na środku trawnika

11. Data: 2006-11-24 18:26:40

Temat: Re: na środku trawnika
Od: Udziadeksu?@wro.vectranet.pl szukaj wiadomości tego autora

basia wrote:
> co byscie posadzili na srodku lub brzegu trawnika, tak żeby pod
> tym rozstawić stolik, szezlongi ;) i miało ładną koronę nie za wielką ale
> dość rozłożystą.Drzewo jakies. Nie może to cus byc zbyt wysokie bo zasloni
> piękną góralską chatę. Mogłoby kwitnąć i mieć owoce, ale niekoniecznie.
Na trawniku 10x5 m ma dwie wiśnie rosnące centralnie na przekątnej w
odległości ok. 3 m od siebie. Łutówka na czereśni ptasiej. Mają ze 4 m
wysokości.
Jestem z nich bardzo zadowolony. W środku jest cień, pod koronami półcień.
Nawet w środku nie widać aby trawa cierpiała na niedobór światła.
Wiśnia korzeni się głęboko i nie podbiera wody trawie.
Trawa jest podlewana raz, rzadko dwa razy w lecie. Była to mieszanka traw
odporna na deptanie.
Wiśnia nie wabi pszczół, os itp. Nie spuszczają się z niej gąsienice. Nie
gubi liści jak jest susza. Nie spadają z niej przejrzałe owoce.
Polecam.
Dziadek 2
Używaj Linuksa. Bądź legalny.
Czytaj www.linux.pl

12. Data: 2006-11-24 18:32:10

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Udziadeksu?@wro.vectranet.pl wrote:

> Wiśnia nie wabi pszczół, os itp. Nie spuszczają się z niej gąsienice. Nie
> gubi liści jak jest susza. Nie spadają z niej przejrzałe owoce.

A nie wabi ptaszków, które potem załatwiają się na siedzących poniżej?

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2006-11-24 21:40:58

Od: "Dirko" <d...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:ek6q85$m8j$1@nemesis.news.tpi.pl basia
<m...@p...onet.pl> napisał(a):

> ale skad ja wezme 20-letnie drzewo ::)))
> Nie ma czegoś co szybko rosnie i tworzy parasol od małego ?

Hejka. Jabłonie potrafią szybko rosnąć. Mogą mieć nawet metrowej
długości roczne przyrosty. Kup silnie rosnącą odmianę na podkładce Antonówki
i za kilka lat stosując odpowiednie cięcie będzie parasol. A jak chcesz
szybko, to pergolę polecam. ;-)
Pozdrawiam eufemicznie Ja...cki

14. Data: 2006-11-25 00:34:47

Od: "moon" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "basia" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> piękną góralską chatę. Mogłoby kwitnąć i mieć owoce, ale niekoniecznie.

jest! nazywa się jabłoń!

moon

15. Data: 2006-11-25 06:58:42

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
zasloni
> piękną góralską chatę. Mogłoby kwitnąć i mieć owoce, ale

Wiąz - Ulmus glabra Camperdownii

Pozdrawiam pogodnie
skryba

16. Data: 2006-11-25 08:27:53

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Wiąz - Ulmus glabra Camperdownii

Może palma?
Pozdrawiam.Mirzan

17. Data: 2006-11-25 08:32:21

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moon"

> jest! nazywa się jabłoń!

A u mnie nazywa się to orzechem włoskim ;-)

http://www.fotogalerie.pl/galeria/milka3156

Serdecznie Miłka

18. Data: 2006-11-25 09:18:09

Od: "skryba" <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może palma?
> Pozdrawiam.Mirzan

Ta z Radomia?
:-))

Pozdrawiam pogodnie
Ps. Przesyłka dotarła. Bardzo dziękuję.

19. Data: 2006-11-25 10:04:10

Od: "Teresa" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "moon"

> A u mnie nazywa się to orzechem włoskim ;-)
>
> http://www.fotogalerie.pl/galeria/milka3156

Orzech ładny :)
Tylko zastanawia mnie , kto wypielęgnowal u Ciebie ten dywan ?? .
Z tego co wiem , jesteś przeciwniczką wymuskanych trawiników .

Pozdrawiam TeresaR

20. Data: 2006-11-25 12:00:37

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Teresa"

> Tylko zastanawia mnie , kto wypielęgnowal u Ciebie ten dywan ?? .
> Z tego co wiem , jesteś przeciwniczką wymuskanych trawiników .

Tereniu, w zbliżeniu nie jest on już taki wypielęgnowany, są na nim łaty
koniczyny, stokrotek i perzu. Łaty ciemniejsze i jaśniejszej trawy. Dalej,
za fotografem jest wyjeżdżona przeze mnie dziura przed garażem. Pielęgnacja
polega na koszeniu systematycznym i ... już. Nie podlewam, nie sypię nawozem
... sam rośnie.

Zresztą, trawnik to dla mnie oprawa rabat bylinowych, to tak jak srebro czy
złoto okalające szlachetny kamień na palcu ;-) Traktuję go jako płaszczyznę
na której robię dalsze kompozycje, muszę mieć go płaskim aby dobrze widzieć
plany bliższe i dalsze.

Serdecznie Miłka

PS.: Trawnik - czyt. tymczasowy wygląd rabat bylinowych :-D

Jemioła na drzewie ( czy to początek końca?
Prosba do Michała M i innych
Nasiona lilii
Wszystkim Januszom
kupie TZ-4K-14 lub TV 521