kurczak po koreańsku - kto się przyzna?

1. Data: 2004-01-27 09:21:52

Temat: kurczak po koreańsku - kto się przyzna?
Od: "Buźka" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kto przyzna się do podania niegdyś przepisu na takie cudo?
Chciałam pochwalić.
Swojego czasu przepis wylądował w moim archiwum, a wczoraj zadziałałam w
kuchni i upichciłam "toto". Wyszło super.

Dla zainteresowanych zacytuję:

KURCZAK PO KOREANSKU - pycha

Skladniki dla 3-4 osób:
40 dag piersi z kurczaka,
40 dag porów(czyli dwa bardzo duze pory- biala czesc),
2 czerwone straczki chili- zamiennie chili w proszku,
2 lyzki oleju,
sól,
slodka papryka w proszku,
1 opakowanie smietany kremówki (200 ml)- ja dawalam 36%,
1 puszka brzoskwin (425 ml)- ja dodaje pól puszki jak na 2-3 osoby,
(mozna wymiennie
morele )
2 lyzeczki maki ziemniaczanej),
2 lyzki soku z cytryny, plastry cytryny do przybrania.

Filety z kurczaka umyc, osaczyc i pokroic na male kawalki. Pory oczyscic,
umyc i pokroic w plasterki. Jeden straczek chili pokroic wzdluz,usunac
pestki i drobno posiekac.
Olej rozgrzac, podsmazyc na nim mieso. Dodac posiekana chili, krótko
smazyc. Doprawic sola i slodka papryka.
Pory polaczyc z produktami na patelni i krótko smazyc. Dodac 1/4
litra wody i smietane. Gotowac na duzym ogniu okolo 5 minut. Brzoskwinie
osaczyc, zebrac sok, owoce pokroic w kostke. Rozrobiona odrobina wody make
ziemniaczana dodac na patelnie, zagotowac. Zagrzac w tym owoce.
Wszystko jeszcze raz posolic, przyprawic do smaku sokiem z brzoskwin i
cytryny.
Podawac z plasterkami cytryny i posiekana chili. Podawac z dodatkiem
sypkiego ryzu lub ze swieza bagietka.

Chili w proszku( zamiast w strakach) dodaje zwykle podkoniec smazenia
(uwaga-nie przesadzic z chili) . Zamiast 1/4 litra wody mozna dodac wode
isok z brzoskwin .
Ryz gotuje sie 20 min. a to danie gora 10 min. Wiec najpierw wstawiamy ryz a
potem do patelni.Wczesniej tylko kroje w kostke kurczaka i brzoskwinie
oraz pora bialego w plasterki. Podaje tak jak gulasz: ryz na talerz - duzo i
na wierzch wykladam to z patelni.

Buźka (niegdyś pod nickiem "Danka")

1. Data: 2004-01-27 09:25:55

Temat: Re: kurczak po koreańsku - kto się przyzna?
Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Buźka napisała:

> KURCZAK PO KOREANSKU - pycha

Qrczę, czy Wy już poza tym drobiem niczego innego nie jadacie? ;)
--
pa, BasiaBjk, co się bierze do _pieczenia_ pierożków z kapustą i grzybami :)

1. Data: 2004-01-27 09:39:42

Od: Maria <M...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Buźka wrote:
> Kto przyzna się do podania niegdyś przepisu na takie cudo?
> Chciałam pochwalić.

O ile mnie pamiec nie myli, to byl to przepis Na-lesnika. Ale to dawne
czasy, moze sie myle

Pozdrawiam
Maria

1. Data: 2004-01-27 09:41:44

Od: "Anna Ladorucka" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Buźka" <k...@b...pl> napisał w wiadomości
> Kto przyzna się do podania niegdyś przepisu na takie cudo?
> Chciałam pochwalić.

Przepis podala Jola L-L. Zdaje sie ze w oryginale to przepis Na-Lesnika.
Ciekawe, czy Jola kiedys do nas wroci?
Ania

www.biblioNETka.pl - Sprawdź, co lubisz czytać!

1. Data: 2004-01-27 09:44:56

Od: "ZygZag" <Z...@Z...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Buźka" <k...@b...pl> napisał w

> KURCZAK PO KOREANSKU - pycha

z tego, co wiem (a wiem :) ) to przepis wzięty z "kolekcji dobrej kuchni"
(to takie coś, co w segregatorach się zbiera).
Robiłam ten przepis wielokrotnie - rzeczywiście PYCHA :))))))
- ah -ale kto go na grupę wrzucał to nie wiem

--

ZygZag at autograf pl
***

1. Data: 2004-01-27 10:43:04

Od: "Buźka" <k...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> z tego, co wiem (a wiem :) ) to przepis wzięty z "kolekcji dobrej kuchni"
> (to takie coś, co w segregatorach się zbiera).

Ale numer!
Parę ładnych lat temu, gdy zaczynałam kuchcić, kupowałam "toto", ale od
kiedy mam internet, przestałam zaglądać do segregatorów. No i dziś z
ciekawości przekartkowałam i znalazłam, rzeczywiście przepis został
przekopiowany z "Kolekcji dobrej kuchni".
Chyba będę częściej tam zaglądać.

Buźka

1. Data: 2004-01-27 11:11:55

Temat: Kij w mrowisko - kto się przyzna z czego zrzynał?
Od: "JerzyN" <N...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Buźka" <k...@b...pl>
> [...]
> ciekawości przekartkowałam i znalazłam, rzeczywiście przepis został
> przekopiowany z "Kolekcji dobrej kuchni".

Prawdziwie ORYGINALNYCH* przepisów to na tej grupie było jeszcze
niedawno 99 ale ostatni jaki widziałem, a który dopełnił listę do 100 to
przepis Władysława na skrzydełka z solą, pieczone!!!
:-)))))))))))))))))))))))))))))
--
Pozdrawiam, Jerzy
* W przenośni i dosłownie.

1. Data: 2004-01-27 12:59:38

Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Qrczę, czy Wy już poza tym drobiem niczego innego nie jadacie? ;)
====
To proste:
- wołowina jest wściekła,
- wieprzowina tłusta,
- ryby (łososie) trujące
- baranina niedostępna,
- cielęcina droga.

waldek :-}
====

1. Data: 2004-01-27 13:06:12

Od: BasiaBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik waldek napisał:

> ====
> To proste:
> - wołowina jest wściekła,
> - wieprzowina tłusta,
> - ryby (łososie) trujące
> - baranina niedostępna,
> - cielęcina droga.

A kurczaki mają grypę! :)
--
pa, BasiaBjk

1. Data: 2004-01-27 13:09:31

Temat: Re: Kij w mrowisko - kto się przyzna z czego zrzynał?
Od: "waldek" <x...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> niedawno 99 ale ostatni jaki widziałem, a który dopełnił listę do 100 to
> przepis Władysława na skrzydełka z solą, pieczone!!!
Zupełnie się z tobą nie zgadzam. Co dzień widzę tu kilka oryginalnych
przepisów. Gdybyś miał wątpliwości to cytuję:
oryginalny (słownik języka polskiego)
1. 'stworzony po raz pierwszy; niebędący kopią ani imitacją czegoś;
autentyczny'
2. 'tworzący samodzielnie, niewzorujący się na czymś, nienaśladujący'
3. 'osobliwy, niezwykły, niebanalny; dziwaczny, ekscentryczny'

Przepis na kurczaka po koreańsku nie jest oryginalny, ponieważ został
przepisany. Ale wystarczy w nim zmienić brzoskwinie na ananasy, pora na
szalotkę, dodać coś jeszcze inaczej przyprawić, aby powstał całkiem nowy
przepis, z pewnością oryginalny. Sporo takich właśnie przepisów grupowicze
podają, choć niektóre z nich traktować można w znaczeniu trzecim.

waldek
====

paczki z gotowanymi ziemniakami
Co z resztką kurczaka