komputer

1. Data: 2003-02-03 17:16:23

Temat: komputer
Od: "Goska" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Duzo pracuję przy komputerze i ostatnio zaczęłam odczówać pewne
dolegliwości: bolą mnie gałki oczne i przechodzi to w ból głowy.
Słyszałam o pewnych środkach przeznaczonych dla ludzi, którzy skazani są na
wielogodzinną prace przy komputerze.
Czy ktoś spotkał się z takimi środkami?
Jakie są najlepsze?

2. Data: 2003-02-03 18:07:16

Temat: Re: komputer
Od: "Peterphk" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dolegliwości: bolą mnie gałki oczne i przechodzi to w ból głowy.
> Słyszałam o pewnych środkach przeznaczonych dla ludzi, którzy skazani są

Istnieje wiele sposobow na zminimalizowanie problemow zwiazanych z dluga
praca przed komputerem:
- zachowanie ergonomii pracy,
- specjalne krople do oczu,
- przerwy w pracy przez komputerem (im wiecej tym lepiej),
- proste cwiczenia rozluzniajace,
- okulary ayurwedejskie (pierwsze co mozna zauwazyc to wlasnie nieodczuwanie
zmeczenia oczu przy dlugiej pracy przed kompem) - stosuje juz je od jakiegos
czasu (1-2h dziennie do ogladania TV) i efekty juz widac ...

Zastosowanie wszystkich powyzszych sposobow spowoduje to, ze twoj organizm
(a w tym oczy) wogole nie bedzie sie meczyl przy pracy przed komputerem.

3. Data: 2003-02-03 18:19:52

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> (a w tym oczy) wogole nie bedzie sie meczyl przy pracy przed komputerem.

Zgoda, moze jednak bez tych ayurwedejskich okularow:-))))
O pracy przy komputerze byla juz tu mowa parokrotnie - zajrzyj do
archiwum....
pozdrawiam

casus

4. Data: 2003-02-03 18:30:02

Od: "Goska" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Przepraszam, ale strzeliłam byyyyka, oczywiście że "czuć" pisze sie przez
"u", a nie jak napisałam przez "ó". Sorry!

5. Data: 2003-02-03 18:43:07

Od: "Peterphk" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Zgoda, moze jednak bez tych ayurwedejskich okularow:-))))

nigdy nie przepadalem za medycyna konwencjonalna ... i teraz wiem dlaczego:)

Jakies 1,5 m-ca temu pytalem tutaj na grupie czy ktos wie gdzie kupic te
okulary ... po otrzymaniu info gdzie zakupilem i mialem zdac relacje czy to
dziala. Jak sie okazalo dziala wiec nie rozumiem twojego poczucia humoru ...
okulary byly badane przez specjalistow i stwierdzili, ze to dziala. Poza tym
mam wielu znajomych ktorzy tez uzywaja i na nich tez to dziala wiec cos w
tym musi byc ...

Jak poczytasz troche opracowan na ten temat zapewne zmienisz zdanie ...

6. Data: 2003-02-03 19:15:44

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> nigdy nie przepadalem za medycyna konwencjonalna ... i teraz wiem
dlaczego:)

dlaczego wlasciwie? moze szerzej troszeczke?

> i mialem zdac relacje czy to dziala. Jak sie okazalo dziala wiec nie
rozumiem twojego poczucia humoru ...

a jak dziala? opowiedz na jakiej zasadzie - nie pamietam abys "zdawal
relacje" - ale moze przeoczylem....

>okulary byly badane przez specjalistow i stwierdzili, ze to dziala.

jacy specjalisci? mozesz nazwiska i ich tytuly? pytam bez zlosliwosci -
czysta ciekawosc. Chce wiedzie na kim sie oparli producenci....

Poza tym mam wielu znajomych ktorzy tez uzywaja i na nich tez to dziala wiec
cos w
> tym musi byc ...

ale co dziala i jak?

> Jak poczytasz troche opracowan na ten temat zapewne zmienisz zdanie ...

Daj mi namiary na te opracowania....poczytam, wypowiem sie....

pozdrawiam

casus
"konwencjonalny" :-) specjalista chorob oczu

7. Data: 2003-02-03 22:01:42

Od: "Peterphk" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dlaczego:)
>
> dlaczego wlasciwie? moze szerzej troszeczke?

Wlasciwie przez totalna igonracje medycyny niekonwencjonalnej (chociazby w
przypadku tych okularow). Na zachodzie w wielu szpitalach zatrudnia sie
lekarzy ktorzy zajmuja sie medycyna niekonwencjonalna i jakos wszyscy zyja
... a u nas niewiele sie zmienia w tym temacie ...

> rozumiem twojego poczucia humoru ...
>

> a jak dziala? opowiedz na jakiej zasadzie - nie pamietam abys "zdawal
> relacje" - ale moze przeoczylem....

Bo nie mialem jeszcze okazji zdawac relacji, a przy okazji tego postu
przypomnialo mi sie, ze mialem sie podzielic wrazeniami z uzywania ...

Zasada dzialania jest bardzo prosta bo okulary zostaly wymyslone okolo 2
tys. lat temu. W skrocie okulary ucza oczy skupiania sie na jednym wybranym
punkcie, ktory przez to jest widzany wyrazniej. Nie bede wnikal w zbedne
szczegoly bo moge cos pokrecic:)

> jacy specjalisci? mozesz nazwiska i ich tytuly? pytam bez zlosliwosci -
> czysta ciekawosc. Chce wiedzie na kim sie oparli producenci....

Produceci pisza, ze badania robiono w Klinice Chrob Oczu Akademii Medycznej
w Warszawie. Pod "ocena przydatnosci medycznej" podpisala sie pani: Elzbieta
Sedrowicz. Nie wiem czy kupili sobie taki papierek czy jest to prawda, ale
wiem jedno ... na pewno to dziala ...

> Poza tym mam wielu znajomych ktorzy tez uzywaja i na nich tez to dziala
wiec
> cos w
>
> ale co dziala i jak?

okulary ... koryguja wady wzroku, usuwajac je na stale ...

> Daj mi namiary na te opracowania....poczytam, wypowiem sie....

linki do tego trudno znalezc ... pisalo o tym cos w gazetach o tematyce
"paranaukowej" ...

Jezeli tobie to cos pomoze to moge podac producenta:
ZAKŁAD PRODUKCYJNO HANDLOWY "JAGANATH"
ul. Chmielna 20/21; Warszawa

8. Data: 2003-02-03 23:10:40

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 3 Feb 2003, Peterphk wrote:

> [...]
> lekarzy ktorzy zajmuja sie medycyna niekonwencjonalna i jakos wszyscy zyja

to prawda ale na Zachodzie ta tzw. medycyna konwencjonalna odrozniana
jest od szamanizmu. Otoz na Zachodzie w tym w USA medycyna
niekonwencjonalna rowniez honoruje zasady Evidence Based Medicine
i stosuje badania statystyczne do potwierdzania swojej skutecznosci,
dlatego robienie wieloosrodkowych badan statystycznych badajacych
skutecznosc modlitwy w uzyskiwaniu poprawy leczenia w chorobach
przewleklych nie jest zadnych dowcipem ale prawda - takie doniesienia
robione wg. zasad EBM sa. I wowczas jest nad czym dyskutowac.
Tak jak juz napisal dradam najczesciej potwierdzenie takiej
efektywnosci medycyny "niekonwencjonalnej" powoduje, ze z czasem
(jak akupunktura) staje sie konwencjonalna i tyle zas ta,
ktora nie potwierdzi swojej skutecznosci przestaje byc jedna
i druga. I tak w nadcisnieniu (przyklad ten podal wlasnie dradam)
oprocz stosowania lekow zaleca
sie szereg zasad postepowania niefarmakologicznego, ktore jakby
sie uprzec mozna byloby nazwac medycyna "alternatywna". Ciagle
pewnych swoich drog ale w oparciu o rzetelna wiedze poszukuje
homeopatia. Ale gdybym zaczal ludziom przykladac do glowy
stroiki i wprawiac je w dzwieki i wmawiac, ze jest to
leczenie bolow glowy "harmonia dzwieku" i jeszcze pobierac
za to wysokie honoraria to zostalbym wydalony z zawodu
lekarza (co zreszta za podobne praktyki ma miejsce takze
w Polsce o ile ktos ciekaw)

Jesli zostales zapytany o wiarygodne zrodla i prawidlowo metodologicznie
wykonane badanie potwierdzone, recenzjowane i opublikowane w wiarygodnym
czasopismie to je po prostu podaj. Ciekawi mnie to, ze sa faktycznie
takie doniesienia chociazby w BMJ - free for all - i to nie tylko
w numerach swiatecznych=prima aprilis ale w normalnych numerach
i jakos nikt z afirmatorow medycyny alternatywnej nie powolala
sie ani razu na takie doniesienie tylko na kazde pytanie o zrodla
reaguje - "bo lekarze sa nastawieni anty do medycyny niekonwencjonalnej"
Czyzby ludzie mowiacy ze zajmuja sie tym typem medycyny byli
calkowicie niepowazni?

Lekarze sa nastawieni anty do szamanstwa.

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

9. Data: 2003-02-04 10:22:29

Od: "Peterphk" <z...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> za to wysokie honoraria to zostalbym wydalony z zawodu
> lekarza (co zreszta za podobne praktyki ma miejsce takze

To co nazywasz szamanstwem czy czyms tam innym, ja nie uznaje za medycyne
niekonwencjonalna. W tej dziedzinie akurat istnieje bardzo duzo oszustow
wiec naprawde trudno by bylo zrobic jakies badania statystyczne. Efekt
dzialania takich praktyk ma charakter czysto psychologiczny (chociaz i to
jest wazne przy leczeniu).

> [...]
> reaguje - "bo lekarze sa nastawieni anty do medycyny niekonwencjonalnej"
> Czyzby ludzie mowiacy ze zajmuja sie tym typem medycyny byli

Jakbym znalazl jakies opracowania na pewno bym sie podzielil. W tej chwili
testuje na sobie z pozytywnym skutkiem ...

A tak przy okazji. Kiedys robiono badania statystyczne sprawdzajace
skutecznosc medycyny konwencjonalnej. Byly 2 grupy pacjentow z tym samym
schorzeniem. Jako, ze bylo ono niezbyt znane i do konca nie wiadomo bylo jak
to leczyc zrobiono test. Pierwsza grupe poddano standardowemu zabiegowi
wyciecia jakiegos organu. W drugiej grupie osob rozcieto tylko skore i
zaszyto spowrotem. Efekt badania byl dysc ciekawy, bo stan osob, ktorym cos
wycieto znacznie sie pogorczyl, a w drugiej grupie polepszyl. Oczywiscie
pacjentow z obydwu grup poinformowano, ze zrobiono im ten sam zabieg.

> Lekarze sa nastawieni anty do szamanstwa.

Ja tez, ale szamanstwo to nie cala medycyna niekonwencjonalna.
Jest cos takiego jak bioenergoterapia i efekty dzialania tej dziedziny sa
dobrze udokumentowane. Istnieje tez wiele srodkow, ktore sie odsuwa na bok
(chociaz dzialaja lepiej niz kuracje zatruwajace organizm promowane przez
koncerny farmaceutyczne) z uwagi na sprzecznosc interesow wielkich firm
farmaceutycznych. Wezmy takie "leczenie raka". Przeciez to nic innego jak
zatruwanie i niszczenie organizmu. Co to za sztuka wyciac lub zniszczyc
chory organ ... nie lepiej go wyleczyc ??? Jako nastepny przyklad moge podac
"leczenie" AIDS. Jest to najzwyklejsze zatruwanie organizmu w celu
calkowitego zniszczenia ... ktory prowadzi do smieci. Istnieje bardzo wiele
osob ktore nie poddaly sie zabojczej kuracji i o dziwo zyja juz ponad 10 lat
i nic im nie jest ...(nie podejmowaly kompletnie zadnego leczenia). Zaloze
sie, ze wiekszosc osob (takich ktore nie mialy przed zakazeniem HIV
wyniszczonego organizmu przez dragi itp.) ktora by sie nie poddala kuracji
AZT zyla by sobie szczesliwie do dzisiaj. Nie ma zadnego przekonywujacego
dowodu, ktory by potwierdzil, ze hiv wywoluje bezposrednio AIDS.

To ogolne argumenty przez ktore uwazam, ze w wielu dziedzinach medycyna
konwencjonalna przypomina "naprawianie komputera mlotkiem":)

10. Data: 2003-02-05 18:06:02

Od: "casus" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> lekarzy ktorzy zajmuja sie medycyna niekonwencjonalna i jakos wszyscy zyja
> ... a u nas niewiele sie zmienia w tym temacie ...

Ja nigdy nie odrzucam medycyny niekonwencjonalnej....ale.....sprawdzam, czy
nie ma w tym szarlatanerii.....ot tyle....sam zapisuje leki homeopatyczne,
ale tylko te do ktorych jestem przekonany....sama nazwa: "homeopatia czy tez
niekonwencjonalna medycyna" jeszcze drogi do leczenia nie otwiera

> [...]
wybranym
> punkcie, ktory przez to jest widzany wyrazniej. Nie bede wnikal w zbedne

Wiecej szczegolow, bo dalej mi to nic nie mowi......

> [...]
Elzbieta
> Sedrowicz. Nie wiem czy kupili sobie taki papierek czy jest to prawda, ale

A wiesz, w wolnej chwili zadzwonie do Elzbiety, bo znamy sie bardzo
dobrze.....na pewno nie kupili papierka i nawet ich o to nie
podejrzewaj.....az jestem ciekaw co Ona mi powie....poczekam, jak wroci z
urlopu....

> okulary ... koryguja wady wzroku, usuwajac je na stale ...

Brednia. Nie gniewaj sie - nie ma okularow, ktore by usuwaly na stale wade
wzroku.

> linki do tego trudno znalezc ... pisalo o tym cos w gazetach o tematyce
> "paranaukowej" ...

Paranaukowej? daj namiary, konkrety.....bo stale to wszystko dla mnie takie
jakies zamglone jest......

> Jezeli tobie to cos pomoze to moge podac producenta:
> ZAKŁAD PRODUKCYJNO HANDLOWY "JAGANATH"
> ul. Chmielna 20/21; Warszawa

No.....super producent to to nie jest....a powiem Ci tak...jezeli to jest
taka bomba....to dziwie sie, ze jeszcze nie opatentowane i nie idzie na
eksport.....przeciez taki hit na pewno szedlby na pniu....informowalyby o
nim czasopisma specjalistyczne....itd. itp.....nagrody, sukces nauki
swiatowej.....hmmmm.....cos mi tu nie gra.....a ile kosztuja te cuda?

casus

Kamienie kałowe
Jak opoznic lysienie ???
Prostowanie przegrody nosowej