[lekko OT] Gdzie w sieci ladne talerze ? :)

1. Data: 2007-12-11 18:22:46

Temat: [lekko OT] Gdzie w sieci ladne talerze ? :)
Od: topek <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
przegladalem allegro i nie bylo co do reki wziasc. Albo jakies zlote, albo
ludwik XVI albo kwiatuszki, rozyczki i ptaszki.

A ja bym chcial w miare proste talerze (nie musza byc okragle) z designem
takim bezmotywowym (np jakies ladne ksztalty geometryczne).
Jaka firma robi takie zestawy. I musza byc do zmywarki.
Po niemiecku istnieja dwa terminy:
Spüllmaschinengeignet - czyli nadajace sie do zmywarek (ale nie do konca)
Spüllmaschinenfest - Nadajace sie w 100% do zmywarek. Po 100 zmywaniach beda
wygladac tak samo, nie straca koloru itd. Maja po prostu odpowiednia warstwe
ochronna.

No i najlpiej zeby nie kosztowaly zabojczo :)
Okolo 1000zl za zastawe dla 12 osob.
Tzn tak naprawde wystarczyly by mi 12 talerzy duzych, na zupe, malych i
spodkow. Te wszystkie flizaneczki, wazy i sosjerki mozna sobie i tak w buty
wsadzic :)

Wiem, ze takie rzeczy to tylko w Erze, ale moze poratujecie ? :)

--
topek-> jak zawsze pozdrawiający
<---napisane przez Kazika na poczatku lat 90-tych--->

2. Data: 2007-12-11 19:03:13

Temat: Re: [lekko OT] Gdzie w sieci ladne talerze ? :)
Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
beda
> wygladac tak samo, nie straca koloru itd. Maja po prostu odpowiednia

a co to jest ta warstwa ochronna, możesz coś więcej na ten temat napisać?
możesz podać jakiś przykład?

Pozdrawiam

Monika

3. Data: 2007-12-11 19:21:58

Od: topek <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> a co to jest ta warstwa ochronna, możesz coś więcej na ten temat napisać?
> możesz podać jakiś przykład?
Przykladu podac nie moge ale sama mozesz sprawdzic na talerzu jadac po
nim palcem. Jesli sa 2 rozne kolory, albo namalowane jest cos na bialym
tle to pod palcem nie powinno byc wyczuwane przejscie. Talerz powinien
byc na calej powierzchni gladziutki (pokryty takim specjalnym szkliwem).
I wtedy jest zmywarkoodporny (Spülmaschinenfest) a nie tylko nadajacy
sie do zmywarki (Spülmaschinengeignet)

4. Data: 2007-12-11 20:02:41

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> byc na calej powierzchni gladziutki (pokryty takim specjalnym szkliwem).
> I wtedy jest zmywarkoodporny (Spülmaschinenfest) a nie tylko nadajacy

to o czym piszesz to zapewne jest to dekoracja podszkliwna albo wszkliwna, o
to trzeba pytać handlowców.
Kolorystyka takiego zdobienia porcelany ograniczona, zdobienie złotem ,
platyną odpadają.

Pozdrawiam

Monika

5. Data: 2007-12-11 20:38:47

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

topek pisze:

> Wiem, ze takie rzeczy to tylko w Erze, ale moze poratujecie ? :)

Poszukaj na www.filiżanka.pl albo www.sztucce.pl. Ja tam sobie
przeglądałam, ale kupię w normalnym sklepie, bo muszę widzieć na żywo. W
ogóle to polecam strony producentów porcelany. Tylko nie można napalać
się za bardzo, bo nie wszystko jest dostępne w sklepach. Ja tak już od
dwóch lat przeglądam i być może w końcu się na coś zdecyduję. Wymagania
miałam podobne do Twoich, hi hi, ale muszę chyba odpuścić niektóre
rzeczy, np. te wzory geometryczne ;-).

Pozdrawiam
Ewa

6. Data: 2007-12-12 00:40:25

Od: "Bożena" <n...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

"topek" wrote in message news:475ed5ad$1@news.home.net.pl...
> Witam,
<...>
> Wiem, ze takie rzeczy to tylko w Erze, ale moze poratujecie ? :)

A oglądałeś np. tu: http://www.porcelanaslaska.pl/ , tu:
http://www.lubiana.com.pl/ albo też tu: http://www.polskaporcelana.pl/ ?

Bożenka z Wilna :)
słoneczna miodzio dziewczyna
Strona grupowa - http://kuchenna.prv.pl

7. Data: 2007-12-12 07:43:38

Od: "topek " <t...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> to o czym piszesz to zapewne jest to dekoracja podszkliwna albo wszkliwna, o
> to trzeba pytać handlowców.
Moze byc. Dekoracja bym tego nie nazwal bo przezroczyste jest.

> Kolorystyka takiego zdobienia porcelany ograniczona, zdobienie złotem ,
> platyną odpadają.
Mnie to zupelnie nie przeszkadza. Nie mam zamiaru udawac Carringtonow ani
Ludwika Slonce :)

Ja prosty chlopok jezdem, wiec ino proste please. Bez zlota i innych wiesniactw.

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

8. Data: 2007-12-12 07:57:29

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"topek " <t...@g...pl> wrote in message
> [...]
> Ludwika Slonce :)
>
> Ja prosty chlopok jezdem, wiec ino proste please. Bez zlota i innych

Zawsze ładne i praktyczne były zdobienia kobaltowe.

9. Data: 2007-12-12 08:06:09

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Panslavista" <p...@w...pl> wrote in message

> "topek " <t...@g...pl> wrote in message

> Zawsze ładne i praktyczne były zdobienia kobaltowe.

Może tu coś znajdziesz:
http://www.sztucce.pl/porcelana-gerlach,721,1.html
http://www.filizanka.pl/

10. Data: 2007-12-12 09:25:53

Od: "MONI|<A" <moni|<...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Moze byc. Dekoracja bym tego nie nazwal bo przezroczyste jest.

przezroczyste to jest szkliwo a ten malunek pod spodem albo wtopiony w
szkliwo to dekoracja.

> Ja prosty chlopok jezdem, wiec ino proste please. Bez zlota i innych
wiesniactw.

dla jednego wieśniactwem jest talerz dekorowany złotem/platyną dla innego
kalka w łabędzie czy motywy mysliwskie, inny nie jest wstanie patrzeć na
wzory geometryczne- kwestia gustu, a o gustach się nie dyskutuje ;-)
Przy większości polskich fabryk porcelany działają sklepy przyzakładowe, w
internecie mozna sobie przejrzeć strony firmowe i katalogi z ofertą, są też
adresy dystrybutorów.
chodzież http://www.porcelana.com.pl
śląska www.porcelanaslaska.pl
ćmielów www.porcelana-cmielow.pl