mam grupe i co dalej

81. Data: 2001-08-13 13:17:12

Temat: Re: mam grupe i co dalej
Od: NeoN <r...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Doughnut wrote:

> Nie zgodze sluchaj nie kazdy czlowiek wie czego chce poniewaz uwazam ze
> osoba, ktora ma grupe inwalidzka oraz dyslekcje mowy i tylko to dalo do
> zrozumienia zeby nie zostac przyjetym do pracy to uwazam ze to jednak jest
> to jest takze dyskryminacja osob, ktore maja problemy z mowa i t4ylko to
> jest aby nie przyjac do pracy to jest moim zdaniem glupota. Poniewaz jesli
> czlowiek niepelnosprawny jest fachowcem sprawy jesli chodzi o informatyke
> czy tez net to uwazam ze taki czlowiek nie powinien byc dyskryminowany .
> Pozdrawiam Tomek
Tez tak uwazam. Telefonow nie musze odbierac, a internet moge prowadzic.
Tak jest i tu gdzie obecnie pracuje. N poczatku mieli co do mnie jakies obiekcje.
Po jakims czasie przekonali sie i jest ok. Nikt na mowe nie zwraca uwagi.
A to ze ze sie zacinam nie ma znaczenia, robie to co do mnie nalezy.

Najgorsze w tym , ze najpierw oceniaja cie po pierwszym kontakcie i nie
probuja ocenic z tego co potrafisz
W.

82. Data: 2001-08-13 19:03:13

Od: "zenter" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

jestem w tej szczesliwej sytuacji, ze pracuje zawodowo (choruje na rdzeniowy
zanik miesni) i moge o sobie powiedziec, jako o ON doswiadczony zawodowo, bo
to juz druga praca jaka dostalem dzieki temu, ze posiadam grupe inwalidzka a
w miejscu mojego zatrudnienia chciano zakupic troche nowego sprzetu
biurowego wiec wykombinowano utworzenie stanowiska dla ON. nie zrozumcie
mnie zle, nie narzekam na prace, ale zyje realnie i twardo stapajac po
ziemi. nie wierze w dobroc i tzw. dobre serce pracodawcow...chodzi jak
zwykle o kase. poza tym ON zazwyczaj sa z gory ukierunkowywane na
poszczegolne zawody: ogolnie zwiazane z informatyka lub jakies dziwne
zaklady pracy chronionej. ja wiem, ze to rynek wymusza kierunki zawodowe,
ale ON sa w praktyce calkowicie pozbawieni szans pracy w zawodach ktore ich
pasjonuja...
pzdrw
Zenter

83. Data: 2001-08-13 19:19:11

Od: "Leszek Marażewski" <l...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Potrzeby :
1/ Gliwice - komputerowiec,
2/ Bytom - 2 komputerowców.

Leszek Marażewski
l...@c...pl

84. Data: 2001-08-13 21:07:20

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Doughnut napisał(a):

> [...]
> zrozumienia zeby nie zostac przyjetym do pracy to uwazam ze to jednak jest

Jest to dyskryminacja, zgadzam się - ale postaw się niekiedy po tej drugiej
stronie barykady, jak masz firme 3-4 osoby i stały kontakt z klieientami - to
czy zdecydowałbyś się na zatrudnienie osoby z wadą wymowy. Sam wiem
jak nektórzy moi klienci reagowali na mój widok.

Jak wyżej - :(

Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

85. Data: 2001-08-13 21:16:39

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Doughnut napisał(a):

> Najwazniejsze u pracodawcy jest to ze maja u niepelnosprawnych ulgi. I to
> potem nas sie wykorzystuje do tego stopnia ze my nie wiemy dokladnie ile
> naprawde powinnismy dostac za swoja prace.

Wiesz - to już ty musisz wiedzieć - ile twoja praca kosztuje - wiem że w obecnej
chwili wymaganie tego niekiedy nie jest zbyt rozsądnym rozwiązaniem, ale
zawsze można dać wypowiedzenie

Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

86. Data: 2001-08-14 06:31:43

Od: "Doughnut" <d...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

oj Jacku chyba sie zaczniemy klocic. No wiesz dla mnie to jest jednak
dyskryminacja osoby niepelnosprawnej nawet jesli ma problemy z wymowa mowy
on tez musi miec godne zycie i sam musi na siebie pracowac.
Zobacz osoby bezrobotne to 18% osoby niepelnosprawne hmmmm sadzisz chyba ze
jadnak to duzonieprawdaz hmmmm innym tez trzeba dac prace jesli ma ten
czlowiek doswiadczenie w tejze branzy, a jesli sie potrafi dogadac i
klijentowi nie przesszkadza jego problemy z wymowa mowy . To jednak musi
miec szanse pracy
Pozdrawiam Tomek

87. Data: 2001-08-14 06:33:25

Od: "Doughnut" <d...@f...lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tak ale jak znam zycie to kto z niepelnosprawnych odejdze z pracy, ktora ma
nawet za 500 zl dla niektorych to duzo, a dla niektorych malo . A jesli
chodzi o wypowiedzenie no coz kto jest dzis szalencem takim ze daje
wypowiedzenie pracy

88. Data: 2001-08-14 20:57:35

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Doughnut napisał(a):

> [...]
> nawet za 500 zl dla niektorych to duzo, a dla niektorych malo . A jesli
> chodzi o wypowiedzenie no coz kto jest dzis szalencem takim ze daje

:-))

Napisałem:
> wiem że w obecnej
> chwili wymaganie tego niekiedy nie jest zbyt rozsądnym rozwiązaniem,

Fakt to jest szaleństwo - ale pomyśl - popatrz co zrobili anestezjolodzy -
dali grupowe wypowiedzenia - wbrew logice i zadziałało - z pielęgniarkami
było gorzej, bo nie były aż tak jednogłośne.

Niekiedy w działaniach nie mających sensu lub szaleńczych - jest jakaś metoda :)
Pomyśl - zakład gdzie nagle wszyscy dają wypowiedzenia -
Pracodawca ma wtedy dwa wyjścia:
1. Przyjąć innych i przeszkolić - strata około pół roku, jeżeli jeszcze ą to
ON mający większą wiedzę i wykształcenie - to może być jeszcze gorzej.
2. Renegocjować umowy o pracę - strata mniejszy zyk, ale może w negocjacjach
podnieść wydajność -dołożyć obowiązki.

Rozwiązanie to jest teoretycne - a może i nie?.
Ja do niczego nikogo nie namiawiam.

Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

89. Data: 2001-08-14 21:08:01

Od: Jacek Kruszniewski <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja też napisałem że jest to dyskryminacja:
> [...]
> czy zdecydowałbyś się na zatrudnienie osoby z wadą wymowy. Sam wiem
> jak nektórzy moi klienci reagowali na mój widok.

Ale wiem jak niektórzy reagują na mój głos i widok :(
Kto mnie wdział potwierdzi: widok około 13-16 lat, głos podobny dziecka.
Ne raz proszono o tatusia lub właściciela firmy :-) - i nie udało mi się
wytłumaczyć, że jestem ON i mam taką przypadłość :-(, a niektórzy byli wręcz
chamscy.

> [...]
> czlowiek doswiadczenie w tejze branzy, a jesli sie potrafi dogadac i
> klijentowi nie przesszkadza jego problemy z wymowa mowy . To jednak musi

Dobrze z tym się zgodzę - tylko nie cała część społeczeństwa jest taka. Ludzi
naprawdę
trzeba do tego przekonać. To jest też zadanie dla nas - pokonać pewne stereotypy o
nas samych. Moi klienci stali też z początki mieli do mnie dystans
i lekki taki brak zaufania, w tej chwili jestem dla nich w pewnych sprawach
wyrocznią i atorytetem.

Z tego powodu zawsze pierwszy kontakt z klientem ma mój brat, a potem ja
dopiero. A w takiej firmie pracodawca nie zawsze chce mieć dwóch ludzi do
kontaktu.

Piszę to z własnego doświadczenia - dlatego może to się wydawaćdrochę jak po
drugiej stronie barykady :-)
Z pozdrowieniami

Jacek K.

+-------------------------------+
| http://www.proinfo.pl/jacek.k |
+-------------------------------+

90. Data: 2001-08-15 09:17:56

Od: "Pituś" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jacek ma sporo racji. Przedsiębiorca przede wszystkim musi myśleć o tym jak
zarobić pieniądze na utrzymanie siebie, przedsięwzięcia, opłacenie
pracowników i podatków a to wszystko z pieniędzy, które zostawi klient.
Inaczej mówiąc: nie ma klient, to nie ma pieniędzy, to interes upada, to
znaczy nie ma pracy. Teraz jest sakramencka Konkurencja, która wymusza ostre
i czasami nie ludzkie postępowanie. Za granicą (na zachodzie) również nie
zatrudnia się ON w takich zawodach, gdzie potrzebna jest dobra prezencja. To
brutalna prawda ale Natura odrzuca to co jest chore i niezaradne. Tylko
Człowiek nie umie się z tym pogodzić i próbuje z tym walczyć.

--
Pozdrawiam, Pituś

Użytkownik Doughnut <d...@f...lublin.pl> w wiadomości do grup
dyskusyjnych napisał:9lagl8$ahj$...@n...lublin.pl...