cubryca

1. Data: 2006-07-03 20:21:09

Temat: cubryca
Od: "Alicja" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

hej ! może ktoś pomoże mi rozwikłać skład cubrycy zielonej i czerwonej

2. Data: 2006-07-03 21:42:13

Temat: Re: cubryca
Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 3 Jul 2006 22:21:09 +0200, Alicja napisał(a):

> hej ! może ktoś pomoże mi rozwikłać skład cubrycy zielonej i czerwonej

Nie ma czegos takiego.

--
pozdrawiam,
Maciek

3. Data: 2006-07-03 21:58:27

Od: "Hanna Burdon" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

In news:e8bu84$o1v$1@atlantis.news.tpi.pl, Alicja wrote:
> hej ! może ktoś pomoże mi rozwikłać skład cubrycy zielonej i czerwonej

Czubryca to taka roślina, łac. Satureia montana, spokrewniona z naszym
cząbrem (Satureia hortensis).

Hania
--
***
What is a detour? A wrong way to the right place. [Laurel & Hardy]

4. Data: 2006-07-04 08:02:05

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czubryca to taka roślina, łac. Satureia montana, spokrewniona z naszym
> cząbrem (Satureia hortensis).

Poważnie? Ostatnio kupiliśmy z Mężem czubrycę czerwoną i zieloną na
jarmarku - bardzo ją lubimy do kanapek - i przyszło nam do głowy poszperać w
sieci, cóż to takiego jest. Trafiliśmy gdzieś (nie pamiętam gdzie) na skład
tej przyprawy, jako mieszanki ziół.
Jak znajdę tę stronę, to prześlę linka.
Dlatego trochę się zdziwiłam...

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka

5. Data: 2006-07-04 08:38:13

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> napisał w
wiadomości news:e8d797$geq$1@opal.icpnet.pl...

> [...]
> jarmarku - bardzo ją lubimy do kanapek - i przyszło nam do głowy poszperać
> sieci, cóż to takiego jest. Trafiliśmy gdzieś (nie pamiętam gdzie) na

Czubryca- przyprawa bulgarska przypominajaca troche polski majeranek

http://tyitwojdom.wp.pl/wid,7444141,wiadomosci.html?
ticaid=11e6a

Czubryce czerwona i zielona znalazlem tu:
http://www.agropole.pl/12.html
http://www.nmr.com.pl/prep5.htm
http://www.przyprawy.net.pl/?pageid=oferta
http://www.planetaprzypraw.pl/stronad02d.html?id=f&a
ction=2

Najlepsze jest tu:
http://www.vires.pl/cgi-bin/shop.pl?id=1629&sid=2402
0881&pin=10118141009389&mod=03&towar=295409&pt=&lang
=pl-pln&pdo=01&psz=10871&pcz=

Czubryca.
Skład:cząber górski,oregano,majeranek,papryka słodka,lubczyk.

Zastosowanie: doskonała aromatyczna przyprawa bardzo popularna w kuchni
bułgarskiej.

Służy głównie doprzyprawianiadań mięsnych.dań z roślin strączkowych oraz
wędlin i zup. aktualna cena : 1.30 zł
za 30 gram

oraz:

http://www.darynatury.pl/darysklep/sklep.php?pg=23&o
d=331

(tu po 2 zlote za 30 gram)

oraz ze strony:

http://f.kuchnia.o2.pl/temat.php?id_p=39709&start=11
70

"...generalnie czubryca to
mieszanka:czaber,koperek,pietruszka,czosnek,cebula i lubczyk/oczywiscie
wszystkie ziolka suszone...."

Polecam tego ostatniego linka... sporo ciekawych przepisow...

"...Wspaniała wiadomość! W naszej Małej Ojczyźnie można nabyć czubrycę
(mieszanka
ziół pochodzenia bodajże bałkańskiego). Mieszankę (polską niestety -
bułgarska
nieco lepsza, ale skłamałbym mówiąc, że polska zła) można nabyć na
targowisku,
stoisko tuż za wejściem od Kosynierów Gdyńskich.
W zimowe popołudnie polecam rosołek z kury doprawiony obficie czubrycą...."

to z jednego z forow dyskusyjnych...

..."

6. Data: 2006-07-04 09:38:51

Od: "Barbara K." <smilingdolphin_nospam@nospam_wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "...generalnie czubryca to
> mieszanka:czaber,koperek,pietruszka,czosnek,cebula i lubczyk/oczywiscie
> wszystkie ziolka suszone...."

a jednak... :-)

Pozdrawiam
Barbara i Maleńka

7. Data: 2006-07-04 12:11:05

Od: "Dominika" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

8. Data: 2006-07-04 19:26:30

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Tue, 4 Jul 2006 10:38:13 +0200, Misiek napisał(a):

> Czubryca- przyprawa bulgarska przypominajaca troche polski majeranek

No nie, wszystko tylko nie majeranek.

Czubrica (czubryca jesli ktos musi) to a) czaber b) mieszanka ziol
przyprawowych z czabrem.

9. Data: 2006-07-05 06:07:22

Od: "Misiek" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przeciez napisalem ze:
"...generalnie czubryca to
mieszanka:czaber,koperek,pietruszka,czosnek,cebula i lubczyk/oczywiscie
wszystkie ziolka suszone...."

w\g innego zrodla to:

10. Data: 2006-07-05 08:01:03

Od: Maciek <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Wed, 5 Jul 2006 08:07:22 +0200, Misiek napisał(a):

> Przeciez napisalem ze:
(...)

A ja napisalem, ze to przede wszystkim cząber, bo to oznacza po bulgarsku
slowo "czubrica".

--

mrożenie fasolki i bobu
urządzonko do espresso