kurczak de volaille

1. Data: 2002-12-14 21:50:40

Temat: kurczak de volaille
Od: "kaktus" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam Grupowiczów

Mam mały dylemacik- prosze o pomoc!
Jadłam kurczaka z żółtym serem w restauracji. Serek był centralnie, idealnie
w środku, a panierka była jasno -żółciutka i nie odpadała od mięsa.
Próbowałam zrobić duplikat w domu.Filety rozbiłam i włożyłam kawałki sera do
środka, po czym zrolowałam i następnie obtoczyłam w panierce.Niestety
podczas smażenia mięsko "rozrolowało się " i uzyskałam filet smażony w
asyście żółtego sera. Moje pytanko: Czy zastosować wykałaczki , czy jest
inny patent?
Wdzięczna za sugestie
Kaktusica

1. Data: 2002-12-14 22:31:19

Temat: Re: kurczak de volaille
Od: "Marta Trzaska" <m...@m...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaktus" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
> podczas smażenia mięsko "rozrolowało się " i uzyskałam filet smażony w
> asyście żółtego sera. Moje pytanko: Czy zastosować wykałaczki , czy jest
> inny patent?
> Wdzięczna za sugestie
nie zebym sie czepiala, bo sama dowiedzialam sie tego 3 lata temu, na
francuskim spytalam co oznacza filet z kurczaka de volaille ..i pani zaczela
sie smiac.. bo wlansie tak jak mowi sie maslo malsane, tak wlansie ten
nieszczesny filet de volaille to takie filetowato-kurczakowe kurcze-filetowe
;) cos w ten desen ;))

A co do patentu... mam jeden, zawsze sprawdzajacy sie
takiego fileta, nalezy _bardzo_ dobrze rozbic na brzegach, tak zeby byl
bardzo cienki, i az sklejak sie z reszta fileta (po zrolowaniu).
To samo robie z poledwica, z ktorej robie np zrazy zawijane, czy inszego
rodzaju rolady.
w domu od wielu wielu wielu lat nie stosuje sie czegos takiego jak
wykalaczki do rolad, czu np obwiazywania nitka, zawsze wychodza w jednym
kawalku (zrolowanym) :)

Marta

1. Data: 2002-12-15 09:49:48

Od: Aleksander Kłosiewicz <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik kaktus <k...@g...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:atg92a$omf$...@n...tpi.pl...
> [...]
> podczas smażenia mięsko "rozrolowało się " i uzyskałam filet smażony w
> asyście żółtego sera. Moje pytanko: Czy zastosować wykałaczki , czy

Z mojej skromnej wiedzy wynika, że kotlet de volaille nie jest zrobiony
z fileta czyli piersi, lecz z odskórzonej pałki którą chytrym sposobem
wywija się na "lewą stronę" , nadziewająć masełkiem czosnkowym lub
szalotkowym. "Nadmiar koski należy odrąbać, pozostawiając ok. 2-3cm.
Władysławie ! Jeżeli czytasz, skomentuj proszę ;-)

--
pozdr.Alex
"Smakoszostwo jest aktem naszej władzy sądzenia, którym

1. Data: 2002-12-15 13:29:52

Od: "MJ" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "kaktus" >
Moja kolezanka jest kucharka .MI jej sposob gotowania odpowiada .kiedys
pomagalam je przygotowac pewne przyjecie .
De volaille .
Rozbijam piers z kurczaka , sole,pieprze.
Nst. na srodeczku klade kostke sera i kostke masla .powiedzmy ja co namniej
robie taka garmazeryjna porcje.(jaka dostawalam np. mieszkajac w internacie-
O wiem nap.pokroic maslo na plastry grubosci cm i polowke tego plasterka.)
zawijam ..-formuje. i tak ukladam je na polmisku .
Tak przygotowane np. 2-3devollaie wstawiam do zamrazarki i mroze, lub
podmrazam ..I własnie tak zamrozone dwukrotnie panieruje i piekie w glebokim
tluszczu czyli np. w frytkownicy Ok10-15minut zaleznie od tego czy byly
mocny czy slabo zamrozone.
Pytalam pytałam, sie rodziniki sa saczyste rumiane i panierka nei spada..ale
jak mowilam wrzucam na rozgrzany tluszcz....

Mam nadzieje ze nie namotalam zbytnio.To moje doswiadczenie kulinarne moze
niezbyt ladnie ubrane w slowa ale sprawdzone.
Monmika Janicka.

1. Data: 2002-12-15 14:44:02

Od: "Vicky S." <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

>Niestety
> podczas smażenia mięsko "rozrolowało się " i uzyskałam filet smażony w
> asyście żółtego sera. Moje pytanko:

Ja jak w domu robiłam de volaille z masełkiem to zawijałam mięso jak
naleśnik w krokiecie. Dodatkowo dwu- a nawet trzykrotnie stosowałam
panierkę. Smażyłam na gorącym tłuszczu na patelni dokładnie z obydwu stron.
Zawsze wychodziło pyszne. Nie próbowałam sposobu na głębokim tłuszczu, bo
nie przemawia on do mnie, ale pewnie jest skuteczny. Aha podczas
przewracania na drugą stronę pierwsza musiała być dobrze usmażona, wówczas
nic się nie rozwalało (wyćwiczone na de volaille i mielonych kotletach) ;-)

Pozdrawiam, Vicky S.
(~11.06.2003)
www.republika.pl/vickys81

1. Data: 2002-12-15 15:48:33

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Z mojej skromnej wiedzy wynika, ?e kotlet de volaille nie jest zrobiony
>z fileta czyli piersi, lecz z odskórzonej pa?ki któr? chytrym sposobem
>wywija si? na "lew? stron?" , nadziewaj?? mase?kiem czosnkowym lub
>szalotkowym. "Nadmiar koski nale?y odr?ba?, pozostawiaj?c ok. 2-3cm.
>W?adys?awie ! Je?eli czytasz, skomentuj prosz? ;-)

jam nie Wladyslaw, ale tez mi tak po glowie chodzi. zaden ser tam
nie jest a maslo czosnkowe (umownie). mieso jak zaczyna puszczac
sok to odpada od panierki, jak sie je za powoli robi to zawsze
soku duzo pusci...poza tym moze panierke trzeba wieokrotna zrobic

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-15 21:56:31

Od: l...@w...pdi.net (Dariusz K. Ladziak) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 15 Dec 2002 15:44:02 +0100, "Vicky S."
<v...@p...onet.pl> wrote:

[...]
>Nie próbowałam sposobu na głębokim tłuszczu, bo
>nie przemawia on do mnie, ale pewnie jest skuteczny.

De Volaille to tylko na glebokim. Cala sztuczka polega na tym ze
nalezy zapiec na skorupke panierke i zewnetrzna warstwe miesa nim
wnetrze sie zdazy nagrzac na tyle ze maselko sie stopi...
Oczywiscie rzecz ulatwia uzycie mocno zmrozonego masla.
Zwykle smazenie powoduje ze czesc masla po prostu zdazy sie wytopic i
uciec.

--
Darek

1. Data: 2002-12-16 06:05:33

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> wrote:

> [...]
> sok to odpada od panierki, jak sie je za powoli robi to zawsze
> soku duzo pusci...poza tym moze panierke trzeba wieokrotna zrobic

Oczywiscie, zaden ser tylko maslo, zwykle, nie czosnkowe. Kotlet de
volaille to potrawa delikatna. Sera do dewolaja zaczeli dodawac
restauratorzy, ktorzy nie potrafili go porzadnie zrobic, by maslo nie
wyplywalo
Robi sie go z piersi z zostawionym kawalkiem kostki skrzydelka.

I oczywiscie jest to kotlet de volaille, a nie kurczak de volaille.
"Kurczak de volaille" oznacza "kurczak z drobiu". Jak wiadomo kurczaka
nie robi sie z drobiu. Z drobiu robi sie szynke, poledwice, kielbase
mysliwska, golonke itp. Kurczaka robi sie z maczki rybnej.

Po kurczaku dw volaille z serem polecam na deser "sekacz gladki". Do
nabycia w supermarketach.

Pozdrawiam,

Wladyslaw

Wladyslaw

1. Data: 2002-12-16 08:21:22

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 16 Dec 2002 07:05:33 +0100, w...@t...com.pl (Wladyslaw
Los) wrote:

> [...]
>mysliwska, golonke itp. Kurczaka robi sie z maczki rybnej.
>
>Po kurczaku dw volaille z serem polecam na deser "sekacz gladki". Do

nie ma tam czosnku posiekanego??????? na pewno?

Trys

P.S. To co napisalam, ze czosnkowe maslo , NIE mialam na mysli
tego, co sie kupuje jako w/w
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2002-12-16 09:44:06

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

=========
A czym sa w takim razie eskalopki? Bo w wielu
restauracjach, jak i w ksiazkach z kuchnia francuska de
volaille to kotlet panierowany, a eskalopki to rolada z
serem w srodku?

waldek
=========

gulasz po czesku
Korzeń lotosu
kiszona kapusta * KIM-CHEE * - zna ktoś przepis?
Re: Dzisiejszy Dukaj
placek węgierski