kopytka, leniwe, kluski śląskie

1. Data: 2005-04-23 14:09:48

Temat: kopytka, leniwe, kluski śląskie
Od: "Jolka" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

wsród znajomych rozgorzała dyskuja co jest co? Które z serem, które z
ziemniakami, gdzie jest jajko a gdzie nie? Całkiem się już pogubiłam.
Ciekawa jestem jakie grupowicze widzą różnice między tymi potrawami. :-)
Jola

1. Data: 2005-04-23 14:32:55

Temat: Re: kopytka, leniwe, kluski śląskie
Od: "_za_2_30_" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> wsród znajomych rozgorzała dyskuja co jest co? Które z serem, które z
> ziemniakami, gdzie jest jajko a gdzie nie?

Witam
No leniwce to z serkiem
np:
50 dag ziemniakow (ugotowac)
30 dag bialego
2 jajka
3/4 szkl. maki (nie wiecej!!!chociaz ciasto dosc lepkie)
lyzeczka roztopionego masla do ciasta

wychodza pyszne i mieciutkie

Slaskie - bez serka

Tak jakos na oko robie
3/4 ugotowanych ziemniakow
1/4 ziemniaczanej
jajo lub 2 (zalezy ile ziemniakow)

A kopytek nie robie, wiec z glowy nie wiem.

pozdrawiam
_za_2_30_

1. Data: 2005-04-23 17:13:05

Od: "taora" <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_za_2_30_" <k...@g...pl> napisał w wiadomości

> Slaskie - bez serka
>
> Tak jakos na oko robie
> 3/4 ugotowanych ziemniakow
> 1/4 ziemniaczanej
> jajo lub 2 (zalezy ile ziemniakow)
>
> A kopytek nie robie, wiec z glowy nie wiem.

kopytka i slaskie roznia sie chyba tylko ksztaltem?

1. Data: 2005-04-23 17:18:30

Od: Patrycja Scelina <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

taora napisał(a):

> kopytka i slaskie roznia sie chyba tylko ksztaltem?

W zasadzie tak. tyle, że nalezy rozróżnić kluski białe i ciemne ( u mnie
w domu przynajmniej tak sie je nazywa). Białe to te z gotowanych
ziemniaków, a ciemne są z dodatkiem surowych, startych ziemniaków.

Patrycja

"Mechanika kwantowa to kobieta, która naprawia kwanty" Pratchett

1. Data: 2005-04-23 18:15:31

Od: "_za_2_30_" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> kopytka i slaskie roznia sie chyba tylko ksztaltem?

Prawie. Slaskie sa "gumowate" a kopytka nie.
Cos czulam ze to nie ta maka :)
I sie nie mylilam...
Kopytka robi sie tak samo, ale z maka przenna.

pozdrawiam
_za_2_30_

1. Data: 2005-04-23 18:25:43

Od: "_za_2_30_" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

>ciemne są z dodatkiem surowych, startych >ziemniaków.

Hmmmm....Z surowymi ziemniaczkami to ja bym juz to pyzami nazwala ??? :)))

pozdrawiam
_za_2_30_

1. Data: 2005-04-23 18:31:13

Od: Patrycja Scelina <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

_za_2_30_ napisał(a):

> Hmmmm....Z surowymi ziemniaczkami to ja bym juz to pyzami nazwala ??? :)))

Nie wiem czy to pyzy, bo nigdy ich nie robiłam :)
Ale ciemne kluski są na porządku dziennym : ugotowane ziemniaki + starte
surowe ziemniaki (odsączone przez ścierkę ) + mąka ziemniaczana .

1. Data: 2005-04-23 18:43:59

Od: b...@m...pl (Barbara Czaplicka) szukaj wiadomości tego autora

From: "Patrycja Scelina" <p...@p...onet.pl>

taora napisał(a):

> [...]

Patrycja
"Mechanika kwantowa to kobieta, która naprawia kwanty" Pratchett

===============================

zostawilam umyslnie :)

Ludzie, M L O D Z I !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :)))
gdziescie sie chowali ????
jak mozna mowic, ze kopytka i slaskie roznia sie tylko skztaltem?
poszukajcie w goglach lub tez poszukajcie kuchni polskiej, ukrainskiej,
litewskiej...
bebechy mi sie wywracaja :(((
sorki, ze tak ostro - ale slowo daje..
skoro na pytanie o narodowa polska potrawe odpowiada sie : [autentyk]
pizza - to trudnos ie dziwic, ze to tosamo dla niektorych kopytka i
slaskie..
to sa dwa R O Z N E !!!! rodzaje klusek - ksztalt nie przesadza o nazwie - a
sklad wlasnie !
szukajcie a znajdziecie..
a troche wysilku pozwoli na zapamitanie roznic miedzy poszczegonymi kluchami
:)
jeszcze raz sorki z rosierdzenie
Barbara

1. Data: 2005-04-23 19:12:41

Od: Patrycja Scelina <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

zwracam honor...co racja to racja : mąki sie mnie pomyliły, a raczej o
nich zapomniałam :) Ale zwalam to na gorączkę i choróbsko, które sie
przyplątało.

1. Data: 2005-04-23 19:17:08

Od: Pietia <p...@k...homelinux,net> szukaj wiadomości tego autora

w <news:426a8011$0$27732$f69f905@mamut2.aster.pl>
taora napisał(a):

> kopytka i slaskie roznia sie chyba tylko ksztaltem?

Mi sie kojarzy, ze slaskie to maka pszczenna + ziemniaczana, kopytka
tylko ziemniaczana :) Ale glowy nie dam uciac ;)

--
Pozdrawiam, Piotr Firlej aka Pietia

Athlon-M 1667@2200 @1.75v |max @2400 @2.0v
EPOX 8RDA3+ rev3 | Tagan 380W