liczniki do wody

1. Data: 2003-05-23 10:41:46

Temat: liczniki do wody
Od: "Beata:-)" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!
mam zamiar zalozyc liczniki do wody, potrzebuje 4 sztuki 2 na ciepla i 2 na
zimna wode?
jakie sa ceny licznikow? i ile kosztuje zalozenie? czy musi to robic jakas
osoba z certyfikatem?
Jaka firma najlepsza licznikow?
dzieki bardzo z gory, moj facet sie na tym nie zna wiec ja musze sie troche
podpytac:-))
pozdrowka
Beata

1. Data: 2003-05-24 19:02:06

Temat: Re: liczniki do wody
Od: "p...@g...pl" <s...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Beata:-)" <b...@g...pl> wrote in message
> Witam!
> mam zamiar zalozyc liczniki do wody, potrzebuje 4 sztuki 2 na ciepla i 2
na
> zimna wode?
na ciepłą czerwone, na zimną niebieskie.
Zobacz tylko średnicę gwintu 1/2 cala 3/4, czy jeszcze inne.

> jakie sa ceny licznikow?
w castoramie widziałem jakieś 60 zł zimna, 80 zł ciepła, ale sądzę, że można
taniej.

i ile kosztuje zalozenie?
a tego to nie wiem

czy musi to robic jakas osoba z certyfikatem?

nie.
każdy fachowiec, który wie jak to zrobić.
jak wstawiasz to w już istniejącą instalację, to trochę przeróbki jest.

Potem tylko fachowiec (ze spółdzielni / wodociągów) musi przyjść i to
zaplombować.

> Jaka firma najlepsza licznikow?
A bo ja wiem, czy jest jakaś różnica. Ja mam metron.

> dzieki bardzo z gory, moj facet sie na tym nie zna wiec ja musze sie
troche
> podpytac:-))

Za nie ma co.

A teraz jeszcze trochę.
Każdy licznik ma homologację. Jak kupisz liczniki pilnuj papierków, które są
do tego dołączone.
Homologacja jest na 5 lat (albo 4 dla wody ciepłej).
Teraz teoria.
Po tym czasie firma, która rozlicza was z zużycia jeśli stwierdzi, że
liczniki straciły homologację powinna was skasować ryczałtem.
U nas tego przestrzegają, gdzie indziej może nie.
Po upływie terminu na jaki homologacja została wydana powinnaś założyć nowe
liczniki.
Można też stare wykręcić i zawieźć do wodociągów. Oni wymieniają środek i
wystawiają ci kolejną homologację na kolejne 5 lat. Jak za taką imprezę
zapłaciłem 36 zł od licznika, czyli taniej niż nowe.
Robiąc instalację pomyśl o tym, że za 5 lat to się musi dać rozkręcić i
wyjąć.

1. Data: 2003-05-24 21:07:13

Temat: Odp: liczniki do wody
Od: "Beata:-)" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

> wyjąć.
>

> dziekuje bardzo za wszelkie uwagi.No widzisz nie wiedzialam ze sa one na
jakis czas tylko sprawne:-))
ale juz jestem madrzejsza i wiem juz duzo( wiecej niz moj facet)
dziekuje bardzo jeszcze raz
zycze milej nocki
papa
Beatka

1. Data: 2003-05-25 15:09:23

Od: "OkropnyTetryk" <o...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

najlepiej niech to zaklada fachowiec ze spoldzielni

przeszedlem 3 fachowcow z ogloszen, kazdy chcial coraz wiecej kazdy
marudzil.
fachowiec ze spoldzielni co prawda nie wzial mniej
ale nie marudzil bo: wiedzial gdzies i jakie sa rury, przylacza, zawory,
itp.
przyszedl rano po 15 tej bylo zrobione

(tez 4 liczniki - swoja droga to skandal zeby tak budowac ze potem trzeba az
4 liczniki
za w sumie ok. 800zl z robocizna w mieszkaniu w ktorym zuzycie wody nie
przekracza teraz 30zl miesiecznie)

zmywarka kueppersbusch
zmywac czy nie
płytki podłogowe w długim korytarzu