mrożenie fasolki i bobu

1. Data: 2006-07-03 16:38:46

Temat: mrożenie fasolki i bobu
Od: "helen paar" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

sezon się zaczął i objadam się bobem i fasolką, a wiem, że można to jakoś
zamrozić żeby było na dłużej, tylko nie mam pojęcia jak...
w zeszłym roku po prostu wsadziłam trochę fasolki do zamrażalnika
(oczywiście oczyszczonej i pokrojonej trochę) ale to co wyciągnęłam było po
ugotowaniu po prostu nie dobre;
czy coś należy z tym wcześniej zrobić? co i jak?
a co zrobić z bobem?
pomóżcie proszę - zwłaszcza że szanowny pan małżonek mi tu zamrażarkę obok
postawił i domaga się zabezpieczenia zapasów na zimę....(zapasy dla mnie -
zebym potem nie marudziła zimą że chce mi sie dużo fasolki :)

pozdrawiam w oczekiwaniu na ratunek
helen paar

2. Data: 2006-07-03 17:21:08

Temat: Re: mrożenie fasolki i bobu
Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "helen paar" <b...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> postawił i domaga się zabezpieczenia zapasów na zimę....(zapasy dla mnie -
> zebym potem nie marudziła zimą że chce mi sie dużo fasolki :)

Bób, bo uwielbiam, robię w hurtowych ilościach tak: umyty blanszuję w
osolonej wodzie, rozkładam do wyschnięcia, potem pakuję w woreczki porcje na
raz do ugotowania. Nie ciemnieje, szybko się gotuje. W pełni zimy jest
cudownym wspomnieniem bobowego lata :-)

Qra

3. Data: 2006-07-04 00:46:11

Od: Dawid Kulbicki <daveWYWALto@I_to_TEZ.resetnet.pl> szukaj wiadomości tego autora

helen paar napisał(a):
> [...]
> ugotowaniu po prostu nie dobre;
> czy coś należy z tym wcześniej zrobić? co i jak?

Fasolkę trzeba lekko obgotować bo inaczej jej zapach i smak jest
nieakceptowalny po zamrożeniu.

--
Dawid

4. Data: 2006-07-04 16:57:15

Od: "helen paar" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

dziękuję serdecznie i w sobotę zabieram się do pracy :)

5. Data: 2006-07-04 19:59:57

Od: "ikselka" <i...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

helen paar napisał(a):
> sezon się zaczął i objadam się bobem i fasolką, a wiem, że można to jakoś
> zamrozić żeby było na dłużej, tylko nie mam pojęcia jak...
Zamiast blanszowania w wodzie ( strata składników rozpuszczalnych ,
pogorszenie smaku , dużo czasu od włożenia warzyw do zagotowania ,
konieczność odsączenia nadmiaru wody ) - zrobiłam super wynalazek w
zeszłym roku : kładę fasolkę ( bób , brokuły itp. ) na durszlak
lub duże sito - np. to od sokownika , sito układam na dużym ,
wysokim garnku o dopasowanej wielkości - lub po prostu garnku od
sokownika , aby szczelnie przylegało do brzegów , przykrywam
pokrywką szczelnie . Na dno garnka wcześniej nalewam 1-2 szkl. wody -
tyle , aby nie siegała po zagotowaniu do warzyw . Doprowadzam pod
przykryciem do zawrzenia - 2 min parowania - po czym wyłączam gaz .
Warzywa wysypuję na dużą miskę lub tacę , aby szybko ostygły .
Zupełnie zimne wkładam do woreczków i do zamrażarki :-)
Blanszowanie ma na celu tylko zdeaktywowanie enzymów w komórkach
roślinnych , które to enzymy powodują ich psucie się . Należy je
wykonac b. szybko i krótko - to samo dzieje sie w gorącej parze , a
unikamy rzeczy podanych na wstępie :-) Wystarczy zatem zagotować
wodę i pozwolić parze działać dosłownie chwilę .

6. Data: 2006-07-06 08:27:06

Od: <w...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

Moim zdaniem,fasolka nie nadaje się do zamrazania.Najlepiej wychodzi jednak
w słoikach.Bób probowałem mrozić,ale obgotowany-tez nie bardzo.Natomiast
,robiłem w słoikach -zalac osoloną wodą i na 30min w piekarnik 100 stopni.

7. Data: 2006-07-06 09:39:05

Od: "czeremcha " <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

<w...@n...pl> napisał(a):

> Moim zdaniem,fasolka nie nadaje się do zamrazania

To czemu horteksowi i innym się nadaje?

Ania

8. Data: 2006-07-06 13:26:21

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "czeremcha " <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> To czemu horteksowi i innym się nadaje?
>
> Ania

Mają jakiś magiczny składnik ;-)

Qra, której bób z mrożonki (własnej) smakuje

9. Data: 2006-07-06 13:34:07

Od: "Panslavista" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

"Qrczak" <q...@g...pl> wrote in message
> Użytkownik "czeremcha " <c...@g...pl> napisał w wiadomości

> Mają jakiś magiczny składnik ;-)
>
> Qra, której bób z mrożonki (własnej) smakuje

Z mrożonych fasolek szparagowych smaczne są odmiany zielone, żółte,
zwłaszcza o bardzo długich strąkach nie za bardzo, chociaż zupy z nimi były
zjadliwe...

10. Data: 2006-07-06 15:35:09

Od: Waldemar <w...@i...de> szukaj wiadomości tego autora

czeremcha schrieb:

> To czemu horteksowi i innym się nadaje?

kwestia temperatury i energii. Fasola musi być bardzo szybko zamrożona.
Ale w domu małymi porcjami powinno się też udać.

Waldek

urządzonko do espresso
Smakołyki
ostra rukola