konserwanty/substancje szkodliwe - w jakich produktach

11. Data: 2007-11-19 14:45:48

Temat: Re: konserwanty/substancje szkodliwe - w jakich produktach
Od: "Szuwarek" <jarek_arek[ciecie]@wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Nie jest ważny stopień przetworzenia - ważne jest aby produkty roślinne
> poddać wcześniej fermentacji (wino i chleb drożdżowy jest ok - winogrona i
> kasza mniej)
> S*

Pierwsze slysze, ze wino jest zdrowsze od winogron. Na jakim uniwerku
wykladaja takie rzeczy? Moze sie zapisze?;)

P.S. A jak jest z wodka i ziemniakami?

12. Data: 2007-11-19 18:28:47

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "RafalM" <r...@g...com> napisał w wiadomości

> co bys z tego polecil?
>
> http://www.fogiel.pl/?dzial=Asortyment

" Specyfiką tego wyrobu charakteryzuje się długą (1 godzinną) fermentacją
ciasta w temperaturze do 6oC."

Kto wie jak długo powinno rosnąć ciasto drożdżowe? Chyba trochę dłużej niż
godzinę.Celem fermentacji jest tu produkt złożony z drożdży, które są czymś
pośrednim pomiędzy roślinami a zwierzętami.
Przy fermentacji alkoholowej celem jest przróbka cukru na alkohol. Co jest
mniej szkodliwe trwają spory.
W obecnych czasach lepiej jeść produkty zwierzęce z niewielkimi dodatkami
zieleniny i produktów obu fermentacji.
S*

13. Data: 2007-11-19 18:37:06

Od: "Szczepan Białek" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Szuwarek" <jarek_arek[ciecie]@wp.pl> napisał w wiadomości

> Pierwsze slysze, ze wino jest zdrowsze od winogron. Na jakim uniwerku
> wykladaja takie rzeczy? Moze sie zapisze?;)

Nie wiem. Pewnie w różnych krajach są też różne szkoły. Wino ma mniej
kalorii niż winogrona a tyle samo minerałów.

> P.S. A jak jest z wodka i ziemniakami?

Np. rozbitków ratuje się wódką a nie ziemniakami.
S*

14. Data: 2007-11-22 07:55:53

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "tomek wilicki" <t...@w...pl> napisał w wiadomości
> przegotowanej
> wody też w jakimśtam stopniu zakłóci czynności jelit. Jeden z barwników
> jest rakotwórczy, było wokół niego wielkie halo, ale wiesz... żeby mieć
> jakąś realną szansę na raka, musiałbyś zjadać 50 ton (50 000 kilogramów)
> barwionej nim żywności dziennie przez 3000 lat.
> Dalej proponuję zająć się raczej realnymi problemami, takimi jak cukier,
> nikotyna, tłuszcz, wolne rodniki, produkty wysoko przetworzone (biała
> mąka)
> etc. Są dosłownie tysiące razy bardziej szkodliwe od tych wszystkich E

Zgadzam się i nie zgadzam.
Cukier, nikotyna, itd. to wieeelkie problemy. Ale dodatki do żywności -
wszędobylskie - są naprawdę ogromnym problemem. Gdyby to był jakiś jeden
barwnik, to się zgadzam.
W Empik-u wpadła mi do ręki gruba, w sztywnej oprawie książka o tytule chyba
"Atlas konserwantów i dodatków do żywności" ale może tytuł był trochę inny.
Przekartkowałem ją. Były tam skatalogowane TYSIĄCE różnych substancji
chemicznych. Człowiek sobie nie zdaje sprawy z tego, jak bardzo rozwinęła
się chemia "ulepszaczy" spożywczych.
Na co dzień skutecznie omijam żywność wyprodukowaną w sposób
pół-przemysłowy. Czasem jednak, w wyjątkowej sytuacji (wizyta) skuszę się
np. na plasterek szynki czy kawałek kiełbasy. Od razu jest odpowiedź w
postaci bólu brzucha i ogólnego dyskomfortu. No, jestem odzwyczajony od
"ulepszaczy", które nikomu nie dodają zdrowia. Skutecznie je ruinują.
Pozdrowienia
Janusz.

15. Data: 2007-11-22 08:00:41

Od: "jangr" <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> jeszcze zobacz jak żołądek na to reaguje, u niektórych takie pieczywo
> powoduje naprawdę przepiękną nadkwasotę. W ostateczności można po prostu >
> do
> białego pieczywa dodawać otręby. Nie tyle chodzi tu o błonnik, co o sam
> proces trawienia, który jest zorientowany na trawienie pełnych ziaren
> zbóż.
> W przypadku obecności samego środka ziarna zachodzą dość nieciekawe
> reakcje.

A także można zrezygnować z traw całkowicie i nie kombinować.
Trawkę zostawmy krówkom.
A zjedzmy krówkę.

16. Data: 2007-11-22 10:59:42

Od: tomek wilicki <t...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jangr wrote:

.

> A także można zrezygnować z traw całkowicie i nie kombinować.
> Trawkę zostawmy krówkom.
> A zjedzmy krówkę.

można. I popijać cocacolą.

--
www.vegie.pl

Dieta a witaminy
[OGLOSZENIE] Sprzedam sprzet okulistyczny
tatuaż a przeszczepy?
Ostry bol brzucha ?
Mycie zębów po ekstrakcji zęba