym da sie
> kategorycznie rozpoznać. ( błyszczące - śląskie, szaro-
> matowe - pyzy).
>
> AgataW.

Podpisuję się pod tym, do śląskich wręcz uczono dodawać mnie szczyptę sody
właśnie dla tej bieli. A pyza to koniecznie nadziewana, inaczej sucha w
środku wychodzi.
Kianit (też kiedyś rozgryzająca ten dylemat w wyniku zakładu - wygrałam :) )

Czy ktos wie jak zrobic chipsy nachos? i inne meksykanskie specjaly
no zrobiłam te sajgonki, i wiecie co?
Prośba o sernik amerykański
TORT makowy
Grzybki marynowane