lampa solux a chore zatoki

11. Data: 2011-10-18 06:46:08

Temat: Re: lampa solux a chore zatoki
Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Ja kupiłem żarówkę p.t. "promiennik podczerwieni", którą wkręcam w
oprawę od NRD-owskiej kwarcówki. IMO do okazjonalnego grzania zatok nie
ma co wydawać więcej, niż potrzeba. Żarówkę wkręcasz do dowolnej oprawy
byleby miała solidną konstrukcję tzn. ceramiczna oprawka i metalowa obudowa.
http://www.wojnarowscy.com.pl/kat_index.php?inc=104&
kid=59&kas=2
Jacek

12. Data: 2011-10-18 07:31:12

Od: Posesjusz <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-18 08:46, Jacek pisze:

> http://www.wojnarowscy.com.pl/kat_index.php?inc=104&
kid=59&kas=2

Te żarówki z działu UV-IR to takie, które są montowane w lampach solux?
Nie widzę tu cen, jednak na allegro znalazłem żarówkę 175 W za 46 zł:
http://allegro.pl/lampa-nagrzewajaca-solux-175w-soll
ux-philips-new-i1873499953.html

Idealnie bo gwint E27, mam taką lampę z metalowym kloszem, stara lampa
na biurko :) Na tych z Twojego linka nie widzę koloru czerwonego, obym
nie kupił jakiejś innej żarówki.

P.S. A i jeszcze jedno - oczy zamykam ale mimo to potrzebuję okularów
do lampy solux, prawda ? Jak nie założę okularów to coś się stanie jak
będę miał zamknięte oczy ?

--
Maciej aka Sesjusz
www.mkhobby.com

13. Data: 2011-10-18 07:59:56

Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Mówisz - masz
http://www.grap.pl/sklep2/index.php?cat=0207
W każdym większym sklepie elektrycznym, czy hurtowni powinni coś mieć.
Co do okularów, to możesz założyć dowolne owinięte folią Al i już masz
zabezpieczenie oczu. Podczerwień nie jest jakaś zbytnio szkodliwa, ale
przy długiej (wieloletniej) ekspozycji może wywołać zmętnienie soczewki
np. u spawaczy.
Jacek

14. Data: 2011-10-18 09:56:44

Od: Posesjusz <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Po raz 3 dzieki :)

Idąc Twoim Tropem i sugestią 250W poszukałem i ja, myślisz że ta żarówka
będzie ok:

http://megastore.pl/58884,Zrodla-swiatla_Zarowki-rte
ciowe_Zarowka-rteciowa-GE-Lighting-promiennik-podcze
rwieni-250W-czerwony-250R-IR-R-E27.html?

Moc 250W nie wypali mi chyba twarzy ? :) Z jakiej odległości grzać ? Nie
sądziłem wcześniej, że to wystarczy zwykła żarówka podczerwieni,
myślałem że tam są jeszcze jakieś bardziej specjalistyczne żarówki
montowane. Widzę że są różne: promiennik podczerwieni przeźroczysty i
promiennik podczerwieni czerwony, trzeba czerwony kupować, prawda ?

Dobry pomysł z wykonaniem okularów z drucika i folii aluminiowej.

--
Maciej aka Sesjusz
www.mkhobby.com

15. Data: 2011-10-18 10:31:40

Od: Posesjusz <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Chociaż chwilka chwilka, kontynuując swojego poprzedniego posta, chyba
powinna być zakupiona nie żarówka rtęciowa a reflektorowa ? Powinienem
szukać 250W lampy reflektorowej a nie rtęciowej ?

--
Maciej aka Sesjusz
www.mkhobby.com

16. Data: 2011-10-18 11:11:12

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-18 07:46, Posesjusz pisze:

> [...]
> jak by to był pojedynczy test jednorazowy, który wskaże przyjaciela
> cumującego w zatoce ;) Bardzo on mi nie przeszkadza, cieknie tylko po
> tylnej ściance gardła, ciągnę nosem co 5 min, nos czysty tylko te zatoki
> zawalone. Od 3-4 lat mi się uruchamiają zawszę na wiosnę i na jesieni,
> na jesieni najdłużej. Alergię mam na Cladosporium, teraz wszystko gnije
> na dworze wiec lekarz podejrzewa że to powiązane z zatokami. Co rok o
> tej porze roku dostaje mocnego przeziębienia/zapalenia krtani i odzywają
> się zatoki. Ciekaw jestem czy ta lampa pomoże, jak tak to jak ma się do

Kup sobie lepiej jakąś szczepionkę przeciwalergiczną.

animka
--
Pamiętajmy, że zwierzęta są bezbronne wobec człowieka, cierpią tak jak
ludzie. "Człowiek jest królem zwierząt, gdyż przewyższa je w

17. Data: 2011-10-18 12:09:17

Od: Posesjusz <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-18 13:11, Animka pisze:

> Kup sobie lepiej jakąś szczepionkę przeciwalergiczną.

A to nie będzie tak, że nawet jak znajdę odpowiednią to nie będę miał
alergii a wirus w zatokach nadal będzie sobie żył w symbiozie z
organizmem ? Najchętniej to bym zwalczył tego wirusa, brałem jakieś
mocne antybiotyki rok temu, z lekarzem postanowiliśmy że go zwalczymy bo
już co roku dawał mi w kość, dostawałem lekki antybiotyki i było ok a
pół roku znów się włączał przy przeziębieniu lub alergii. No i myślałem
że antybiotyk pomógł a po 3 miesiącach znów z zatok mi leciało :)
Dlatego teraz lekarz już mnie nie chce faszerować antybiotykami i dal mi
telfast i buredhin. Troche mnei to wkruza ze sobie cos we mnie zyje i
organizm nawet juz nie próbuje tego zwalczyc, czuje się jak bym nosił w
sobie jakiegoś aliena ;)

--
Maciej aka Sesjusz
www.mkhobby.com

18. Data: 2011-10-18 18:35:50

Od: Jacek <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Solux to prawie zwykła żarówka z tym, że wykonana jest na trochę wyższe
napięcie, niż 230 V. Przy zasilaniu 230 V świeci mało, za to dużo
grzeje. Filtr czerwony osłabia światło widzialne przepuszczając
podczerwień. Na pewno nie rtęciówka!!!
Jacek

19. Data: 2011-10-19 00:25:01

Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-18 14:09, Posesjusz pisze:
> A to nie będzie tak, że nawet jak znajdę odpowiednią to nie będę miał
> alergii a wirus w zatokach nadal będzie sobie żył w symbiozie z
> organizmem ?
A skąd Ty wiesz, że masz wirusa? Z nosa Ci się leje od alergii.

animka

20. Data: 2011-10-19 12:23:44

Od: Posesjusz <p...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 2011-10-19 02:25, Animka pisze:

> A skąd Ty wiesz, że masz wirusa? Z nosa Ci się leje od alergii.

Co roku na wiosne i na jesienie ciekło mi z zatok, dostawałem
antybiotyki. W koncu lekarz mając historie moich chorob pod ręką
powiedział bym sobie zrobił alergotesty. Dal mi skierowanie, zrobiłem i
wyszło że alergia na grzybki i lekko na pyłki brzozy. Pojechałem z tym
do lekarza i powiedział że powinienem brać leki na alergie a nie ciągle
co pół roku łykać antybiotyki. Powiedział że w moich zatokach musi żyć
wirus w symbiozie i sie odzywa przy każdym przeziebieniu/alergii.
Tłumaczył mi to na chłopski rozum, że wtedy jak mam alergie czy
przeziebienie to wytwarza się specjalny kisielek i jakoś go nazwał,
który jest doskonałym środowiskiem dla tego żyjątka w moich zatokach :)
Lekarz powiedział mi że w tym kisielki wirus w satakoch czuje sie jak w
ciepłym domku :) Wtedy ten wirus zaczyna się aktywowac i leci mi z zatok
:) Nie pytajcie o szczegóły bo nie znam sie na tym, dlatego tez lekarz
mi to tak obrazowo opiwiadał:) Pokrótce na tym się skończyło, biore
teraz leki na alergie, ciągne nosem by zleciało z zatok nosowych :/ Nosa
nie mam zatkanego ale leci po gardle i czuje ze gdzies znad nosa :) Moze
ta lampa mi pomoze. Fakt, fajnie by było wykryć jaki to wirus i go
zwalczyć, nie znam się, może jakiś antybiotyk by pomógł ale tyle już ich
brałem - ustępowało ale na pare miesięcy do kolejnego przeziębienia.

--
Maciej aka Sesjusz
www.mkhobby.com

najlepsze piwo i uczulenie
Doświadczenie - temat nie dla medyka
Biedny nie może mieć dzieci
Zagrożenie tasiemczycą - tatar - czy realne?
Jakich składników mi brak?