marynowanie podgrzybkow??

1. Data: 2003-10-08 08:27:06

Temat: marynowanie podgrzybkow??
Od: "Agnieszka" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam,

czy mozna marynowac podgrzybki?? jest ich teraz bardzo duzo i sa tanie...
jesli tak, to czy same kapelusze, czy nozki rowniez??

Agnieszka

1. Data: 2003-10-08 08:40:42

Temat: Re: marynowanie podgrzybkow??
Od: "anton" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Nóżki są trujące-tylko kapelusze

1. Data: 2003-10-08 08:47:14

Temat: Odp: marynowanie podgrzybkow??
Od: "Janusz Nedoma" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik anton <p...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:bm0imb$1uj7$...@n...ipartners.pl...

> Nóżki [podgrzybkow] są trujące

?????????

Moim zdaniem - lykowate. I dlatego marynuje tylko kapelusze, natomiast nozki
i mniej te "foremne" albo wieksze kapelusze - susze (nawet czlowiek nie
czuje, jak mu sie rymuje). Robie tak od lat, zupe na podgrzybkowych nozkach
jadlem wielokrotnie - i zyje... :o)

Pozdrowienia - Jasiek

1. Data: 2003-10-08 08:55:46

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka wrote:
> witam,
>
> czy mozna marynowac podgrzybki?? jest ich teraz bardzo duzo i sa tanie...
> jesli tak, to czy same kapelusze, czy nozki rowniez??
>
> Agnieszka

Można. U mnie w domu marynuje się tylko małe, bo ładniej wyglądają.
Marynuje się z nóżkami (za długie nóżki przycina się, żeby zgrabnie
wyglądały).
Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2003-10-08 08:58:51

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

anton wrote:
> Nóżki są trujące-tylko kapelusze

Czy możesz podać źródło tej informacji.
W tym roku kilkakrotnie jadłam duszone podgrzybki i nadal żyję.
Pozrawiam
Bea

1. Data: 2003-10-08 08:59:31

Od: "anton" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jestem załamany pytaniem Agnieszki. Postanowiłem odpowiedzieć w sposób
równie idiotyczny
Użytkownik "Beata Mateuszczyk" <b...@p...onet.pl> napisał w
wiadomości news:3F83D1CB.2050809@poczta.onet.pl...

1. Data: 2003-10-08 09:10:04

Od: "Waldek F." <t...@a...net> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> czy mozna marynowac podgrzybki?? jest ich teraz bardzo duzo i sa tanie...
> jesli tak, to czy same kapelusze, czy nozki rowniez??

Nózki najlepiej mocno ususzyć, następnie w młynku rozetrzeć na proszek i
dodawać do zup i sosów.
Daje bardzo intensywny smak i zapach więc należy używać z umiarem.

1. Data: 2003-10-08 09:12:06

Od: Beata Mateuszczyk <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

anton wrote:
> Jestem załamany pytaniem Agnieszki. Postanowiłem odpowiedzieć w sposób
> równie idiotyczny

Przepraszam. Nie załapałam. Za mało znam grupę i poczucie humoru
grupowiczów.
Pozdrawiam
Bea

1. Data: 2003-10-08 10:11:45

Od: "sylvim" <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Janusz Nedoma" <j...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> i mniej te "foremne" albo wieksze kapelusze - susze (nawet czlowiek nie
> czuje, jak mu sie rymuje). Robie tak od lat, zupe na podgrzybkowych

za Januszem.
oczywiscie ze nie sa trujace tylko marynowane sa twarde i wlasnie lykowate.
duszone albo w zupie - pycha, na pewno nie trujace :)

Sylw

1. Data: 2003-10-08 10:17:05

Od: "Agnieszka" <y...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jestem załamany pytaniem Agnieszki. Postanowiłem odpowiedzieć w sposób
> równie idiotyczny

Przepraszam za (Twoim zdaniem) idiotyczne pytanie.
Bylam pierwszy raz w zyciu na grzybach tydzien temu, nie mam ZIELONEGO pojecia
o grzybach. Znalazlam przepis na maslaki i opienki, ale nie bylma pewna czy
podgrzybki sie nadaja.
Ta grupa jest chyba tez po to, zeby dowiedziec sie, nawet o rzeczy banalne -
dla osob poczatkujacych w kuchni?

Pozdrawiam, Agnieszka

Ostrygi polskie
Frużelina