konflikt serologiczny a trzecia ciąża

1. Data: 2007-10-25 08:15:58

Temat: konflikt serologiczny a trzecia ciąża
Od: "Sue" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzień dobry,
Bardzo proszę o sugestie. Mamy z mężem skłonność do konfliktu serologicznego
(ja Rh -, mąż Rh +). Mamy dwoje dzieci, ciąże bez problemów, dzieci zdrowe,
po każdym porodzie dostałam immunoglonulinę. Dwa tygodnie temu usunieto mi
martwą ciąże, także dostałam immunoglobulinę. Wczoraj dowiedziałam się, że w
takim przypadku jak nasz konflikt zwykle uaktywnia się przy trzeciej i
kolejnej ciąży co może skutkować albo poronieniami albo poważnymi wadami u
dziecka. Chcemy zdecydować się na jeszcze jedno dziecko - czy w takim razie
mam szansę na donoszenie i urodzenie zdrowego dziecka?

Pozdrawiam,
Sue

2. Data: 2007-10-25 11:21:46

Temat: Re: konflikt serologiczny a trzecia ciąża
Od: JaMyszka <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

On 25 Paź, 10:15, "Sue" wrote:
> [...]
> dziecka. Chcemy zdecydować się na jeszcze jedno dziecko - czy w takim razie
> mam szansę na donoszenie i urodzenie zdrowego dziecka?

Nie wiem jak Ci to napisać, by nie urazić Twoich uczuć:]
Doceniam Wasze pokłady miłości, które czujecie w sobie, ale spójrz
realnie.
Już 3 ciąża powiedziała Wam, że coś jest nie tak w dalszym rozmnażaniu
się. Czy chcecie dalej ryzykować?
Znam trzecie dziecko z konfliktu - dzisiaj ma 18 lat, a wygląda na 12.
Nie mówi, nie chodzi - żadnego z nim kontaktu. Przebywa w ośrodku
opieki, bo rodzina już nie ma sił, by na co dzień go pielęgnować
(kręgosłupy). Mimo częstych chorób i przebytych cierpień, wykazuje
nieprzeciętną chęć życia.
Poza tym, we wcześniejszym wychowaniu domowym, w bardzo dużym stopniu
obciążone było starsze rodzeństwo.
Chcecie świadomie zrobić taki prezent swoim starszym dzieciom?

--
Pozdrawiam :)
JM

3. Data: 2007-10-25 12:43:50

Od: "Mazi" <p...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

>Znam trzecie dziecko z konfliktu - dzisiaj ma 18 lat, a wygląda na 12.
>Nie mówi, nie chodzi - żadnego z nim kontaktu. Przebywa w ośrodku
[ciach]

Ja troche z drugiej strony. Jestem przykladem trzeciego (ostatniego) dziecka
rodzicow z konfliktem serologicznym. Obecnie mam 33 lata i jestem jak
najbardziej normalny - no .... zona czasmi mi mowi ze jestem nienormalny ;-)

pozdrawiam
Mazi

4. Data: 2007-10-25 15:54:57

Od: "Mister T" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak sie kocha dzieci to sie ich nie robi to pierwsze, po prostu jest
wyrachowana, 3 dzieci na starosc sie przyda.

No dziwne, dziwne, ogolnie kazda matka i ojciec ryzykuje swiadomie zyciem i
zdrowiem dajac zycie... nikt nie wie czy sie urodzi zdrowe, czy moze zdrowe ale
w 3 roku zycia zapadnie na bialaczke. Ogolnie zycie to smiertelna CHOROBA
przenoszona droga plciowa. Bardzo lubie to okreslenie. Dla ludzi patrzacych
glowa a nie popędami jest to jak najbardziej madra sentencja :)

Popędy niech zaspokoi adopcja albo sobie wezmie do domu psa/kota/kroliczka
jesli musi miec maluszki do zabawy jakies.

5. Data: 2007-10-26 07:21:14

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sue pisze:
> [...]
> dziecka. Chcemy zdecydować się na jeszcze jedno dziecko - czy w takim razie
> mam szansę na donoszenie i urodzenie zdrowego dziecka?

Tak, masz szanse na donoszenie ciazy i urodzenie zdrowego dziecka. Powtarzam
SZANSE. Musisz niestety byc tylko pod ciaglym nadzorem lekarskim

Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

6. Data: 2007-10-26 13:11:01

Od: Piotr Curious Gluszenia Slawinski <c...@g...internetdsl.tpnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Sue wrote:

> [...]
> uaktywnia się przy trzeciej i kolejnej ciąży co może skutkować albo
> poronieniami albo poważnymi wadami u dziecka. Chcemy zdecydować się na

jestem wynikiem takiego 'eksperymentu'
nie polecam. zaburzen jest duzo, od wad kregoslupa na psychicznych konczac.
nie ma sensu, jesli natura mowi nie, to nie. nie dyskutuj z sila wyzsza i
nie probuj jej uczyc pokory , bo to sie skonczy dla ciebie bardzo zle.

2)feromony. niekompatybilnosc krwi powoduje inna reakcje na feromony i
zapachy, inne przyzwyczajenia pokarmowe. innymi slowy jestem zupelnie
'odrebna' istota od matki i mamy zupelnie inny gust, zarowno jesli chodzi o
ludzi, jak i zapachy, pokarmy itd. o ile w doroslym zyciu to nie powinno
miec znaczenia (o ile dziecko sie usamodzielni, a znam troche osob ktore
mialy konflikt krwi i wszystkie sa mniej lub barzdiej uposledzone) , to w
toku wychowania sprawi niesamowite problemy.

7. Data: 2007-10-29 08:27:12

Od: "Sue" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> mialy konflikt krwi i wszystkie sa mniej lub barzdiej uposledzone) , to w
> toku wychowania sprawi niesamowite problemy.

Rozumiem, że jesteś trzecim dzieckiem swoich rodziców? A z Twoim starszym
rodzeństwem nie było problemów?

8. Data: 2007-11-20 16:10:58

Od: S...@g...com szukaj wiadomości tego autora

On 25 Paź, 09:15, "Sue" <s...@o...pl> wrote:
> [...]
> dziecka. Chcemy zdecydować się na jeszcze jedno dziecko - czy w takim razie
> mam szansę na donoszenie i urodzenie zdrowego dziecka?

O konflikcie w układzie Rh(D) możemy mówić jeżeli w twojej surowicy są
obecne przeciwciała anty-D skierowane do antygenu D dziecka.
Szczepienie Immunoglobuliną anty-D po każdym porodzie czy poronieniu
zabezpiecza kobietę przed immunizacją i wytworzeniem przeciwciał anty-
D. Jeżeli w twojej surowicy nie ma przeciwciał anty-D to nie może być
mowy o konflikcie.

Ćwiczenia przy zmianach zwyrodnieniowych
nietypowa glista ludzka?
likwidacja recept - co szanowni lekarze na to?
Krzywa cukrowa??
NFZ stomatologia