kurczak satay

1. Data: 2007-01-26 21:02:55

Temat: kurczak satay
Od: takeshin <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Znalazłem w sieci przepis "kurczak satay":
http://tiny.pl/wnm4!

Jak się wymawia to "satay" i skąd pochodzi nazwa?
Są sosy satay, sałatki, i inne różne dziwne satay-cuda,
ale nigdzie nie pisze jak to wymawiać.
W angielskiej wikipedii jest wzmianka o "saté"
i w kilku menu tajskich restauracji w nawiasie (sate)

--
takeshin

2. Data: 2007-01-27 10:24:02

Temat: Re: kurczak satay
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

wymawia sie tak, jak w nawiasie :P

pierz
K.T. - starannie opakowana

3. Data: 2007-01-27 11:29:44

Od: "Panslavista a vista" <s...@p...polska.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Krysia Thompson" <K...@h...fsnet.co.uk> napisał w
wiadomości

> wymawia sie tak, jak w nawiasie :P

a jak do ust się bierze w tej wymowie?

Panslavista a vista
miłośnik Syli i motyli

4. Data: 2007-01-27 17:32:23

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Krysia Thompson napisał(a):

> wymawia sie tak, jak w nawiasie :P

Może w Twojej okolicy?
;-)))
Zobacz:
http://www.epicurious.com/cooking/how_to/food_dictio
nary/entry?id=4417

--
pozdr. Jerzy

5. Data: 2007-01-27 21:21:48

Od: takeshin <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może w Twojej okolicy?
> ;-)))
> Zobacz:
> http://www.epicurious.com/cooking/how_to/food_dictio
nary/entry?id=4417

jak widać w tym linku też są dwie pisownie
jedna z nich z akcentem: "é" (saté)

[sah-TAY] dotyczy pisowni "satay",
czy obu?

w takim razie z jakiego języka jest pisownia z "é"?

--
takeshin

6. Data: 2007-01-27 21:36:52

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

takeshin napisał(a):

nary/entry?id=4417

> jak widać w tym linku też są dwie pisownie
> jedna z nich z akcentem: "é" (saté)
>
> [sah-TAY] dotyczy pisowni "satay",
> czy obu?

Każdy zapis ma swoją odrębną wymowę.

> w takim razie z jakiego języka jest pisownia z "é"?

A kto kolonizował te tereny?

--
pozdr. Jerzy

7. Data: 2007-01-28 00:04:20

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 27 Jan 2007 18:32:23 +0100, Jerzy Nowak
<0...@m...pl> wrote:

>Może w Twojej okolicy?
>;-)))
>Zobacz:
>http://www.epicurious.com/cooking/how_to/food_dicti
onary/entry?id=4417

Przeciez to na to samo wychodzi...slowo daje :P tym bardziej, ze
w polskim nie ma dzwieku, ktory jest na koncu (a ma znaczenie -
cos jak czeste niezrozumienie dlugiego i krotkiego "i" - "ee"
oraz "i"...i tak dalej i tak dalej....

pierz
K.T. - starannie opakowana

kurczak satay