koszt wymiany grzejnika

1. Data: 2007-01-08 16:40:05

Temat: koszt wymiany grzejnika
Od: T0SIA <"" <toosiaa.na.onecie.\"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Znalazlam speca od wymiany grzejnikow, ktory ma mozliwosc zamrazania rur
(brak mozliwosci spuszczenia wody w 10 pietrowym bloku :-( ) - za
przesuniecie zeberek (1 kaloryfer w kuchni) o 0,5 metra zaspiewal mi 200
zl (w tym koszt rurek, zaworu) - wydaje mi sie to sporo. A moze takie sa
stawki?

ile placiliscie za taka przyjemnosc?

pozdrawiam :-)

--
Pozdrawiam - T0SIA

2. Data: 2007-01-08 19:34:26

Temat: Re: koszt wymiany grzejnika
Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

geyb napisał(a):
> A co to za różnica, czy 0,5m czy 2,5m? Gość musi poświęcić czas, użyć
> narzędzi, kupić zawór i inne materiały, a w końcu wykonać pracę. Wydaje
> mi się, że nie jest to mało, ale też nie przesadzajmy - zrób kiedyś
> podobną rzecz samodzielnie i potem wyceń taką usługę.

czuje atak..
zadalam tylko pytanie jaki jest przyblizony koszt dla porownania - nie
sugerowalam, ze gosc sie nie napracuje - nadinterpretujesz moje slowa.
Korzystales z takiej uslugi? Mozesz podac przyklad? - to chociaz nie
atakuj tylko pomysl o co pytam a jesli mozesz podzielic sie swoim
doswiadczeniem to prosze napisz konkret.
To, ze mi sie wydaje drogo wynika z faktu, ze nie mam porownania - to
wszystko.
Tobie z kolei WYDAJE sie, ze nie jest drogo.. ok

aha..grzejnik funduje ja a co do odleglosci to wydaje mi sie, ze chyba
jest roznica w cenie 0,5m rurek a 2,5 m..

--
Pozdrawiam - T0SIA

3. Data: 2007-01-08 23:02:34

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

p napisał(a):

> u mnie 120pln rok temu
> zgadnij tylko w jakim miescie ;) (bo ja nie zgadlem o jakie ty pytasz)

no tak zapomnialam :-)
mi chodzi o miasta wielkosci Poznania :-)

--
Pozdrawiam - T0SIA

4. Data: 2007-01-08 23:10:01

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

geyb napisał(a):

> Nie, to nie miał być żaden atak. Po prostu jestem po świeżo
> zakończonym(?) remoncie i żeby nie wydawać po kilkaset pln na każdą
> "pierdołę" większość rzeczy robiłem sam, w tym takie drobiazgi jak
> instalacja grzejników, przerabianie kanalizacji itp.

Ja jestem w trakcie generalnego remontu i tez gros robot wykonujemy
sami. Niestety grzejniki to zbyt powazna sprawa zwlaszcza w bloku
*wielorodzinnym* ze tak sie wyraze :-) - wole nie ryzykowac.

>Dlatego moim zdaniem jeśli masz tylko
> jeden grzejnik do zrobienia i czeka Cię jedynie wydatek rzędu 200 zł to
> nie sądzę, żeby było to dużo.

zgadzam sie z Toba w calej rozwiazlosci tegoz zdania :-)
To oczywiste ze wole wydac 200 zl niz babrac sie w temacie, ktory jest
mi obcy :-) - jednak poznanie cen w kilku przypadkach zawsze jest mile
widziane dla porownania. Ot ekonomista ze mnie wylazi ;-P

> [...]
> zł + głowica za 30-60 zł), na grzejniku odpowietrznik odkręcany (od
> kilku do kilkunastu zł) np. śrubokrętem oraz drugi zawór na rurce
> powrotnej (kikanaście zł).
> - termostat poprawia komfort
> - prosty i tani odpowietrznik pozwala na samodzielne odpowietrzenie
> grzejnika, co czasami jest potrzebne
> - zawór na rurce powrotej pozwala na całkowite odkręcenie i zdjęcie
> kaloryfera bez spuszczania wody z instalacji, czynność pomocna przy
> malowaniu, tapetowaniu itp. Taki zaworek to wydatek rzędu 15-20 zł.

i to sa cenne informacje :-)
Doceniam obecnosc odpowietrznikow i termostatu i z pewnoscia o nich nie
zapomne.

dziekuje

--
Pozdrawiam - T0SIA

6. Data: 2007-01-09 21:04:07

Od: "p" <...@...p> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "T0SIA" <"" <toosiaa.na.onecie.\"@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:eo0gh6$fen$1@opal.icpnet.pl...

7. Data: 2007-01-09 21:52:51

Od: geyb <g...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

zakończonym(?) remoncie i żeby nie wydawać po kilkaset pln na każdą
"pierdołę" większość rzeczy robiłem sam, w tym takie drobiazgi jak
instalacja grzejników, przerabianie kanalizacji itp. Niby prosta rzecz -
masz kaloryfer, ścianę, kurek, kilka rurek. A w praktyce jest z tym
trochę babrania się. Mi się opłacało bardziej poświęcić urlop, uzupełnić
narzędzia i pracować dla siebie. Dlatego moim zdaniem jeśli masz tylko
jeden grzejnik do zrobienia i czeka Cię jedynie wydatek rzędu 200 zł to
nie sądzę, żeby było to dużo. Spójrz na to z takiej strony - samemu
trzeba ze 2 razy odwiedzić "sklep z rurkami", kupić pewnie za dużo
takich drobiazgów jak taśma teflonowa (choć sam wolę pakuły), rurki,
kolanka, kołki i uchwyty, dobrać odpowiednie średnice itp. Więc dla
osoby mniej obeznanej już tu zaczynają się problemy. Na koniec okazuje
się, że trzeba jeszcze mieć klucze, wiertarkę, wiertła itp. To wszystko
majster musie mieć i choćby ze względu na to koszt usługi jest jaki
jest. Możesz podzwonić do 2-3 innych hydraulików i popytać, zeby mieć
rozeznanie w cenach. Ja uważam, że samą pracę gościowi trzeba 100 zł
zapłacić, reszta to koszt materiałów, amortyzacja narzędzi, dojazd... a
i z tych 100 zł może zostać mniej, jeśli majster nie robi na czarno,
tylko f-rę wystawia.
A tak na marginesie - porządny majster potrafi przedstawić kosztorys
przed wykonaniem pracy, gdzie na papierze poda, co ile kosztuje. Tam
zobaczysz wprost, na ile wycenia swoją pracę, a ile materiały oraz jaka
część tych 200 zł to podatki.

8. Data: 2007-01-09 22:13:04

Od: neg <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

A rura nie pęknie jak się w niej lód zrobi?

9. Data: 2007-01-10 15:01:28

Od: "e-Shrek" <e-shrek@po_malpce_tylko_to-->wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

T0SIA <"" <toosiaa.na.onecie.\"@poczta.onet.pl> wrote in

Przy remoncie za modyfikacje punktu C.O. placilem 250PLN.

e-Shrek

10. Data: 2007-01-10 16:32:13

Od: T0SIA <t...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

e-Shrek napisał(a):

> Przy remoncie za modyfikacje punktu C.O. placilem 250PLN.

dziekuje :-)
teraz dzieki Wam mam juz jakies blade rozeznanie w stawkach ;-)

--
Pozdrawiam - T0SIA

fugi
Co do podgrzewania wody w kuchni??