malowanie, polifarb, dulux kolory świata

1. Data: 2006-04-09 17:39:21

Temat: malowanie, polifarb, dulux kolory świata
Od: Arkadiusz Ryćkowski <adres.w@stopcce> szukaj wiadomości tego autora

ma ktoś doświadczenie z dulux kolory świata np pastelowy jaśmin
podobno ok, tylko przez tydzień śmierdzi
sprzedawca polecał mi też polifarb premium velvet, z mieszalnika
ok 28zł/litr - więc pokój 3x2 = 25m2 powierzchni ściany = 4l farby przy
podwójnym malowaniu = 112 zł za pokój. Nie znam się ale chyba nie jest
to strasznie dużo jeśli ma być na parę lat

na scianach osiadł mi pył z cięcia płytek. Tynki gipsowe, czy można na
mokro mopem to zmyć czy jest jakaś lepsza technika

czy szpachlowanie i gruntowanie lepiej zrobić przed czy po położeniu
parkietu, ściany pewnie też trzeba będzie myć - ZCW szlifowana jest
trochę posadzka

P. Arek

2. Data: 2006-04-09 18:41:30

Temat: Re: malowanie, polifarb, dulux kolory świata
Od: "pbanasik" <pbanasik@(;-)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arkadiusz Ryćkowski" <adres.w@stopcce> napisał w wiadomości
> ma ktoś doświadczenie z dulux kolory świata np pastelowy jaśmin
> podobno ok, tylko przez tydzień śmierdzi

Farby Dulux śmierdzą niewiele i przez niedługi czas. Sam kolor - pastelowy
jaśmin jest bardzo ładny. Wymalowałem nim korytarz. Finalny efekt koloru
widoczny jest dopiero po 2 warstwach i po kilku dniach od wyschnięcia.

Pozdrawiam
Pawcio

3. Data: 2006-04-10 19:54:15

Od: "the.one" <t...@g...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Arkadiusz Ryćkowski" <adres.w@stopcce> napisał w wiadomości
> ma ktoś doświadczenie z dulux kolory świata np pastelowy jaśmin
> podobno ok, tylko przez tydzień śmierdzi

Nie smierdzi, przynajmniej inne kolory. Za to farba bardzo wrazliwa na
jakosc sciany. Musi byc zrobiony dobry podklad i absolutnie zadnych smieci
(pylu, kurzu czy tluszczu). Jesli nie to bedzie odlazila jeszcze w trakcie
malowania. Juz to przerabialem... Kolory fajne, chociaz po pierwszym
malowaniu bylem przerazony... Ale jesli bym malowal raz jeszcze to bym nie
oszczedzal i wybral lepsza farbe.

the.one

4. Data: 2006-04-10 20:13:12

Od: "pbanasik" <pbanasik@(;-)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "the.one" <t...@g...xx> napisał w wiadomości
> [...]
> malowania. Juz to przerabialem... Kolory fajne, chociaz po pierwszym
> malowaniu bylem przerazony... Ale jesli bym malowal raz jeszcze to bym nie

Czesc,
Moze zapomniales zastosowac podklad - grunt Dulux? U mnie, na zagruntowana
powierzchnie scian i sufitow, nie bylo zadnych problemow z nakladaniem
farby. Sciany mialy swiezo polozona gladz. Farby Dulux same w sobie sa
drogie, wiec nie wiem na czym mogla polegac oszczednosc?

Pawcio

5. Data: 2006-04-12 19:17:39

Od: "the.one" <t...@g...xx> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "pbanasik" <pbanasik@(;-)interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> farby. Sciany mialy swiezo polozona gladz. Farby Dulux same w sobie sa
> drogie, wiec nie wiem na czym mogla polegac oszczednosc?

Masz chyba na mysli Dulux z mieszalnika a pytanie bylo o Kolory Swiata - ta
farba nalezy raczej do tych tanszych. I nie trzeba stosowac akurat podkladu
Duluxa zeby sie trzymala, kazdy inny bedzie dobry. Tylko, ze pozniej sciana
musi pozosta czysta i to wlasnie opisywalem.

the.one

6. Data: 2006-04-13 08:04:25

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Arkadiusz Ryćkowski <adres.w@stopcce> napisał(a):

> ma ktoś doświadczenie z dulux kolory świata np pastelowy jaśmin
> podobno ok, tylko przez tydzień śmierdzi

Yyyyy? Maluję farbami Duluxa prawie codziennie (fakt, stosunkowo niewielkie
powierzchnie, ale często), nic nie śmierdzi.

--
JoP

7. Data: 2006-04-13 08:10:49

Od: Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]Maluję farbami Duluxa prawie codziennie (fakt,
> stosunkowo niewielkie powierzchnie, ale często),

Zeznasz, co? Bo diablo intrygująco zabrzmiało :)

> nic nie śmierdzi.

No, trochę śmierdzi, jak to farba. Ale nieuciążliwie, z łazienki (małej i
słabo wentylowanej) korzystaliśmy normalnie dobę po malowaniu. Nowa
wykładzina - uuu, to dopiero śmierdzi...

Hanka Skwarczyńska
i kotek Behemotek
KOTY. KOTY SĄ MIŁE.

8. Data: 2006-04-13 20:07:56

Od: "pbanasik" <pbanasik@(;-)interia.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
sciana
> musi pozosta czysta i to wlasnie opisywalem.

Właśnie cały dom miałem malowany gotowymi "Kolorami świata", a nie żadnymi
mieszanymi z mieszalnika. I właśnie te gotowe wcale do tanich nie należały
(tanie to jakieś cieszynki, ekonowinki i inne ...inki) i jednocześnie
właśnie do nich wymagany był podkład Dulux. Kto nie chce niech nie stosuje
podkładu, ale na własne ryzyko. Być może inny podkład też byłby dobry, ale
ja nie miałem ani czasu ani ochoty na eksperymenty. U mnie nic nie odpada,
nie łuszczy się itp, a ściany są nadal śliczne.

Pawcio

9. Data: 2006-04-13 20:22:10

Od: "the.one" <t...@g...xx> szukaj wiadomości tego autora

> Właśnie cały dom miałem malowany gotowymi "Kolorami świata", a nie żadnymi
> mieszanymi z mieszalnika. I właśnie te gotowe wcale do tanich nie należały

Stad nieporozumienie. Ja cene Duluxa porownuje do Dekorala i innych,
drozszych. A kolory swiata w zeszle wakacje byly w pomocji naprawde bardzo
tanie.

> [...]
> podkładu, ale na własne ryzyko. Być może inny podkład też byłby dobry, ale

Bez zadnego podkladu to farba Duluxa nawet sie do sciany nie przyklei :-/

> ja nie miałem ani czasu ani ochoty na eksperymenty. U mnie nic nie odpada,
> nie łuszczy się itp, a ściany są nadal śliczne.

No coz, moze sciany byly pomalowane na bialo gdzy dostalem mieszkanie. Wiec
ciezko bylo to traktowac nastepna farba. Tak gdzie sciana byla czysta nie
bylo problemow, za to tam gdzie zostalo troche kurzu to wszystko odlazilo. W
Dekoralu tak nie mialem.

the.one

10. Data: 2006-04-14 13:09:57

Od: "Jolanta Pers" <j...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Hanka Skwarczyńska <anias@[asiowykrzyknik]wasko.pl> napisał(a):

> Zeznasz, co? Bo diablo intrygująco zabrzmiało :)

Decoupage ofkors. Deseczki, podkładki, obrazki, a ostatnio, po zaliczeniu
warsztatów paćkania na przedmiotach obłych, konewki i doniczki.

Ostatnio paćkam codziennie, bo mam książkę do skończenia, więc jako zajęcie
zastępcze jest idealne, człowiek wraca do domu i zamiast siąść do kompa, by
wyklepać kolejne 10 stron, przypomina sobie, że obiecał komuś deseczkę z
kotem z różą w zębach, no i wuala, 4 godziny z głowy, a wyrzuty sumienia
jakby mniejsze, niż gdyby ten czas po prostu przebąblować, no przecież coś
zrobiłam, o, ładne w dodatku!

> No, trochę śmierdzi, jak to farba. Ale nieuciążliwie, z łazienki (małej i
> słabo wentylowanej) korzystaliśmy normalnie dobę po malowaniu. Nowa
> wykładzina - uuu, to dopiero śmierdzi...

Oczywiście jakoś tam zalatuje, ale ponieważ, jak wspomniałam, maluję coś
praktycznie codziennie, gdyby rzeczywiście było uciążliwe, już byśmy się
dawno podusili.

--
JoP

Maszynka do mięsa - wybór
odkurzacze
jaka wysokość szafki pod TV??? spec od układania mebli WANTED :)
jaka ziemia do Noliny i Yucci??
Magnetyczne pojemniczki na przyprawy