kto poradzi jaką sałatkę....

1. Data: 2002-10-10 10:45:00

Temat: Re: kto poradzi jakąsałatkę....
Od: g...@a...net (Gosia Jurczyszyn) szukaj wiadomości tego autora

Moje ulubione salatki "przyjeciowe" to:
1. salatka z makaronu wloskiego
250 g ugotowanego, drobno pokrojonego makaronu wloskiego (jakiego, to juz
kwestia gustu, ja najlepiej lubie taki cienki do spaghetti. pol paczki go
biore), po straku czerwonej i zielonej papryki, drobno pokrojonej, 150 g
drobno w kosteczke pokrojonego salami (moze byc to z Debicy), 150 g zoltego
sera w kosteczke albo w zapalki (pasuje do makaronu), zabek czosnku
wycisniety w to wszystko, sos z octu i oliwy.
Skladniki zmieszac ze soba, nie przejmujac sie za bardzo proporcjami
wagowymi, bo je wlasnie wymyslilam. Ja robie tak, ze jak juz mam makaron, to
patrze okiem na kupke i biore "stosowne troche mniej" salami i serka.
Skonsultowalam sie przed chwila z waga i wyszlo mi, ze to stosowne mniej to
moze byc wlasnie 150 g:))), wstawiamy do lodowki przynajmniej na godzine
przed podaniem.

2. cykoria z pomaranczami
4-4 cykorie, 2 srednie pomarancze, lyzeczka cukru, 2 lyzki posiekanych
orzechow pistacjowych (wloskich, laskowych), naczubku noza: troche
musztardy, soli, pieprzu, 3 lyzki oliwy, lyzka soku z cytryny.
Cykoriom trzeba wykroic glab przy nasasdzie, zeby ja odgoryczyc, potem przez
10 minut pomoczyc w wodzie, potem na plasterki. Tak samo pokroic obrane
pomarancze. Ukladac wartwami w pojemniku na salatke, tak, zeby wygladalo
ladnie:) Musztarde utrzec z sokiem z cytryny, pokropic salatke. Pokropic
teraz oliwa. Posypac przyprawami, orzechami. Do lodowki, niech przejdzie.

3. Salatka, zerznieta z menu "Gospody pod Kogutem" i przerobiona na moje.
Salata, dwa-trzy-cztery pomidorki, strak papryki, albo i dwa (najlepsza
zielona, ale moze byc i zolta na przyklad, kolorki wtedy ladne, albo
merdana), serek feta, a jak kto nie lubi, to serek zolty, cebula salatkowa,
jesli jest (to ta wielka, nieostra), a jak nie, to wcale...
Salate trzeba porwac i do miski. Pomidory w polcwiarki (osemki, lodeczki),
serek feta w kostke, jesli z zoltym, to scieramy go na grubej tarce i
pojdzie na wierzch. Papryke w kostke, na chwile na pusta patelnie teflonowa,
zeby podmiekla. Cebule w paski dluuugie. Wymieszac cebule, pomidory, salate
i serek feta i papryke, polac sosem z oliwy, soku z cytryny i czosnku
(proporcje wedle gustu, ja lubie czosnkowaty), do lodowki na dwie godzinki
przynajmniej. A, ten zolty, zamiast fety, ma byc lagodny, z tych
smietankowych:)

4. Przypomnialam sobie, ze kiedys w knajpie w Berlinie jadlam salatke z
salaty, tunczyka, pomidorow, cebuli salatkowej i oliwy. Tez bylo pycha:)
pozdrawiam
Gosia

1. Data: 2002-10-10 11:09:03

Od: "wkn" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> można zrobić na 18-te urodziny dla siostry, przyjdzie cała rodzina, a
> znudziła mi się tradycyjna sałatka warzywna i na taką z kurczakiem też nie
> mogę patrzeć. Może któryś doświadczony klubowicz poda mi w tajemnicy swój
> specjał .. będę wdzięczna bardzo!!

moze byc samolubny link?
http://www.gotowanie.wkl.pl/grp_przep.php?grp_prz=5&
PHPSESSID=2d477cea0b41bb
f53c468709b28543ab

wkn

1. Data: 2002-10-10 13:01:31

Od: "Beata M." <b...@k...umcs.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

sMOCZYCA napisał(a):

> [...]
> mogę patrzeć. Może któryś doświadczony klubowicz poda mi w tajemnicy swój

Ja polecam taka smaczna z czerowna fasolka:
glowka salaty,
5 dkg boczku wedzonego
puszka czerownej fasoli
1 cebula
puszka kukurydzy
tabasco
3/4 szklanki keczupu pikantnego
sol
pieprz

i to chyba wszystko;-), plan dzialania jest nastepujacy;-), salate pluczemy i
rwiemy na drobne kawaleczki, ja czasami kroje;-) jak mi sie nie chce rwac;-).
Fasolke i kukurydze oplukujemy, salte oczywiscie obsuszyc nalezy... i
najwazniejszy jest sos... boczek kroimi drobno i podsmazamy, jak sie zrobi na
patelni tlusto wrzucamy na to drobno pokrojona cebulke w kostkie;-) i ta
trzeba zeszklic, nastepnie dodajemy keczup i kilka kropelek tabasco, trzeba
smakowac by nie przedobrzyc... dosmaczamy to sola i pieprzem, czekamy az sie
razem przesmazy i pozniej odstawiamy do wystygniecia. Fasole, kukurydze i
salate mieszamy i polewamy sosikiem, mieszamy i czekamy 30 minut i mozemy juz
jesc;-)
Smacznego
BeataM.

1. Data: 2002-10-10 14:46:47

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> U mojej córki na 18-stce pierwszą potrawą, jaka zniknęła ze stołu była
> sałatka ziemniaczana z jajkami, ogórkami konserwowymi i cebulą.
Podawałam
> tu przepis, ale przeszedł bez odzewu. Może inni robią taka samą, jestem
tu
> od niedawna.

Bo nie było w niej śledzia!!!
;-)))
--
Pozdr. Jerzy Nowak

"Learn the rules. Then break some."

1. Data: 2002-10-10 14:53:27

Od: "Jerzy" <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Ja ostatnio zostalam uraczona nastepujaca salatka:
> 2 puszki ananasa -> plastr kroimy w kostke
> 2 puszki tunczyka w oleju (odlewamy olej)
> 3 woreczki ugotowanego ryzu
> paczka rodzynek (namoczonych w goracej wodzie)
> puszka groszku zielonego
> majonez (ewentualnie z jogurtem)
> Wszystko mieszamy i pozwalamy by doszla do siebie salatka z godzinke.
> Pyyychotka wychodzi :)

No nie wiem, taki skład to raczej nazwałbym wsadem pod pastę z tuńczyka i
wszystko przepuścił przez maszynkę 2-3 razy ale i tak smakowo czegoś mi tu
brakuje, jeszcze nie wiem czego ale jak skojarzę to powiem.
Kojarzy mi się szczypta soli i pieprzu ale i jeszcze czegoś. Sam nie wiem.

1. Data: 2002-10-10 14:59:51

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 10 Oct 2002 16:46:47 +0200, "Jerzy" <0...@m...pl>
wrote:

>Podawałam
>tu
>
>Bo nie było w niej śledzia!!!
>;-)))
>--
>Pozdr. Jerzy Nowak
>
>"Learn the rules. Then break some."

co prosze?

trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-10 16:05:22

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> Podawałam
> tu
>
> Bo nie było w niej śledzia!!!
> ;-)))
> --
> Pozdr. Jerzy Nowak

Oj chyba mnie ktoś podpuszcza, bo coś mi się kolacze ze
Słupem...nowego można zawsze wykolegować, nie? :))

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2002-10-10 16:30:13

Od: "Maria Maciąg" <m...@c...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jerzy" <0...@m...pl> napisał w wiadomości
> Bo nie było w niej śledzia!!!
> ;-)))

Bo wtedy byłaby śledziowa, a nie ziemniaczana :-)

Pozdrawiam, Stokrotka

1. Data: 2002-10-10 17:10:25

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Oj chyba mnie ktoś podpuszcza, bo coś mi się kolacze ze
>Słupem...nowego można zawsze wykolegować, nie? :))
>
>Pozdrawiam, Stokrotka

od razu podpuszcza...hehehe

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-10-10 19:05:03

Od: "Dorota Orzeszak" <s...@a...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> brakuje, jeszcze nie wiem czego ale jak skojarzę to powiem.
> Kojarzy mi się szczypta soli i pieprzu ale i jeszcze czegoś. Sam nie wiem.

Oj, dziekuje za pomysl :)
Dzis tak zrobilam i wyszla baardzo dobra pasta.

Valentine
Poznan

salatka z ciecierzyca[P]
jak wejsc do archiwum
Re: RFD: pl.soc.wegetarianizm - zmiana opisu
Prośba o przepis na ciasto zagniatane!
Debata nad zmiana opisu grupy.pl.soc.wegetariani zm